6x 3kW Dimmers?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CyberNBD
    • Aug 2000
    • 1318

6x 3kW Dimmers?

Omdat de DX-625 dimmertjes aan vervanging toe zijn, en omdat deze niet meer leverbaar zijn voor eventueel extra rackjes ben ik aan het rondneuzen voor nieuwe dimmertjes. Ze zijn bedoeld voor kleine 6 kanaals rackjes, echter heb ik wel de eis dat ze 3kw per kanaal aan moeten kunnen, en liefst 2HE moeten zijn, zodat ze zonder al te veel gedoe de 625's kunnen vervangen.

Waar ik tot nu toe op uitgekomen ben:
    Lite-Puter DX-626 (vervanger van de 625)
    Strong 6-3 TR
    RAM MD-615
    Strand SD6 (twijfelgeval, engelse specs zeggen 2.5 kw, franse 3kw)
    IES Executive(alhoewel die standaard 12 kanaals is kan ie ook omgebouwd worden naar 6x5kw , maar die 5kw heb ik dan ook weer niet nodig)

Heeft er iemand ervaring met een van bovenstaande dimmers, tips, wel doen of niet doen van bepaalde merken, of toevoegingen?
    Verder viel me op dat de Strand dimmers wel erg op de GLP en nieuwe showtec dimmers lijken: OEM? of is GLP aan het kopiƫren geslagen.

Wat ik ook al bekeken heb maar wat of geen 3kw en/of geen 2HE is:
    ADB (absoluut eerste keus voor de grote racken), Avo, MA, Showtec en consoorten, Quadrant, LSC, ...)
    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

Ik heb erg goede ervaringen met IES (ETC) dimmers. Geloof me, die 5KW gaat vroeg of laat uitkomst bieden. Zijn gewoon kwalitatief erg goede dimmers, goede instelmogelijkheden e.d.
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Rieske
      • Aug 2002
      • 544

Ik heb een Lite-Puter DX-626 en tot nu toe bevalt ie (gezien de prijs/kwaliteit verhouding) bijzonder goed. Daarbij moet ik wel melden dat ik nog niet alle kanalen tegelijkertijd vol belast heb; dus weet ik nog niet hoe ie dan reageerd...

Life is what you make it

Comment

• CoenCo
        • Feb 2005
        • 230

ETC Smartpak

The SmartPack line of portable dimmer packs is designed to provide thyristor-based, professional quality dimming in a rugged 19-inch 2U rack mount package. Available with either six 15A dimmers or twelve 10A dimmers,

Heb er al eens mee gewerkt, ik vind het wel fijne dimmers

Comment

• Robin.vd.Have
          • Nov 2005
          • 165

Stand SD6 gebruiken wij ook.
          Lijken inderdaad veel op de showtechs ect. De binnenkant is echter wel beter voor elkaar allemaal wat beter opgebouwd.
          Er zitten maar 10A zekeringen per kanaal dus 2,5kw is al kantje boord.

Grote racks en kleine racks waarom houd je die niet gelijk ? dan kan je lekker alles uitwisselen dus bijvoorbeeld alles ADB ?

Ik ben benieuwd naar jou beweegredenen aangezien wij ook langzaamaan naar nieuwe racken moeten gaan kijken en bij mij de 12 * 2,5kw MA'a bovenaan het lijstje staan.

Comment

Working...