Qmaxz?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lichtmenneke
    • May 2006
    • 3

QMAXZ Avolite

Ik zie net met het surfen dat Avolites de personality files van de QMAXZ lampen op hun webside heeft staan. Ze worden dus wel serieus genomen!

Comment

• Baszza91
      • Oct 2005
      • 476

Originally posted by lichtmenneke
      Ik was bij de opening van feedback daar hingen de QMAXZ lampen. Er hingen Q500S, Q500W, Q1500S & Q1500W. Het zag er goed uit.....
      Ik wist het
      I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

Originally posted by lichtmenneke
        Ik zie net met het surfen dat Avolites de personality files van de QMAXZ lampen op hun webside heeft staan. Ze worden dus wel serieus genomen!
        Als dat een referentie is... SUCCES

Van het moment dat ik aan Avolites vraag om een toevoeging van een fixture - maakt niet uit wat - dan staat die er 1 dag later op...
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

Ik heb vanmiddag even zitten bellen met de desbetreffende firma en vond de prijzen toch aan de hoge kant hoor.

1600,- ex. voor het 250w spotje.

Maar ik ga binnenkort es een kijkje nemen in Helmond.
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

Originally posted by FiëstaLj
            Ik heb vanmiddag even zitten bellen met de desbetreffende firma en vond de prijzen toch aan de hoge kant hoor.

1600,- ex. voor het 250w spotje.

Maar ik ga binnenkort es een kijkje nemen in Helmond.
            gisteren ook hun prijslijst ontvangen en viel hier ook bijna van achterover...

Comment

• FiëstaLj
              • Oct 2000
              • 2068

blij dat ik niet de enige ben
              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Halo
                • Nov 2005
                • 178

ik had vrijdag in P3 the sheer staan en hun lichtman had 8 q1500w (575 msd2) washes bij zich van qmaxz en die had het over 1600 euro per stuk voor de 575 versie dus he

maar ik vond het er erg leuk uitzien, had het idee dat de lichtopbrengst een beetje gelijk was aan een mac 600 want uit onze robe's komt meer licht volgens mij maar ik vond het erg leuke lampjes, ik heb qmaxz ook net gemailt of wij de 3500w op demo kunnen krijgen want uit de 1500 kwam me net te weinig licht voor onze grote zaal 18x16x11 meter, ik zie het allemaal wel verschijnen, misschien deze en als het niks is dan betalen we iets meer en nemen we de robe 575 AT Zoom wash

(edit) voor foto's van de q1500w bij de sheer zie de recentie en fotos op de
                P3 website: P3 Purmerend een spraakmakend poppodium: recenties P3
                Last edited by Halo; 23-10-06, 16:32.
                steel verstandig...........................jat een appel!
                fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• Halo
                  • Nov 2005
                  • 178

edit: gister een mailtje gestuurd met het verzoek om een paar 575's en een paar 1200's op demo te krijgen vandaag al mailtje terug dat ze dat gaan regelen dus de service is niet onaardig

Comment

• Dirk Wijnen
                    • Dec 2006
                    • 189

Originally posted by PHsound
                    Iemand bekend met dit merk spotjes? het schijnt een leuk goedkoop spotje te zijn met een lkr hoge licht opbrengst...

er word nog wel flink aan 't spotje gesleuteld maar ik ben erg benieuwd ook omdat ik rond aan het kijken ben voor 4 leuke spotjes..

Qmaxz - Home

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

ik heb laatst moeten werken met een bedrijf uit helmond MGV die hebben deze kopjes ook en volgens mij maken ze deze ook maar dat weet ik niet zeker..

idd hebben ze een redelijk hoog rendement maar ze zijn wel lomp en zwaar dat is eigenlijk niet zo fijn aan deze movingheads
                    Last edited by Dirk Wijnen; 08-01-07, 20:31.
                    Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• DJ_Compact
                      • Jan 2004
                      • 234

Originally posted by Dirk Wijnen
                      ik heb laatst moeten werken met een bedrijf uit helmond MGV die hebben deze kopjes ook en volgens mij maken ze deze ook maar dat weet ik niet zeker..

idd hebben ze een redelijk hoog rendement maar ze zijn wel lomp en zwaar dat is eigenlijk niet zo fijn aan deze movingheads
                      Heb daar 2 weken geleden ook mee moeten werken en ben het met je eens dat ze zwaar zijn, zeker als je Mac700 gewend bent. De lichtopbrengst vond ik zelf nogal tegenvallen als ik eerlijk ben...
                      Mjaaaa....

Comment

• JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

Bah, diepe diepe diepe DIEPE zucht. Het is toch te kansloos voor woorden, al die speculaties in dit topic die kant noch wal raken.

Ik had, zeker van een aantal personen, niet verwacht dat ze dit soort uitspraken ("vind het verdraait veel op de showtec lampen lijken", "duidelijk een kloon van een MAC", etc.) zouden doen over een spot die ze nog nooit van hun leven dichtbij hebben gezien, hebben gebruikt of open hebben gehad. Spots zijn GEEN china-kopieen van welk merk dan ook.

De Qmaxz-spots heb ik een aantal keer gebruikt en ik vind het zeer fatsoenlijke koppen, met veel mogelijkheden, een hoge lichtopbrengst en een robuuste constructie. Zeer service-vriendelijk ook, zitten van binnen erg netjes in m'kaar. Het bedrijf achter Qmaxz is ook zeer vriendelijk en behulpzaam.

