Chamsys desks/software

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Chamsys desks/software

Om de onderwerpen te bundelen vanaf heden de discussies per console, tafel, sturing per fabrikant op het lichtforum.

BELANGRIJK : specificeer je vraag zoveel als mogelijk
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Normaaal gezien en met wat interpretatie van de gegevens die je hier en op de rest van het forum kan vinden, zou je tot een vergelijk moeten kunnen komen. Als het echter niet helemaal duidelijk is, mag dat hier gerust gepost worden.

Vragen hieromtrent zijn natuurlijk altijd welkom in deze topics, maar denk dat je zelf een beetje moet aanvoelen of je hiervoor een apart topic moet/kan openen.
    Als je voor alles een vergelijk-topic moet gaan openen, dan ligt het probleem bij het niet juist (kunnen) interpreteren van de informatie die reeds beschikbaar is.
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

Heeft de Chamsys motorfaders, ik heb alleen de handleiding en daar kan ik het niet in vinden.

gr. Herman

Comment

• Peter Vanhove
        • Jun 2002
        • 347

citaat: Heeft de Chamsys motorfaders, ik heb alleen de handleiding en daar kan ik het niet in vinden.
        Neen.
        Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
        Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• WTT
          • Feb 2002
          • 158

Ã’.K. rare vraag misschien maar heeft de chamsys iest van midi note om chases en memories te triggeren ? ? ?
          Kan er niks over vinden en een meeltje naar chamsys leverde geen andwoord op. Dus misschien weet menho
          Mocht het een neen zijn wordt dit dan ooit nog erbij geprogrameerd (las iets over een midi usb dongle op de nederlandse
          site maar meer dan een opmerking was het niet )
          WTT rentals

Comment

• WTT
            • Feb 2002
            • 158

Ok heb zelf inmiddels het antwoord gevonden wordt nog aangewerkt komt in de nabije toekomst.
            WTT rentals

Comment

• deurklink

Ik heb ook even gezocht op de website zal er waarschijnlijk wel over heen gekeken hebben maar is de software met elke dmx dongle te gebruiken? Dus moet je niet een merk gerelateerd product hebben die weer 1000e kost ?

Comment

• Peter Vanhove
                • Jun 2002
                • 347

citaat:maar is de software met elke dmx dongle te gebruiken?
                Het mag nu stillaan wel geweten worden dat de Chamsys software werkt met de Enttec Open USB dongle en héél binnenkort ook met de Pro dongle, van deze low cost dongles kan je er maximum eentje gebruiken (beprking in de Chamsys soft).

Verder kan het via ethernet met de Ethergate MKII via ARTNET, één zo'n toestel heeft 2 in of 2 outputs, en er kunnen er 3 gebruikt worden voor de volle 6 outputs die de software heeft.
                Ook kan de eigen Chamsys interface gebruikt worden die meteen 3 outputs heeft.

Comment

• lucken
                  • Sep 2002
                  • 342

De volgende versie van de Chamsys software kan MIDI en time code getriggerd worden, of zelfs met externe contacten.

citaat:Geplaatst door WTT

Ã’.K. rare vraag misschien maar heeft de chamsys iest van midi note om chases en memories te triggeren ? ? ?
                  Kan er niks over vinden en een meeltje naar chamsys leverde geen andwoord op. Dus misschien weet menho
                  Mocht het een neen zijn wordt dit dan ooit nog erbij geprogrameerd (las iets over een midi usb dongle op de nederlandse
                  site maar meer dan een opmerking was het niet )
                  Groeten,

Luc

Comment

• lucken
                    • Sep 2002
                    • 342

citaat:Geplaatst door deurklink

Ik heb ook even gezocht op de website zal er waarschijnlijk wel over heen gekeken hebben maar is de software met elke dmx dongle te gebruiken? Dus moet je niet een merk gerelateerd product hebben die weer 1000e kost ?
                    De meest interessante interface momenteel is de Chamsys Ethernet to DMX convertor. Deze heeft standaard 3 DMX outputs (1.536 kanalen) en is heel betaalbaar.

Voor Nederland contacteert u: www.appled.nl
                    Vor Belgie contacteert u: www.avl.be

Groeten,

Luc

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

Zoals aangekondigd in een ander topic hier mijn opmerkingen bij de chamsys software.

Ik ben het dus niet eens met het feit dat er wordt verteld dat er geen problemen zouden zijn met de software.
                      Nu ja, welke software heeft GEEN problemen?
                      Kn er gerust bijvertellen dat in het algemeen de software/desk wel stabiel is, zelfs stabieler dan bepaalde gerenomeerde desks...
                      [*] Indien je enkele toetsen gelijktijdig gebruikt, hangt de software. Zal wel weer aan de snelheid van de bewerkingen van mij liggen...[*]problemen met playback van een pallet met timing[*]functies en knoppen die bij momenten niet reageren[*]fouten bij het patchen, adressen die niet kloppen, spontane reset[*]fx-engine die indien je HTP-chanels gebruikt wel erg vreemd doet!

Dus toch wel enkele problemen...

Grtz

Comment

• Peter Vanhove
                        • Jun 2002
                        • 347

Met welke versie van de software heb jij deze problemen, dan test ik het ook eens met die versie.
                        Is dit op een tafel of op de PC versie?

Comment

• axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

citaat:Geplaatst door Peter Vanhove

Met welke versie van de software heb jij deze problemen, dan test ik het ook eens met die versie.
                          Is dit op een tafel of op de PC versie?
                          heb 1x gewerkt op de PCwing en 3x op de desk (Q200 als ik me niet vergis). Probs dus op de wings en de desk zelf.
                          Software versie 1.2.XX

Comment

• Peter Vanhove
                            • Jun 2002
                            • 347

citaat:Software versie 1.2.XX
                            Momenteel zitten ze aan versie 1.2.4.7 en de betatesters zitten aan 1.2.4.10, deze laatste draai ik ook op zowel een PC als op diverse MQ-tafels en is bij mij nog NOOIT gecrasht.
                            Probeer misschien eerst eens een recente software versie en kijk of de door jou genoemde problemen er nog steeds inzitten.
                            Indien wel, dan kan je het log file die de software aanmaakt doorsturen naar Chamsys met een kleine vermelding van het probleem. Zij doen er alles aan om een oplossing te bieden. Dit log file vind je in het mapje log in uw MagicqPC mapje.

Comment

• axs
                              Moderator
                              • Jun 2002
                              • 2687

citaat:Geplaatst door Peter Vanhove

citaat:Software versie 1.2.XX
                              Momenteel zitten ze aan versie 1.2.4.7 en de betatesters zitten aan 1.2.4.10, deze laatste draai ik ook op zowel een PC als op diverse MQ-tafels en is bij mij nog NOOIT gecrasht.
                              Probeer misschien eerst eens een recente software versie en kijk of de door jou genoemde problemen er nog steeds inzitten.
                              Indien wel, dan kan je het log file die de software aanmaakt doorsturen naar Chamsys met een kleine vermelding van het probleem. Zij doen er alles aan om een oplossing te bieden. Dit log file vind je in het mapje log in uw MagicqPC mapje.
                              Hoi peter,

Prob is dat ik enkel operator was en dus het niet een eigen systeem was. Ik zal eens horen bij degene van wie de desk was.

Comment

Working...