Qmaxz?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Originally posted by Halo
    a
    hoedan ook ik schrijf het product qmaxz niet direct af maar wel als de prijzen gelijk zijn aan die van robe want dan verkies ik robe anytime.
    Anytime of this time?
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• Halo
      • Nov 2005
      • 178

nou er zal wel heel wat moeten veranderen wil ik qmaxz verkiezen boven robe, als ze eens beginnen met de prijzen en de demo mogelijkheden, en ze daarna nog wat lichter maken en/of de lichtopbrengst verbeteren enz enz
      steel verstandig...........................jat een appel!
      fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

nou er zal wel heel wat moeten veranderen wil ik qmaxz verkiezen boven robe, als ze eens beginnen met de prijzen en de demo mogelijkheden, en ze daarna nog wat lichter maken en/of de lichtopbrengst verbeteren enz enz
        Dan verdient Qmaxz dus hetzelfde aantal jaren in de markt staan alvorens je ze ergens op kunt "afrekenen" danwel in een hokje plaatsen.

Comment

• MJ
          • Mar 2004
          • 140

laatst een spotje aangezet in effenaar met grandma
          helaas waren de personatlities niet goed dus uiteindelijk niet geberuikt,

ik had de gene die het meest lijkt op een mac550 qua uiterlijk

heb ze dus helaas niet volledig kunnen testen.
          vond wel dat ze erg zwaar zijn , zit veel balast in de voet.
          en vond de gobo's niet echt heel erg prettig qua vormpjes(eigenlijk net als de mac 550)

wellicht kan ik ze later beter testen...

Comment

• Halo
            • Nov 2005
            • 178

Originally posted by JeroenVDV
            Dan verdient Qmaxz dus hetzelfde aantal jaren in de markt staan alvorens je ze ergens op kunt "afrekenen" danwel in een hokje plaatsen.
            ik reken ze niet af maar om veel verkocht te gaan worden moeten er nog wel wat dingen veranderen, als jij kunt kiezen tussen 2 producten van ongeveer dezelfde prijs waarvan de een op de meeste punten bewezen beter is als de ander dan is de keuze toch vrij gemakkelijk.
            laat ze dan de prijzen iets verlagen want zolang je dezelfde prijs vraagt als je concurrent die zijn strepen al verdient heeft prijs je jezelf gewoon uit de markt, niet meer en niet minder
            steel verstandig...........................jat een appel!
            fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

Originally posted by MJ
              laatst een spotje aangezet in effenaar met grandma
              heb ze dus helaas niet volledig kunnen testen.
              vond wel dat ze erg zwaar zijn , zit veel balast in de voet.
              en vond de gobo's niet echt heel erg prettig qua vormpjes(eigenlijk net als de mac 550)
              Zitten 2 gobo-wielen in he? Ene gobowiel heeft vooral "projectieplaatjes", andere gobowiel grotendeels de "klassieke plaatjes".

ik reken ze niet af maar om veel verkocht te gaan worden moeten er nog wel wat dingen veranderen, als jij kunt kiezen tussen 2 producten van ongeveer dezelfde prijs waarvan de een op de meeste punten bewezen beter is als de ander dan is de keuze toch vrij gemakkelijk.
              laat ze dan de prijzen iets verlagen want zolang je dezelfde prijs vraagt als je concurrent die zijn strepen al verdient heeft prijs je jezelf gewoon uit de markt, niet meer en niet minder
              Heb je deels een punt, zolang als je ze met Robe vergelijkt. Maar de wereld bestaat (gelukkig) uit meer dan Robe. En dan is Qmaxz ineens prima betaalbaar.

Ik zou overigens wel 2x over m'n koppie krabbelen voordat ik een merk zou kiezen. Dan zou de meter NIET direct naar Robe uitslaan, en dat heeft grotendeels te maken met waar je goed contact mee hebt. Maar, we'll see!