Overigens, leg het adres van Qmaxz en MGV even naast m'kaar. Juist ja.

MGV gebruikt zelf de Qmaxz-koppen ook al een behoorlijke tijd op eigen producties, zoals The Big Night (niet de minste productie..).
                        The Sheer tourt inderdaad momenteel met Qmaxz-spots.

Ik snap niet waarom je van een prijs van +- 1600 euro exc. BTW voor de 250MSD-versie (Q500S/W) achterover zou moeten slaan. Da's een vergelijkbare prijs met Robe.

Jammer dat er ZO amateuristisch gereageerd moet worden op een nieuw merk dat hard aan de weg aan het timmeren is. Ga die spots eerst eens bekijken, kom dan met (onderbouwde) kritiek danwel complimenten.
                        Creating shows beyond Imagination

Comment

• KoenB
                          • Mar 2003
                          • 453

Zie je steeds meer de laatste tijd, merken die gewoon identiek andere meer gevestigde merken 100% copieren. Zo kan je copies vinden van clay paky, martin, hes, ... enkel VL nog niet ... Vind het vrij vreemd dat ik niet meer info vind op de website, doet me denken aan nog zo een aantal andere merken die dit vroeger gedaan hebben.
                          Nu bij sommige merken betaal je ook voor de kwaliteit van de gebruikte onderdelen, en ook voor the final touch van R&D ...
                          Of dit bij deze zo is, daar ga ik me niet over uitspreken, ik heb er geen ervaring mee, als iemand me de kans geeft om deze te testen, dan laat ik het snel genoeg weten ...
                          Laten we maar blijven uitgaan van de gepaste spot op de gepaste plek ...
                          Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• luc2366
                            • Jul 2002
                            • 1161

Originally posted by JeroenVDV
                            Bah, diepe diepe diepe DIEPE zucht. Het is toch te kansloos voor woorden, al die speculaties in dit topic die kant noch wal raken.

Ik had, zeker van een aantal personen, niet verwacht dat ze dit soort uitspraken ("vind het verdraait veel op de showtec lampen lijken", "duidelijk een kloon van een MAC", etc.) zouden doen over een spot die ze nog nooit van hun leven dichtbij hebben gezien, hebben gebruikt of open hebben gehad. Spots zijn GEEN china-kopieen van welk merk dan ook.

De Qmaxz-spots heb ik een aantal keer gebruikt en ik vind het zeer fatsoenlijke koppen, met veel mogelijkheden, een hoge lichtopbrengst en een robuuste constructie. Zeer service-vriendelijk ook, zitten van binnen erg netjes in m'kaar. Het bedrijf achter Qmaxz is ook zeer vriendelijk en behulpzaam.

MGV gebruikt zelf de Qmaxz-koppen ook al een behoorlijke tijd op eigen producties, zoals The Big Night (niet de minste productie..).

Ik snap niet waarom je van een prijs van +- 1600 euro exc. BTW voor de 250MSD-versie (Q500S/W) achterover zou moeten slaan. Da's een vergelijkbare prijs met Robe.

Jammer dat er ZO amateuristisch gereageerd moet worden op een nieuw merk dat hard aan de weg aan het timmeren is. Ga die spots eerst eens bekijken, kom dan met (onderbouwde) kritiek danwel complimenten.
                            prijs van Robe idd... MAAR
                            dezelfde kwaliteit?
                            dezelfde duurzaamheid?
                            dezelfde service?
                            dezelfde inhuur-mogelijkheden?

Al dit is bij Qmaxz (nog) niet bewezen, bij Robe wél dus waarom voor een onbekend merk gaan als ze beide evenveel kosten?

Als ik toch een risico moet nemen ivm kwaliteit, duurzaamheid, service,... ga ik wel voor Showtec of HQ-Power, daar weet ik waarvoor ik betaal (en da's best ok voor die prijs)

Comment

• JeroenVDV
                              • Mar 2004
                              • 963

Originally posted by luc2366
                              prijs van Robe idd... MAAR
                              dezelfde kwaliteit?
                              dezelfde duurzaamheid?
                              dezelfde service?
                              dezelfde inhuur-mogelijkheden?
                              Ik zie allemaal vraagtekens. Tegen de tijd dat JIJ die hebt weggewerkt, hoor ik het wel weer.
                              Creating shows beyond Imagination

Comment

• Halo
                                • Nov 2005
                                • 178

Originally posted by JeroenVDV

allemaal leuk en aardig maar als ik voor dezelfde prijs kan kiezen voor een robe of een qmaxz is de keuze heel makkelijk hoor, de lichtopbrengst van robe is hoger (de 575 versie dan he) de service van robe is prima, bijhuurmogelijkheden beginnen te komen, zijn beide onderhoudsvriendelijk echter de qmaxz'en zijn niet te tillen zo lomp.
                                en ik heb meerdere keren geprobeerd om ze op demo te krijgen maar iedere keer was er iets waardoor het niet ging (wel net in de periode dat ze van importeur wisselden dus daar kan het aan liggen)

hoedan ook ik schrijf het product qmaxz niet direct af maar wel als de prijzen gelijk zijn aan die van robe want dan verkies ik robe anytime.

Comment

Working...