Theaterstacks via PC-sturing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TS Productions
    • Dec 2005
    • 12

Theaterstacks via PC-sturing

Kent er hier iemand een goede lichtsturing voor op de computer? En dan niet zomaar een stukje software zoals LightJockey o.i.d. maar een fully functional stuk software om voor theatershows conventioneel en bewegend licht op een overzichtelijke, logische, goede en professionele manier te programmeren?

Er zijn tientalle programma's waarmee je bewegend licht kunt sturen voor disco's, maar ik ken maar erg weinig programma's die echt sterk zijn in het programmeren van cue's (misschien dat iemand Rosco's 'Horizon' www.horizoncontrol.com kent?). Ik zoek iets vergelijkbaars, maar bij voorkeur niet zo duur (fully functional kost dat programma zo'n €3000)

Bij voorbaat dank voor alle reacties
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

e-cue,lanbox?
    exit night into LIGHT

Comment

• TS Productions
      • Dec 2005
      • 12

Ik vind het nog vrij onoverzichtelijk persoonlijk. Ik wil met zulke software altijd meteen kunnen aanvoelen hoe ik iets moet programmeren, zoals je dat op een HOG of CompuLight Photon (oid) hebt. Zelf voel ik meer voor een Horizon of HogPC, maar wat ik al zei, t is te duur. Ik zoek iets wat het benadert (ik vraag niet om het neusje van de zalm terwijl het bijna niets mag kosten).

Comment

• lucken
        • Sep 2002
        • 342

Zoals al zo vele malen gemeld op dit forum, de ChamSys MagicQ PC software is hiervoor de ideale oplossing.

Software zelf is gratis (volledig functioneel). Hardware is ook zeer betaalbaar en begint van een kleine interface, via PC Wings, tot en met de grote tafel.

Voor meer info contacteer:
        België: www.avl.be
        Nederland: www.appled.nl

Groeten,

Luc

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

De Chamsys software werkt ook op enttec dongels.
          exit night into LIGHT

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Even de titel van dit topic aangepast.
            OPGELET: Het gaat hier blijkbaar om het programmeren van theaterstacks en dat is net wat anders dan gewone cue's.
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• lucken
              • Sep 2002
              • 342

citaat:Geplaatst door axs

OPGELET: Het gaat hier blijkbaar om het programmeren van theaterstacks en dat is net wat anders dan gewone cue's.
              Ook dit is geen probleem met de ChamSys software !

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

citaat:Geplaatst door lucken

citaat:Geplaatst door axs

Ook dit is geen probleem met de ChamSys software !
                I know, maar wil hier wat reacties vermijden van bepaalde programma's door een misleidende titel.
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• TS Productions
                  • Dec 2005
                  • 12

ChamSys MagicQ is volgens mij best wel wat, het heeft wat weg van een reguliere tafel. Ik ga eens kijken of ik er wat mee kan. In de tussentijd, als iemand nog suggesties heeft, alles is welkom

Comment

Working...