Ben 't eens met Mac. Liever 'n zekering die springt (verbetering voor T4: Smeltzekering vervangen door automaat. ZSM mailen naar Botex), dan dat er verder iets springt of doorbrandt!
Nog een mooi voorbeeld over de Chinese Methode: een gewaardeerde collega van mij heeft eens in al z'n onoplettendheid 6(!)KW aan 1 kanaal van een Liteputer LP620 gepatcht. Zoals de meeste misschien weten (of ook niet) zit hier een CHINESE 20A automaat voor die 4.6KW zou mogen doorlaten (want: 20Ax230V=4600W).
Iemand al een idee van de uitkomst?
Automaat bleef aan en triac+gedeelte print FINAAL weggefikt!
Tot zover de Chinese NEN1010 (ook wel ENG1010).
Dus doe mij maar een springende zekering eens per 2 jaar (als ik dat al haal) en koop jij gewoon lampen van GE! Duurt het in het vervolg een stuk langer...
Nog een mooi voorbeeld over de Chinese Methode: een gewaardeerde collega van mij heeft eens in al z'n onoplettendheid 6(!)KW aan 1 kanaal van een Liteputer LP620 gepatcht. Zoals de meeste misschien weten (of ook niet) zit hier een CHINESE 20A automaat voor die 4.6KW zou mogen doorlaten (want: 20Ax230V=4600W).
Iemand al een idee van de uitkomst?
Automaat bleef aan en triac+gedeelte print FINAAL weggefikt!
Tot zover de Chinese NEN1010 (ook wel ENG1010).
Dus doe mij maar een springende zekering eens per 2 jaar (als ik dat al haal) en koop jij gewoon lampen van GE! Duurt het in het vervolg een stuk langer...

)
Comment