Qmaxz?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lucken
    • Sep 2002
    • 342

Rolight importeur van Robe ? (Dat is nieuw).

Deze spotjes kunnen Brutto 150 euro goedkoper zijn, maar zijn ze netto dan ook nog goedkoper ?

Comment

• Gerrit Hurkens
      • Dec 2000
      • 252

Ik heb de Qmaxz nog niet zelf mee gehad op klussen, maar tijdens een beurs heb ik ze wel eens goed kunnen bekijken.
      Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk was van hetgeen ik er binnenin zag. Ik kan Jeroen hierin wel gelijk geven.
      \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• DJ_Compact
        • Jan 2004
        • 234

Wij hebben deze week 12 lampjes binnengekregen. Opzich mooie lampjes, nette lichtopbrengst, mooie gobo`s, aparte prisma (langwerpig, maar wel supertof!) en redelijk snel. De lampen hebben natuurlijk ook wat nadelen. Zo vind ik het minder dat de rotating gobo`s 'op moeten starten'. Ze gaan dus niet meteen naar een bepaalde snelheid, maar van langzaam naar sneller. Dit ook met het ronddraaien van de prisma.

Bij de washes vind ik de CMY vrij langzaam. Heeft naar mijn mening te lang nodig voordat een kleur helemaal voor de lamp staat. Hierdoor kun je echt snelle kleurwisselingen niet doen helaas.
        Verder is natuurlijk het gewicht een probleempje. Meer dan 30 kilo voor zo`n kopje is natuurlijk niet echt mooi, maar hij is in vergelijking met een mac250 wel een stukje groter volgens mij...
        Mjaaaa....

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

idd Lucken, 150€ bruto is MAAR xxx€ netto prijsverschil (en daar koop je niet eens de lamp voor )

en idd moderator, dan ben ik voor 12x "xxx€" uitgespaarde centjes bijna verplicht een 13e headje erbij te nemen, zodat ik zeker ben dat ik binnen "x" jaar nog aan wisselstukken zal geraken... want een merk dat na 1 (of 2?) jaar al van verdeler verandert??? Voor bv Movitec kan je na 10j nog altijd makkelijk aan stukken geraken.

ik zeg hier NERGENS dat dit merk slecht is (heb er nl geen ervaring mee), wƩl

- dat het prijsverschil met gekende merken minimaal/onbestaande is
          - de inhuurbaarheid minimaal/onbestaande is (ik kom uit BE)
          - lees ik dat ze nóg zwaarder zijn

als ik naar dit/een ander "nieuw" merk op de markt zou (moeten) overstappen verwacht ik toch een aanzienlijk prijsverschil met Robe/Martin. Als je indertijd (in het begin) de prijs van Movitec vergeleek met het "gevestigde" Martin...

je neemt als verhuurder een risico (wat met service, onderdelen,... binnen 5 jaar?) want het is de bedoeling dat die dingen toch opbrengen?
          je moet het verkocht krijgen aan je klanten die meer eisen dan zomaar een mh
          je moet er ineens voldoende kopen om zelfstandig verder te kunnen wegens amper inhuur
          je "promoot" dit nieuwe merk op de markt, daar mag wat tegenover staan

al mag het door een grote firma ingevoerd worden, het blijft volgens mij een risico...
          je kan BIJNA net zo goed zelf in China gaan shoppen (dan heb ik het over onderdelen,... NIET over de kwaliteit van afwerking!)
          Last edited by luc2366; 10-08-07, 14:28.

Comment

• DJ_Compact
            • Jan 2004
            • 234

Originally posted by luc2366
            idd Lucken, 150€ bruto is MAAR xxx€ netto prijsverschil (en daar koop je niet eens de lamp voor )

en idd moderator, dan ben ik voor 12x "xxx€" uitgespaarde centjes bijna verplicht een 13e headje erbij te nemen, zodat ik zeker ben dat ik binnen "x" jaar nog aan wisselstukken zal geraken... want een merk dat na 1 (of 2?) jaar al van verdeler verandert??? Voor bv Movitec kan je na 10j nog altijd makkelijk aan stukken geraken.

ik zeg hier NERGENS dat dit merk slecht is (heb er nl geen ervaring mee), wƩl

- dat het prijsverschil met gekende merken minimaal/onbestaande is
            - de inhuurbaarheid minimaal/onbestaande is (ik kom uit BE)
            - lees ik dat ze nóg zwaarder zijn

als ik naar dit/een ander "nieuw" merk op de markt zou (moeten) overstappen verwacht ik toch een aanzienlijk prijsverschil met Robe/Martin. Als je indertijd (in het begin) de prijs van Movitec vergeleek met het "gevestigde" Martin...

je neemt als verhuurder een risico (wat met service, onderdelen,... binnen 5 jaar?) want het is de bedoeling dat die dingen toch opbrengen?
            je moet het verkocht krijgen aan je klanten die meer eisen dan zomaar een mh
            je moet er ineens voldoende kopen om zelfstandig verder te kunnen wegens amper inhuur
            je "promoot" dit nieuwe merk op de markt, daar mag wat tegenover staan

al mag het door een grote firma ingevoerd worden, het blijft volgens mij een risico...
            je kan BIJNA net zo goed zelf in China gaan shoppen (dan heb ik het over onderdelen,... NIET over de kwaliteit van afwerking!)
            Ik weet niet waar uit BE je komt, maar in Helmond zit Qmaxz. Hier kun je dan extra bijhuren, mocht er in de omgeving niet meer zijn...
            Mjaaaa....

