Na vele jaren analoog licht gestuurd te hebben in een theater met een (armlastige) toneelvereninging moeten we nu over op een nieuwe lichttafel. Uiteraard DMX maar geen moving light en andere discodingen. Wij werken gewoon met statisch licht (24 kringen) en kunnen daar nog wel mee voorruit. Echter beter mee als om verlegen. Wat is een goede tafel?. Een GLP light caommander zie ik voor 400 Euro's aangeboden staan. Of een Celco, stond laatst op E-bay te koop voor 650 euro's . Jullie kennen het klappen van de zweep en ik hoop op een nuttige reactie.
Ervaringen gevraagd
Collapse
X
-
Labels: None
-
-
Zonder heftig met het bestuur te moeten overleggen is € 800,00 m'n max. Moet ook een DMX naar analoog convertor bij. Maar die zie ik al aangeboden voor € 150,00
Dus niet veel, maar wie weetComment
-
ik kan zo snel niks bedenken waar ik persoonlijk mee zou willen werken voor zo weinig geld (niet negatief bedoeld hoor) Maar ik kwam dit tegen
http://www.musicstore.de/de/global/8...usicstore.html
En ik denk misschien is dat wat voor je ik werk normaal zelf met grotere tafels en heb nooit echt geleerd hoe de kleinere nou eigenlijk werken dus misschien is dit een prutoplossing maar als ik kijk naar het aantal schuiven waar ik zeker van weet een kanaal onder dan denk ik dat dit wel eens voor je kan werken aangezien er in theaters vaak groepen onder de lijnen worden gezet.Comment
-
de tafeltjes zijn ook wel gekend in de showtec/botex vertie.
Als je voor zo iets gaad kan je voor het budget van 800 euro makkelijk een 48 kanaals tafel van hetzelfde type kopen.exit night into LIGHTComment
-
Kijk eens naar een Strand. Deze hebben de 100 serie al tegen een zeer aantrekkelijke prijs.
Je kan hem in single of duo mode gebruiken. Dat wil zeggen 24 kringen of 2 x 12 kringen en dan van de A naar de B wals schuiven met de crossfaders. Een nadeel is dat je geen standen kan programmeren met de 100 serie, de 200 serie kan dat weer wel maar ook weer duurder...
Je kan eventueel contact met me opnemen via de mail dan kan ik je de prijzen van deze tafels geven. Ook een D-MUX is geen probleem.Comment
-
ik ben er het volledig mee eens met Radar. ik heb ook zo'n behringer LC 2412 staan en ben daar vrij tevreden over... tenzij je de flashknoppen heeel intens gaat gebruiken. Ik heb voor mijn behringer (hier in belgie meerbepaald in brugge) welteverstaan bijna 1 jaar geleden (!) €250 voor betaald. en nog eens 51€ voor een flightcase ( ja de behringer past in de kist van een scanmaster24
)
voor de converter van dmx naar analoog ( ook wel dimmerpack genaamd )
heb ik een 110€ betaald.
ik gebruik dan een DX404 van light-puter. dit omdat je niet overal krachtstroom hebt en dat deze dimpacks op een monofasig net draaien. meer info ? ask me !
btw : IEDEREEN HAPPY 2006 HEIK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???Comment
-
hahahaha, je bent me net voor.. dit is ook nog een post die erbij komt. ik zou toch kijken om wat meer geld los te krijgen of als het mee zit een mooie 2e hands tafel op te snorren.Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment
-
Ik zou eens kijken voor een tweedehands Jands Event 24, deze heeft meestal zowel analoog als DMX output, en is echt een schatje om mee te werken.
Anders zou je ook kunnen kijken naar een Zero88 sirius 24, nog zo'n schatje waar je direct verliefd op bent voor theater.[CENTER] [/CENTER]Comment

Comment