Laser kopen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JLJ
    • Aug 2006
    • 10

Laser kopen

Ik zou graag een laser kopen en het hoeft geen professioneel toestel te zijn, gewoon één waar ik mij mee kan amusere en kan gebruike als we op fuiven gaan draaien (Niet als lasershow maar als effect)

Mijn interesse viel eerst op de Spooky Blue 30mW

Maar nu heb ik hier [HTML]http://www.laserrent.be/verkoopdmx.asp[/HTML] wel heel erg goedkope lasers gevonden.
    Nu is mijn vraag of de LRS39 een "goed" toestel is ofniet en of dit echt wel 120mW kan opleveren voor een prijs van 276 euro excl. BTW

Alvast bedankt voor antwoord

Jelle
  • Max
    • Feb 2003
    • 680

Beste Jelle,

De laser die jij hebt gevonden word onder andere verkocht door het merk SIK. Dit merk is samen met Big Dipper de goedkoopste producent van lasers voor de consumenten markt. Maar omdat beide merken graag dé goedkoopste willen zijn gaat dit wel tenkosttte van de kwaliteit. Zo word er gebruik gemaakt van 2ehands onderdelen van oude printers voor de motoren. De laser diode's hebben een levensduur van maximaal 2000 uur.

Mijn advies: Doorsparen voor een fatsoenlijke laser.

Comment

• JLJ
      • Aug 2006
      • 10

2000 uur is voor mij al best lang vind ik het is niet voor professioneel gebruik.

Is deze echt zo slecht dan dat je hem amper ziet, of is deze wel goed zichtbaar maar gaat hij gewoon maar 2000 uren mee?

Ik heb nog een website gevonden waar hij staat => http://www.l-spot.nl/shop/view_produ...ct=S-39A%20dmx
      Last edited by JLJ; 17-08-06, 18:19.

Comment

• Max
        • Feb 2003
        • 680

Originally posted by JLJ
        2000 uur is voor mij al best lang vind ik het is niet voor professioneel gebruik.

Is deze echt zo slecht dan dat je hem amper ziet, of is deze wel goed zichtbaar maar gaat hij gewoon maar 2000 uren mee?

Ik heb nog een website gevonden waar hij staat => http://www.l-spot.nl/shop/view_produ...ct=S-39A%20dmx
        De lichtopbrengst van deze budget lasers is ronduit prima (Heb zelf korte tijd een Big Dipper gehad) algehele kwaliteit van deze lasers is gewoon een stuk lager in vergelijking met merken als Medialas. De behuizingen zijn erg dun, en vaak krijg je de laser aan als bouwpakket. De gebruikte onderdelen zijn 2e hands.

Voor privé gebruik voldoet een dergelijke Big Dipper of SIK laser prima máár waneer je deze ook verhuurd zou ik ze zelf niet aanschaffen.

Comment

• JLJ
          • Aug 2006
          • 10

K bedankt voor je reactie

Ja het is voor mij op deze moment de prijs, zown Spooky Blue 30mW (Green)van Medialas is natuurlijk heel goed maar is al 650 a 700 euro tegenover 333 euro voor de 3 kleuren versie van SIK.

Mmmm wordt een zeer moeilijke beslissing voor mij :d

Ik kan mss een JB-Systems Stealth Laser 2dehands kopen in de discotheke waar ik werk als die prijs meevalt zal ik die maar kopen denkik ik zeker een goed toestel. Nu de prijs nog afwachten...
          Last edited by JLJ; 17-08-06, 18:55.

Comment

• walter
            • Feb 2005
            • 34

sik en big dipper

Beste,

We hebben zelf een sik laser van 200mw gehad en deze heeft ook in verhuur gezeten waar we eigenlijk qua lichtopbrengst en dergelijke geen klagen over gehad hebben.
            Momenteel hebben we een Big Dipper van 0.5kw en deze voldoet ook prima aan de eisen.
            Het is wel zo dat als je deze toestellen koopt er misschien wel kleine krasjes op kunnen zitten maar of deze dan tweedehands zijn zou ik niet durven zeggen.
            Het is namenlijk zo dat deze van china komen en dat ze daar alles niet zo nauw nemen.
            Je mag altijd eens komen zien naar de laser die we hebben maar qua prijs is deze niet erg aan te raden denk ik.
            Maar als je een laser wil die iets of wat leuk opvalt zou ik minimum gaan voor een 200mw.
            Stuur gerust een mail voor een offerte.

