Nieuw! AVOLITES PEARL EXPERT

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kilian
    • Dec 2005
    • 179

Originally posted by Funmaker
    vraagje over de pearl expert:
    Stel je hebt een paar spotjes/washen en je wil hun intensiteit onder een sub master schuif zetten. Hoe doe je dit zonder de positie mee te nemen?
    Het geen ik doe en volgens mij dus niet werkt:[LIST][*]clear de programmer[*]selecteer de gewenste fixtures (swap buttons of via groups)[*]selecteer de dimmer knop[*]draai tot 100%[*]duw op memory/cue[*]selecteer de submaster[/LIST]Als ik dit doe dan staat er de positie bij tot zover ik heb gemerkt. nochtans lijkt mij dit de meest logische en normale oplossing...

iemand?
    alvast hartelijk bedankt!
    Zoek even in de handleiding naar "record by fixture" en "record by chanel".
    Nadat je op de memory heb gedrukt moet je even op A drukken.

edit:

Hoofdstuk 6.12, page 39

Succes.
    Last edited by Kilian; 21-03-08, 15:30.

Comment

• Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

Hartelijk dank! ga het als ik kan dit weekend uittesten!
      merci voor het snelle en duidelijke antwoord!
      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Tip, voor zover je het zelf nog niet bedacht had....
        Sla de manual eventjes op je laptop op. Erg handig terugzoeken.

Zolang proggen nog veel nieuwigheid met zich meebrengt is het een erg handig geschreven en makkelijk te raadplegen manual!
        Daarnaast blijft het ee hele goede gewoonte om van de apparaten die je gaat gebruiken op een klus de manuals als naslagwerk mee te hebben.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Lighting
          • Sep 2004
          • 209

Originally posted by moderator
          Tip, voor zover je het zelf nog niet bedacht had....
          Sla de manual eventjes op je laptop op. Erg handig terugzoeken.

Zolang proggen nog veel nieuwigheid met zich meebrengt is het een erg handig geschreven en makkelijk te raadplegen manual!
          Daarnaast blijft het ee hele goede gewoonte om van de apparaten die je gaat gebruiken op een klus de manuals als naslagwerk mee te hebben.
          Ik ben dit niet helemaal met je eens:

mijn stelling is als volgt: als je op een klus komt zou je een tafel moeten beheersen voor de klus die je gaat doen, voor onvoorziene problemen is het wel handig om dat manual bij je te hebben
          LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• DJ_Compact
            • Jan 2004
            • 234

Originally posted by Lighting

mijn stelling is als volgt: als je op een klus komt zou je een tafel moeten beheersen voor de klus die je gaat doen, voor onvoorziene problemen is het wel handig om dat manual bij je te hebben
            Precies. Voordat je een tafel op klus meeneemt moet je hem kennen. Maar er zijn ook situaties waarin je iets wilt doen op de tafel en het is alweer 3 jaar geleden dat je dat voor het laatst heb gedaan. Dan is de kans groot dat je niet 100% meer weet hoe het zat en dan is een manual altijd handig.
            Mjaaaa....

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Originally posted by Lighting

En...met welk punt wat ik aandraag ben je het niet eens dan?
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• PeterZwart
                • Jan 2008
                • 402

Originally posted by moderator
                denk dat ie dit bedoelt mod, dat je de tafel niet zomaar meeneemt voordat je er effe een middagje mee gezeten hebt..

maar zowiezo.. ben t met je eens dat het makkelijk is om die manual bij je te hebben.

gaaf ding trouwens die expert, hadden em afgelopen weekend mee met 12 mac 600's. werkt echt heeel fijn..(vooral ook de splitroller)
                Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• Wouter Verlinden
                  • Dec 2000
                  • 263

Originally posted by DJ_Compact
                  Echt wel een vooruitgang! 5 playbackfaders zijn altijd makkelijk, zeker nu het ook gedaan word met 2 rollen.. Tevens de mogelijkheid voor meer pallettes op te slaan enzo is erg welkom, want dat komen we af en toe te kort... Een hele vooruitgang, al ben ik best benieuwd naar de pearl 2008...

Kan je op de expert onder de bovenste faders hun add buttons ook pallettes / focuses opslaan?
                  (dit kan zowiezo niet op 2000/2004/2008/Tiger, want die hebben onder de bovenste bank faders geen add & swop buttons)

Greetz,

W
                  Wouter Verlinden
                  Creative Sound & Light Development

Comment

• Funmaker
                    • Jun 2006
                    • 922

ja dit is mogelijk
                    de bovenste rij is eigenlijk het zelfde als de onderste rij geworden eigenlijk
                    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• PeterZwart
                      • Jan 2008
                      • 402

[FONT=Verdana]Swop, Flash & Fixture buttons on all 60 Preset faders

[/FONT]
                      Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

Working...