Ervaringen gevraagd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ikke1234
    • Aug 2005
    • 125

oh ... zo bedoel je met DMX naar analoog ...sorry .

maar as told before ... NEWBIE in lichtechniek
    word dat nog veel gedaan van dmx naar analoog mat een "dmux" (wat het ook mag zijn ... )???
    nuja ik hoop ooit er ook eens zoveel van te weten maar op dit forum heb ik al VEEEL bijgeleerd in 2005 ... hopelijk evenveel in 2006 en de komende jaren ----> hAPPY 2006 he trouwens
    IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
    KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

Comment

• driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

Een demux is een apparaat (in het lang een demultiplexer), deze maakt gewoon van een aantal dmx kanalen waardes van 0 tot 10V. Bij verschillende theaters wordt dit gebruikt. Waarom? Vroeger werd bijna alles met 0-10V gedaan. Maar de vernieuwing kwam, en ze kochten een DMX paneel. Maar dan is het toch zonde om al die 0-10V dimpacks weg te smijten? Dus ze zetten er een demux tussen, en sparen zo de kosten uit van nieuwe dimpacks te moeten kopen. En ze kunnen er altijd nieuwe DMX dimmers bijhangen in de toekomst... Perfect dus!
      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Colips
        • Aug 2005
        • 4

Heey,

Ik gebruik sinds kort ook een dmx tafel voor bij ons op school. Het gaat wel om het merk "showtec" maar het is een fijn tafeltje 24 apparte aan te sturen kanalen looplicht scene programering kan ook op muziek reageren.

Of misschien nog een tip probeer de zero88 ook en helegoede theater tafel.

Colips
        Colips
        http:laboes.nl

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

Originally posted by Colips

Of misschien nog een tip probeer de zero88 ook en helegoede theater tafel.

Colips
          welke zero 88, de alcora? of misschien de elara? of een frog, of mischien de sirius(die je dan wel 2e hands moet zoeken)?
          exit night into LIGHT

Comment

• driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

Ik denk dat hij sirius of frog bedoelt. De Alcora en Elara zijn een beetje beperkt in functies hé. De Frog is zo'n beetje de opvolger van de Sirius. Maar hij kost wel wat: 2700€ Excl BTW. Dat zal wel moeilijk worden.

Ik denk dat de TS best een zal kijken voor een tweedehands sirius 24 van zero88. die zal je misschien wel kunnen vinden voor 1000€ of zo.
            Moest je echt niks vinden, kan je nog steeds zo'n kuttafel van showtec nemen. (ik zou dan wel gaan voor de Showmaster 48, dan heb je tenminste een paar schuiven)
            [CENTER] [/CENTER]

Comment

• lucken
              • Sep 2002
              • 342

Neem ook eens een kijkje naar de Leprecon LP-624 een compact en handig 24 kanaals tafeltje.

Groeten,

Luc

Comment

• Will Cuypers
                • Jul 2004
                • 13

Ben ik (ondertussen) ook achter

€ 800,00 is niet veel, ook de Demux moet er nog bij. maar ik vraag geen 100 spiegels en bellen en programeerbaar via VGA scherm of andere profesionele dingen.
                Ik heb nu info van een GLP Light operator 48 ch. Ziet er goed uit en is niet te duur (voor mijn budget).
                Bedankt voor je reactie
                Will

Originally posted by driesmees
                Moest ik van jou zijn, zou ik eens kijken naar een Jands Event 24, maar die ligt wel boven je budget. Voor 800€ heb je niet veel hé...

Comment

• Will Cuypers
                  • Jul 2004
                  • 13

Demux

Ook een Demux van GLP is niet zo duur, voor 139 Euro's 72 ch omzetten. lijkt me geen overdreven bedrag.
                  Bedankt voor je advies,

Will

Originally posted by driesmees
                  dat van die DMX naar analoog heb je verkeerd verstaan,
                  de TS heeft reeds dimpacks, maar met 0-10V aansturing (analoog dus)
                  Hij heeft dus een Demux nodig, die kosten iets van een 170€...

Comment

• masterblaster

even een andere vraag aan will.
                    ben je van plan nog veel uit te gaan breiden in de toekomst. en hoezeer is nieuwe aansturing nodig anders zou ik als ik jou was zou ik een tijdje wachten zodat er extra geld vrij is voor je licht tafel.
                    Is maar een idee hoor maar ik ken ook een paar amateur verenigingen en daar is het zo dat zij de komende 10 jaar vinden dat je nog een nieuwe lichttafel hebt en dus in de toekomst als jullie iets groter willen worden met moeite kunnen uitbreiden.

Comment

• driesmees
                      • Apr 2003
                      • 1076

Nog een idee

Wat anders nog een idee is, is dat je met nog 1 of 2 toneelgroepen afspreekt. Je kan samen een tafel kopen, en dan duidelijk de regeling op papier zetten (dan moet je wel maken dat jullie periodes niet door elkaar lopen)
                      Of je kunt gewoon het bestuur overtuigen om wat meer budget te geven, maar dan het paneel af en toe verhuren (aan andere locale toneelgroepen)

[CENTER]It's just an idea...[/CENTER]
                      [CENTER] [/CENTER]

Comment

Working...