Comment

• JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

Je bent dus niet goed geinformeerd. Qmaxz is een (relatief) nieuw merk en had hiervoor nog geen verdeler in Nederland (toen bestonden ze namelijk nog niet). Rolight is de eerste.

Als je het hebt over "risico's" nemen..
              Creating shows beyond Imagination

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Allereerst is Rolight niet de importeur van Robe, dat WAS taintronix, en IS inmiddels Controllux. Mark en Rob zijn daar nog altijd bereikbaar voor de producten, net als de LED's van Anolis.

Prijstechnisch: grote dikke onzin. Van welk merk ik ook ga kopen, bij 24 spotjes zijn die prijzen ZO veel lager, dat het praten over bruto prijzen helemaal niet interessant is. Mensen die zelf een bedrijf hebben weten dat dit voornamelijk samenhangt met de relatie die je hebt kunnen opbouwen bij de importeur of je dealer.

Dan de kwaliteit: A) is dat Q-product nieuw en dus niet door de praktijk getest op grote en langdurige schaal, en B) is het onvergelijkbaar met Robe, aangezien het een Martin-copy is, en geen Robe-copy.

Heb zelf ook even naar de Qmaxz gekeken, en doe altijd de simpele "first checks":

- Lamp is okay, dikke hotspot, geen mooie optiek
                - Half uurtje colortap werkt, maar niet van harte (gewoon chase tok tok kleurtjes, kijken of de kleur verspringt)
                - Veel lawaai
                - Veel gewicht (op tourende producties erg belangrijk ivm transportgewicht etc.)
                - P/T is niet nauwkeurig, als je echt strakke posities gaat maken komt de lamp niet EXACT terug op zijn geprogrammeerde positie
                - Gobo's zijn idd oerlelijk, maar kijk ook eens naar de nauwkeurigheid in scherpstelling! Zet de lamp op 8 mtr. afstand richting een strak horizondoek, en kijk of je de gobo overal scherp krijgt.... Ik kreeg het niet voor elkaar in elk geval...
                - Overgangen zijn lang niet zo snel als bij Robe, en ik heb sterk het idee (voelend en oordelend op basis van warmteontwikkeling rondom de fixture) dat deze lang niet zo road-proof zal blijken als de Robe. Dit is absoluut uitsluitend gebaseerd op vermoedens, en de praktijk zal uitwijzen in hoeverre dit klopt.

Elke lamp heeft zijn/haar mooie karakters, het trieste van alle copys is dat er zo weinig nieuws bijkomt. Mensen kopen allemaal voordelige spotjes, terwijl de HighEnd boyz miljoenen moeten investeren in het ontwikkelen van bijv. de Showgun. Ik blijf het jammer vinden dat de wereldwijde R&D langzamer gaat door de bij-effecten van voordelige copycads.

Anyway: QMaxz is niet mijn ding, en ik zal er persoonlijk niet mee gaan werken. Kan me prima voorstellen dat er PA bedrijven zijn die dit wel doen: waarom ook niet...
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Gerrit Hurkens
                  • Dec 2000
                  • 252

Offtopic

Mensen kopen allemaal voordelige spotjes, terwijl de HighEnd boyz miljoenen moeten investeren in het ontwikkelen van bijv. de Showgun.
                  Dat is helaas toch de tendens. Een onvermijdelijk gevolg van het feit dat organisaties van evenementen steeds minder willen uitgeven. Daar komt nog bij dat er ineens heel erg veel "professionele"licht-geluids bedrijfjes bij komen.
                  Waarom kopieren ze? Omdat het verkoopt!

Het is helaas een doodzonde dat we binnen een jaartje of 2 al de eerste slechte kopie van de showgun mogen verwachten. En zo'n kopie verkoopt helaas ook!