Comment

• MJ
                • Mar 2004
                • 140

Originally posted by JeroenVDV
                Zitten 2 gobo-wielen in he? Ene gobowiel heeft vooral "projectieplaatjes", andere gobowiel grotendeels de "klassieke plaatjes".
                die had ik idd ook ondekt toch vond ik het niet heel fijn.
                heb nog even geprobeerd te zoeken naar de gobo's op het net maar kon nix vinden , heeft iemand ze ergens online staan ? kan ik er nog eens naar kijken

Comment

• JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

Originally posted by MJ
                  die had ik idd ook ondekt toch vond ik het niet heel fijn.
                  heb nog even geprobeerd te zoeken naar de gobo's op het net maar kon nix vinden , heeft iemand ze ergens online staan ? kan ik er nog eens naar kijken
                  Als je even VisualDMX (VisualDMX.com) downloadt, vind je de grote versies van alle gobo's in de VisualDMX/gobos/Qmaxz/ map.

Ik ga er vanuit dat deze gobo's ook in de huidige versies van de spots zitten.

EDIT: Heb ze maar even online gezet, scheelt je ook weer wat downloadwerk .

Index of /qmaxz

Comment

• sd_2
                    • Dec 2005
                    • 134

QMAXZ heeft inmiddels een nieuwe leverancier in de Benelux en dat is Rolight, tevens ook de importeur van Robe. De brutto inkoopsprijs van de QMAXZ tegenover de Robe is ongeveer een € 150,00 lager. De vertegenwoordiger had een exemplaar bij zich en volgens mijn collega zitten deze lampen heel degelijk in elkaar, gelet op de opbouw en servicevriendelijkheid. Een stuk beter als Martin!
                    Verder qua kwaliteit is dit zeker geen kloon van een reeds bestaand merk. De mannen achter QMAXZ zouden deels afkomstig zijn van andere grote merken. De reden van het prijsverschil met andere merken is dat deze lampen in Azie gebouwd worden, terwijl de engineering hier in Nederland ligt...
                    Ook is Rolight als leverancier flink bezig deze lampen onder de man te brengen, zo zijn er voor ons geval al een tweetal bedrijven in de omgeving die er 12 hebben aangeschaf, plus nog een bedrijf dat aan het overwegen is... De bijhuur mogelijkheden beginnen dus los te komen...

Maar toch rest mij nog de vraag of er hier mensen zijn die deze lampjes al in het echte leven hebben mogen/kunnen testen, en wat zijn de reacties???

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

Originally posted by sd_2
                      Verder qua kwaliteit is dit zeker geen kloon van een reeds bestaand merk. De mannen achter QMAXZ zouden deels afkomstig zijn van andere grote merken. De reden van het prijsverschil met andere merken is dat deze lampen in Azie gebouwd worden, terwijl de engineering hier in Nederland ligt...
                      Dit is nu echt een verhaal (of een gelijkaardig) wat je tegenwoordig van elke van zulke firmas hoort.
                      Als ik al die verhalen moet geloven dan zijn alle grote firma's aan het leeglopen en zitten die mensen tegenwoordig allemaal bij de 'goedkopere' merken???
                      Of gaat het hier om administratief personeel
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• sd_2
                        • Dec 2005
                        • 134

Originally posted by axs
                        Of gaat het hier om administratief personeel

Wat ik bedoelde te zeggen is dat deze lamp op het eerste gezicht heel veel op een Martin lijkt, maar het geen kloon is zoals we gewend zijn van budget merken als Showtec in het licht of DAP/Behringer in het geluid....
                        Qua opbouw moeten deze lampen echt heel degelijk in elkaar zitten, robuuste materialen, gebruiksvriendelijke bevestigingen (waardoor onderhoud sneller gaat, met minder gereedschap, minder schades tijdens montage en minder onderdelen kwijt te raken).
                        Wat inderdaad wel een nadeel is: het gewicht, dat 5 tot 7 kg zwaarden is dan vergelijkbare modellen van de concurrent...

Maar zoals ik al zei ben ik heel erg benieuwd naar de reacties van mensen die ze inmiddels al hebben kunnen gebruiken...

Welke kritiek is er te leveren op dit merk, misschien dat het verhaal van de vertegenwoordiger (zoals mijn verhaal hierboven) een beetje bijgeschaafd kan worden?

Comment

• luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

Originally posted by sd_2
                          QMAXZ heeft inmiddels een nieuwe leverancier in de Benelux en dat is Rolight, tevens ook de importeur van Robe. De brutto inkoopsprijs van de QMAXZ tegenover de Robe is ongeveer een € 150,00 lager. De vertegenwoordiger had een exemplaar bij zich en volgens mijn collega zitten deze lampen heel degelijk in elkaar, gelet op de opbouw en servicevriendelijkheid. Een stuk beter als Martin!
                          Ook is Rolight als leverancier flink bezig deze lampen onder de man te brengen, zo zijn er voor ons geval al een tweetal bedrijven in de omgeving die er 12 hebben aangeschaf, plus nog een bedrijf dat aan het overwegen is... De bijhuur mogelijkheden beginnen dus los te komen...

