Vergelijk bewegend licht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ivanhoe
    • Sep 2006
    • 3

Vergelijk bewegend licht

Hallo,

Mijn naam is Ivan en werk al enige jaren bij Flashlight Rental. Ik heb dus ervaring genoeg met bewegend licht als het gaat om V*L, HighEnd, Martin en Clay paky.
    Ik moet een, voor een vriend van mij, een lichtplan maken voor zijn band. Bovenstaande merken zijn daar natuurlijk veel te duur voor alhoewel de Mac250/300's prima voldoen.
    Ik ken de Movitec's en de Robe's een klein beetje van demo's en beurzen.
    Ik heb altijd begrepen dat deze uit dezelfde fabriek komen. Is dat zo? En zijn er nog meer merken die uit die fabriek komen.
    De Movitec vind ik een goede prijs-kwaliteit verhouding hebben voor dat doel. Zijn er merken die dezelfde prijs-kwaliteit verhouding hebben?

groet,

Ivan
  • Highfield
    • Jun 2006
    • 144

ik heb wel wat ervaring met robe. deze komen inderdaad uit dezelfde fabriek als movitec, zien er hetzelfde uit, alleen zijn er een aantal dmxkanalen omgewisseld waardoor het een drama is om ze naast elkaar te gebruiken.
    ik ben uitermate tevreden over de lichtopbrengst, en de bewegingssnelheid van beide lampen, p/k verhouding is prima in mijn ogen.
    Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• VERVALLEN

Kan je dan via interne connectors (outputs op printplaat) niet de stekkers vervangen zodaning dat er wel outputs gelijk zijn tov movitec ?
      Maar een idee he! Maar heb geen ervaring met robe!

Comment

• FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

Originally posted by LJ-Martin
        Kan je dan via interne connectors (outputs op printplaat) niet de stekkers vervangen zodaning dat er wel outputs gelijk zijn tov movitec ?
        Maar een idee he! Maar heb geen ervaring met robe!

Haha was dat maar zo makkelijk
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

ik ken zelf de movitec's niet, maar de robe toestellen worden steeds beter en ik vind dat die zich wel mogen concurreren met mac250 dus die robe koppen zijn nog zo slecht niet
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Jan Kortbeek
            • Jan 2004
            • 37

De AT serie van Robe is niet meer te vergelijken met de Movitec's. Uit de AT's komt meer licht en mooiere spreiding/kleur menging.

Ik heb afgelopen seizoen getourd met de Colorwash 250AT, en dat was een heerlijk spotje. Ik heb tot nu toe geen een storing gehad.

Ik zelf zou voor Robe kiezen boven Martin. Zeker ook omdat Robe heerlijk betaalbaar is.

Groeten,

Jan

Comment

• Nisha
              • Jul 2006
              • 26

zelf werk ik ook met robe
              echt wel goede kwaliteit
              alleen dat naast elkaar gebruiken is inderdaad iets minder easy

Comment

• Robert H
                • Jan 2006
                • 378

Wij draaien met de band met een zooi Movitec SL250's (koppen) en Robe XT250's (scans). Qua DMX indeling zijn die hetzelfde...

...dachten we. Eén dingetje gaat niet goed vanwege een kleine wijziging. Wie dat verzonnen heeft, mag voor straf zonder eten naar bed!

De volgorde van de kanalen m.b.t. het pan-/tiltgebeuren verschilt tussen beide merken en dat is zachtgezegd niet slim. Nu valt het bij ons wel mee. Die fixtures zitten gewoon vast in de tafel en je merkt er verder niks van, maar als je ze voor het eerst combineert wordt je wel even onprettig verrast. Het heeft ons destijds een stressvol kwartiertje opgeleverd...

Op een Movitec is het als volgt:

1: Pan
                2: Pan fine
                3: Tilt
                4: Tilt fine

Je voelt hem al aankomen, Robe heeft gekozen voor:

1: Pan
                2: Tilt
                3: Pan fine
                4: Tilt fine

Het was ons eerst niet opgevallen (handleiding, wat is dat?) dus je kunt je voorstellen dat we ons met drie man sterk achter de oren stonden te krabben bij de lichttafel; De Movitecs gingen nog steeds mooi alle kanten op, terwijl de Robe scans alleen heen en weer bewogen. Alleen de pan leek het ogenschijnlijk.te doen. Totdat we erachter kwamen dat de tilt-regelaar wel degelijk 'iets' deed; De spiegel maakte hele kleine pan-bewegingen. Toen ging er gelijk een lampje (hihihi) branden en wisten we waar het fout ging. Daarna was er uiteraard niks meer aan de hand (effe ompatchen), maar het blijft een volslagen onbegrijpelijke keuze...

Comment

• Steve89
                  • Dec 2005
                  • 120

Originally posted by Jan Kortbeek
                  De AT serie van Robe is niet meer te vergelijken met de Movitec's. Uit de AT's komt meer licht en mooiere spreiding/kleur menging.

Ik heb afgelopen seizoen getourd met de Colorwash 250AT, en dat was een heerlijk spotje. Ik heb tot nu toe geen een storing gehad.