Greetz

Comment

• rene.derksen
              • Feb 2004
              • 649

@ Max, uit welke bronnen haal jij dat de onderdelen 2e hands zijn en bestaan uit o.a. oude motoren van printers Ben ik wel benieuwd naar dan.
              Licht is altijd zwaar.

Comment

• Max
                • Feb 2003
                • 680

Originally posted by rene.derksen
                @ Max, uit welke bronnen haal jij dat de onderdelen 2e hands zijn en bestaan uit o.a. oude motoren van printers Ben ik wel benieuwd naar dan.
                Dit heb ik vernomen van een verkoper die onder andere SIK, Big Dipper, Cirrect en Neolaser in zijn pakket heeft. Mocht je meer willen weten over deze verkoper en/of het gesprek waarin hij het heeft over o.a. de 2ehands onderdelen, doe me dan even een e-mailtje.
                Last edited by Max; 17-08-06, 23:41.

Comment

• Controller
                  • Apr 2002
                  • 745

De motoren betreft vaak MOT-1 in deze projectors.

In de duurdere serie vind je wel galvo's.

Zelf heb ik 2 projectors waarvan er 1 in aanbouw is, en daar heb ik toch minimaal 200mW 532nm 30khz in laten zetten.

Comment

• Devotion
                    • Feb 2005
                    • 82

Originally posted by walter
                    Momenteel hebben we een Big Dipper van 0.5kw en deze voldoet ook prima aan de eisen.

Greetz
                    Das een flinke, kijk maar uit de je de staalcontructie van je pand niet doorsnijd.
                    Ben je nog cool als je heet bent ???

Comment

• Controller
                      • Apr 2002
                      • 745

Originally posted by Devotion
                      Das een flinke, kijk maar uit de je de staalcontructie van je pand niet doorsnijd.
                      Inderdaad Dan heb je zeker wel waterkoeling nodig bij deze DPSS

Comment

• Marc1
                        • Aug 2006
                        • 1

Originally posted by Max
                        Dit heb ik vernomen van een verkoper die onder andere SIK, Big Dipper, Cirrect en Neolaser in zijn pakket heeft. Mocht je meer willen weten over deze verkoper en/of het gesprek waarin hij het heeft over o.a. de 2ehands onderdelen, doe me dan even een e-mailtje.
                        Wat een onzin. Blijkbaar wordt hier van stellingen uitgegagaan zondat dat deze gecontroleerd worden. Een vriend van mij kent de importeur van SIK lasers persoonlijk. Deze lasers bestaan dus niet uit oude onderdelen of (zeer grappig) onderdelen van oude printers, maar gewoon uit nieuwe onderdelen.

Comment

• Controller
                          • Apr 2002
                          • 745

Originally posted by Marc1
                          Wat een onzin. Blijkbaar wordt hier van stellingen uitgegagaan zondat dat deze gecontroleerd worden. Een vriend van mij kent de importeur van SIK lasers persoonlijk. Deze lasers bestaan dus niet uit oude onderdelen of (zeer grappig) onderdelen van oude printers, maar gewoon uit nieuwe onderdelen.
                          Dat kan wel zijn, als jij hier komt flamen ga je gang.

Maar in sommige SIK projectors, wat ook weer richting big dipper/ cirrect/ afkomt zit in sommige projector MOT-1 scanners.

Dat zijn stappenmotoren, dezelfde kom je tegen in sommige printers. In de duurdere projector's zitten wel betere galvo's.

Maar SIK/ Big Dipper/ Cirrect kan je onder de 750 euro toch niet serieus nemen als echte Laser projector. Het is dan een simpel ding die wat stralen produceerd niet meer niet minder.

Comment

• LaserExpert
                            • Sep 2005
                            • 6

Ik heb ze nog nooit gezien met MOT-1 steppers, wel met grotere steppers. Overigens verbaasd het mij niet dat er wel eens gebruik wordt gemaakt van 2e hands steppers, dit houdt de prijs dan ook lager.
                            Last edited by LaserExpert; 07-09-06, 02:01.
                            Lasers en componenten

Comment

• Dj-Sjors

Hallo,

Even tussendoor, misschien een domme vraag.

Maar waarom zijn lasers met een groene straal altijd duurder dan lasers met een rode straal. Neem nou als voorbeeld op de pagina van de OP staan twee lasers eentje van 30 mw (groen) en een van 80 mw (rood). Voor de zelfde prijs waarom is dit?

Comment

Working...