Maar toch rest mij nog de vraag of er hier mensen zijn die deze lampjes al in het echte leven hebben mogen/kunnen testen, en wat zijn de reacties???
                          en voor MAAR 150€ goedkoper zou ik ineens geen Robe meer kopen? kom nou.

Comment

• JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

Originally posted by luc2366
                            en voor MAAR 150€ goedkoper zou ik ineens geen Robe meer kopen? kom nou.
                            Heb jij dan wel eens Robe naast Qmaxz gezet? Heb jij ze wel eens open naast m'kaar gehad om te vergelijken? Heb je beide merken wel eens geprobeerd te servicen?

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5946

Jeroen, wat hij dus aangeeft is dat hij voor een prijsverschil van "slechts" 150 euro niet van merk gaat wijzigen.
                              Een redenering die ik wel kan volgen, maar bij aanschaf van 12 spotjes wil dat wel zeggen dat je het 13 spotje "kado" krijgt....oftewel, bij aanschaf 12 van dei wappers geef je bij aanschaf van Robe 1800 euro meer uit, toch een bedrag om over na te denken, bedoel: voor 150 euro ga je niet wakker liggen, maar een kleine 2k...ik ken klussen waar de marges kleiner zijn

Ik ben uitermatee benieuwd naar verdere gebruikservaringen, de verhalen van Jeroen zijn leuk om te lezen, maar beetje eenzijdig.
                              Ik kan het wel waarderen als mensen 100% achter een merk staan, maar met merk adoratie alleen kom je niet ver, het gaat om een eerlijk vergelijk tussen vergelijkbare spots....

Even een side kick: servicevriendelijkheid is niet altijd een issue, hoe frequent een spotje om service vraagt lijkt me ook meewegen!
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• JeroenVDV
                                • Mar 2004
                                • 963

Originally posted by moderator
                                Jeroen, wat hij dus aangeeft is dat hij voor een prijsverschil van "slechts" 150 euro niet van merk gaat wijzigen.
                                Dat begrijp ik. Ik dacht echter in z'n post te lezen dat hij, omdat Robe nou eenmaal een gevestigder merk is, voor 150 niet iets anders zou doen.

Ik ben uitermatee benieuwd naar verdere gebruikservaringen, de verhalen van Jeroen zijn leuk om te lezen, maar beetje eenzijdig.
                                Ik kan het wel waarderen als mensen 100% achter een merk staan, maar met merk adoratie alleen kom je niet ver, het gaat om een eerlijk vergelijk tussen vergelijkbare spots....
                                Ik heb meerdere malen met verschillende Qmaxz-koppen en met verschillende Robe koppen gewerkt en heb ze beiden open voor me gehad.

Ik denk dat ik dus inmiddels wel een redelijk (eerlijk) vergelijk kan maken?

100% achter het merk staan doe ik (nog) niet. Gewicht speelt ook een rol en daar gaan de Qmaxz-spots helaas slecht in scoren. Erg zware bakken.

Even een side kick: servicevriendelijkheid is niet altijd een issue, hoe frequent een spotje om service vraagt lijkt me ook meewegen!
                                Bewegende spots die mee de weg op gaan MOETEN met regelmaat schoongemaakt worden. Overigens is het ontwerp van het interieur van de Qmaxz-spots op een best doordachte manier gedaan waardoor de warmte van de lamp niet door de hele kop verspreid wordt, die blijft grotendeels verrassend koel. Zou in levensduur van onderdelen als (glas)gobo's, kleurfilters, maar ook electronica-onderdelen best kunnen schelen. Maar dat moet zich nog bewijzen als ze wat langer op de weg zitten.

Een pitje MOET toch echt af en toe vervangen worden, ook als hij hoog in de truss hangt komt dat voor. Juist op dat soort momenten ben je blij dat daar een paar handigheidjes voor zijn bedacht in de Qmaxz-spots.

Ga zo maar door.
                                Last edited by JeroenVDV; 09-08-07, 14:44.

Comment

Working...