Ik zelf zou voor Robe kiezen boven Martin. Zeker ook omdat Robe heerlijk betaalbaar is.

Groeten,

Jan
                  Wij hebben zelf in het theater in Raalte ook 6 Colorwashes AT250 van Robe hangen.
                  Ik ben het helemaal met Jan eens. De lichtopbrengst is perfect met prachtige kleuren. Ze draaien bij ons in MODE 3. Eerst hadden we ze in MODE 1 en het geeft een groot verschil. Ook de Macro's zijn leuk.

Mijn ervaring tussen robe en Martin is dat ik ook minder problemen heb met Robe dan met Martin. Sterker nog, ik heb nog nooit problemen gehad met Robe en wel met Martin. Bijvoorbeeld functies die niet reageren zoals jij dat wilt.
                  Gr,
                  Steve

Comment

• Halo
                    • Nov 2005
                    • 178

de at serie van robe is idd niet te vergelijken met movitech, ik werk zelf met o.a. 13 robe colorspot 575at's ik werk er nu een half jaar mee, 4 producties per week (ze worden veel versleept) en ik heb er nog helemaal nix mee gehad.
                    heb laatst ook een klusje gedraaid met 10 robe colorspot 250 at en ook daar was ik zeer over te spreken.

ik heb persoonlijk ook liever de 575at als de martin mac 500 of 550
                    en liever de 250at als de mac 250 entour
                    we gaan binnenkort bijkopen en ik ga de mac600 en de robe zoom wash 575at naast elkaar zetten maar het moet wel erg gek lopen wil ik de mac600 kiezen

ik zeg ROBE!!!
                    steel verstandig...........................jat een appel!
                    fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

Originally posted by Steve89
                      Bijvoorbeeld functies die niet reageren zoals jij dat wilt.
                      Dan verwacht jij iets van een fixture die de betreffende fixture niet kan, ofwel gebruik je een personality die fouten bevat...
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

3 Jaar lang van alles gedaan met Martin (rock&roll, theater, corporate) en het was een doffe ellende. Zoveel storing en lelijkheid heb ik weinig bij elkaar gezien. Inmiddels over naar Robe; een grote verademing ! Ben een van de eerste nederlanders die toen die tijd overstapte op Robe (voor mijn productiemaatschappij zijn er 30 ingekocht). 2 jaar touren; 0 storingen... En dan ook niet een kleurenerror, of eens een gobo-tje dat moeilijk deed; gewoon GEEN storingen, bij dagelijks gebruik incl. opbouw, afbouw en transport...

Time-Out draait op mijn advies ook volledig op Robe, en we zien absoluut geen absurde storingen. Nadeel aan deze locatie is wel dat de lampen aan een serieus stukje hydroliek hangen, en dat vergt iets meer van een fixture dan normaal. 450 moving, na een weekend hooguit 2 storingen.. (doorgaans door nicotine en hazer-drek aanslag...schoonmaken = opgelost)

Dus Robe; ga zo door !
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Ws Soundexpresse
                          • Jun 2001
                          • 1007

We werken hier al zon 4 jaar met movitec, en dat spul is minimaal 2x per week weg, en zelde errors, enkel ooit een HEAT, maar dat is tot nu toe nog altijd stof geweest.... En na schoonmaken weer opgelost.

Heb er toen ook robe bijgekocht, en idd de kanaal indeling is net even wat anders, maar met een beetje lichttafel die verschillende fixtures tegelijk aan kan sturen (wij hebben de jands event 408), mag dat absoluut geen probleem zijn.....

De keren dat ik martin heb ingehuurt color en gobo errors gehad. Dit is iets wat ik bij movitec nog nooit heb gehad!
                          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Halo
                            • Nov 2005
                            • 178

Originally posted by Ws Soundexpresse
                            We werken hier al zon 4 jaar met movitec, en dat spul is minimaal 2x per week weg, en zelde errors, enkel ooit een HEAT, maar dat is tot nu toe nog altijd stof geweest.... En na schoonmaken weer opgelost.

Heb er toen ook robe bijgekocht, en idd de kanaal indeling is net even wat anders, maar met een beetje lichttafel die verschillende fixtures tegelijk aan kan sturen (wij hebben de jands event 408), mag dat absoluut geen probleem zijn.....

De keren dat ik martin heb ingehuurt color en gobo errors gehad. Dit is iets wat ik bij movitec nog nooit heb gehad!
                            nu roep je iets tegenstrijdigs, want een van de zwakke plekken van de jands event serie (ze hebben een hoop zwakke plekken) is dat ie al gauw op hol slaat als je er verschillende fixtures aanhangt, 1 type robe en 1 type movitec moet nog wel gaan maar als je 3 of meer verschillende fixtures met veel kanalen eraanhangt kun je wachten op fouten
                            steel verstandig...........................jat een appel!
                            fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• Ivanhoe
                              • Sep 2006
                              • 3

bedankt voor de info allemaal. Ik ben weer wat wijzer geworden.

groet,

Ivan

Comment

Working...