Gelukkig zien we de laatste tijd steeds meer dat organisaties weer terugkomen van het "shoppen bij de buren" Leuk veel spotjes, maar service en kwaliteit van de leverancier/verhuurder begint weer belangrijk te worden.
                  /Offtopic

Qmaxz is en blijft een Martin kopie, hoe ze het spotje ook intern inrichten. Doel is om zo minder duidelijk op te vallen tussen de echte martin spotjes. Dan kun je er het beste maar zo veel mogelijk op lijken.
                  \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• luc2366
                    • Jul 2002
                    • 1161

Originally posted by JeroenVDV
                    Je bent dus niet goed geinformeerd. Qmaxz is een (relatief) nieuw merk en had hiervoor nog geen verdeler in Nederland (toen bestonden ze namelijk nog niet). Rolight is de eerste.
                    Dan is Qmaxz recent van naam verandert wil je zeggen? Want eerder in dit topic vond ik:

Qmaxz Lighting

Mr Strikstraat 8
                    Helmond
                    The Netherlands
                    5708 GB

info@qmaxz.com
                    +31 492 564144
                    +31 492 526285

Comment

• JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

Dan is Qmaxz recent van naam verandert wil je zeggen? Want eerder in dit topic vond ik:

Qmaxz Lighting

Mr Strikstraat 8
                      Helmond
                      The Netherlands
                      5708 GB

info@qmaxz.com
                      +31 492 564144
                      +31 492 526285
                      Da's niet de importeur maar de fabrikant.
                      Creating shows beyond Imagination

Comment

• StevenGeerts
                        • Nov 2005
                        • 101

We zijn intussen ettelijke maanden later. De eerste batch van de QMAXZ-spots zijn de deur uit. Een nieuwe batch werd een maand of zo geleden op de markt gebracht met daarin enkele aanpassingen voorvloeiend uit de ervaringen van de eerste batch (heb deze info van een vertegenwoordiger).

Hoe zit het intussen met de ervaringen op het terrein van de gebruikers. Via de site van Qmaxz zie je dat ze in vele Europese landen voet aan wal krijgen dus men pakt het wel degelijk serieus aan. Het merk zal dus niet op 123 verdwijnen.

De prijzen vallen goed mee tov bestaande merken. Bijhuren zou nog een probleem kunnen zijn maar ik merk in Belgiƫ alvast dat er toch al professionele firma's zijn die ze in hun assortiment hebben. Het bijhuur argument vebeterd dus ook zinderogen.

Zwaar zijn ze nog steeds en dat zal wel zo blijven. Maar kan iemand me nu vertellen of het echt de moeite loont om hierin te investeren of blijven we gewoon bij Mac die 30 tot 40% duurder is ? Ik heb dit WE nog eens met Mac600 gewerkt en ook al komt er veel licht uit, maken ze niet veel lawaai en zijn ze relatief licht....toch heb ik er geen waaaw gevoel bij die een prijsverschil van 40% rechtvaardigd.

Comment

• StevenGeerts
                          • Nov 2005
                          • 101

Ik heb nog even de fotometrische data vergeleken ts Mac600 en een QM575W. Hieruit zou blijken dat de MAC 3 keer meer lichtopbrengst heeft. Dat lijkt me extreem..

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5946

Voordat het wel heel erg een verkooppraatje wordt even relativeren...
                            Mac600....reeds tien(!) jaar op de markt
                            Qmax, net op de markt...

Sommige ontwerpers zjin in die 10 jaar met verbeterde inzichten gekomen, lijkt mij een eerlijker vergelijk.
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• StevenGeerts
                              • Nov 2005
                              • 101

Ik wil helemaal geen reclame maken hoor. Ik zoek objectieve meningen van mensen die Qmaxz naast ander heads hebben en die kunnen vertellen of er naast doorhuur argumenten andere do's en don't zijn. Ik ga heel binnenkort een stuk of 6 Head's aanschaffen maar ben nog altijd niet overtuigd van eender welk merk (en dan heb ik het zowel over prijs, kawliteit,doorhuren, roadproof, lichtopbrengst etc..) Het lijkt wel of de ideale combinatie niet bestaat.

Comment

• R. den Ridder
                                • Sep 2000
                                • 1500

"vaste grond in europa" .. Als ik dan op de site kijk zie ik vooral een flink aantal nieuwsberichten over nieuwe importeurs, jammer dat die importeurs op hun site er dan weer niks over vermelden, en je het alleen in de catalogus van ze terugziet, da's wat anders dan "vaste grond"..daarvoor heb je installaties of bedrijven nodig die ineens overstappen. Iets wat je bijvoorbeeld wel bij Robe ziet.

Als je dan kijkt naar het prijsverschil tussen robe en Qmaxz (nihil) weet ik wel waarvoor ik zou gaan. En dat tijden veranderen;dat is zo. Waar vroeger je ging voor Clay paky ging je tien jaar geleden voor Martin, en gaan veel mensen nu voor Robe. maar da's wel na een afweging die grotendeels door de markt bepaald wordt. Dus zolang een bedrijf als bijvoorbeeld Focus niet ineens overstapt naar een nieuw merk dan ga ik voor de vaste waarde in de markt, aangezien ik de mogelijkheid niet heb een kistje extra mee te nemen.
                                Waarom zou je dan als klein/middelgroot bedrijf voor Qmaxz gaan?

Comment

Working...