Chamsys desks/software

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lucken
    • Sep 2002
    • 342

Beste AXS,

Zoals Peter al aanhaalde, met de huidige software versies zijn deze gemelde problemen er zeker en vast niet.
    Enkele maanden terug zelfs ook niet, toen is de Chamsys grondig onderworpen aan de nodige testen in een discotheek. Daar waren er dikwijls meerdere toetsen tegelijk ingedrukt, zonder enig probleem ! Ik veronderstel dat het één van de eerste software versies moet geweest zijn. Tafels en PC versie draaien beiden heel stabiel !

Bovendien, mochten er toch fouten optredenn en ze worden gemeld, dan worden ze razend snel opgelost !

U kan steeds de nieuwste versie downloaden op onze website www.avl.be

Hartelijke groeten,

Luc

citaat:Geplaatst door axs

citaat:Geplaatst door Peter Vanhove

citaat:Software versie 1.2.XX
    Momenteel zitten ze aan versie 1.2.4.7 en de betatesters zitten aan 1.2.4.10, deze laatste draai ik ook op zowel een PC als op diverse MQ-tafels en is bij mij nog NOOIT gecrasht.
    Probeer misschien eerst eens een recente software versie en kijk of de door jou genoemde problemen er nog steeds inzitten.
    Indien wel, dan kan je het log file die de software aanmaakt doorsturen naar Chamsys met een kleine vermelding van het probleem. Zij doen er alles aan om een oplossing te bieden. Dit log file vind je in het mapje log in uw MagicqPC mapje.
    Hoi peter,

Prob is dat ik enkel operator was en dus het niet een eigen systeem was. Ik zal eens horen bij degene van wie de desk was.

Comment

• Ws Soundexpresse
      • Jun 2001
      • 1007

Dan toch een vraagje van mij uit, hoe zijn de ervaringen met de PC wing+software?

Ik moet nog zoals in een ander topic te lezen is, een klein tafeltje hebben, en dit valt prima binnen het budget...

Het is wel voor dance dingentjes
      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Baszza91
        • Oct 2005
        • 476

Chamsys hoe en wat?

Hallo,

Ik heb al het forum doorgespit over dit onderwerp. Ik heb in verschillende topics gelezen dat Chamsys een goed licht aan stuur programma is. Aangezien de software gratis is hoef je alleen maar wing te kopen om via je pc je dmx aan te sturen. Omdat die Wing geen drol kost is het wel interresant voor mij. Het is de bedoeling dat ik er 2 a 4 Martin Mania Scx-500 scans mee kan aansturen. En min 8 parren, eventueel nog een strobe en / of een fogger. Ik heb ook begrepen dat met Chamsys en een Wing veel meer mogenlijkheden hebt dan bijv eentje uit de Scanmaster serie. Ik neem aan dat ik met Chamsys en bijhorende Wing gewoon kan programmer met de Wing en live ingrijpen met de Wing? Ik heb nog een aantal vragen erover die voor mijn nog niet duidelijk genoeg zijn beschreven in andere topics en op internet.
        [LIST=1][*]is het zo dat je veel meer kan met Chamsys dan een gewone Scanmaster?[*]is het betrouwbaarder dan een Scanmaster?[*]heb je meer geheugen dan een Scanmaster?[*]stel je hebt dus de Chamsys op je pc staan, je koopt een MagicQ Mini Wing en sluit het aan op je pc. Wat kan ik er dan allemaal mee (die Wing heeft maar weinig knoppen vandaar deze vraag)[/LIST]Alvast bedankt.

Greetzz en cheerss
        Last edited by axs; 04-02-06, 20:35.
        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Originally posted by Baszza91
          Hallo,

Ik heb al het forum doorgespit over dit onderwerp. Ik heb in verschillende topics gelezen dat Chamsys een goed licht aan stuur programma is. Aangezien de software gratis is hoef je alleen maar wing te kopen om via je pc je dmx aan te sturen. Omdat die Wing geen drol kost is het wel interresant voor mij. Het is de bedoeling dat ik er 2 a 4 Martin Mania Scx-500 scans mee kan aansturen. En min 8 parren, eventueel nog een strobe en / of een fogger. Ik heb ook begrepen dat met Chamsys en een Wing veel meer mogenlijkheden hebt dan bijv eentje uit de Scanmaster serie. Ik neem aan dat ik met Chamsys en bijhorende Wing gewoon kan programmer met de Wing en live ingrijpen met de Wing? Ik heb nog een aantal vragen erover die voor mijn nog niet duidelijk genoeg zijn beschreven in andere topics en op internet.
          [LIST=1][*]is het zo dat je veel meer kan met Chamsys dan een gewone Scanmaster?[*]is het betrouwbaarder dan een Scanmaster?[*]heb je meer geheugen dan een Scanmaster?[*]stel je hebt dus de Chamsys op je pc staan, je koopt een MagicQ Mini Wing en sluit het aan op je pc. Wat kan ik er dan allemaal mee (die Wing heeft maar weinig knoppen vandaar deze vraag[/LIST]Alvast bedankt.

Greetzz en cheerss
          Gelieve dit in de bestaande CHAMSYS topics te posten...
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• DeMennooos
            • Aug 2000
            • 1416

Originally posted by Baszza91
            [LIST=1][*]is het zo dat je veel meer kan met Chamsys dan een gewone Scanmaster?[*]is het betrouwbaarder dan een Scanmaster?[*]heb je meer geheugen dan een Scanmaster?[*]stel je hebt dus de Chamsys op je pc staan, je koopt een MagicQ Mini Wing en sluit het aan op je pc. Wat kan ik er dan allemaal mee (die Wing heeft maar weinig knoppen vandaar deze vraag)[/LIST]
            1. Met de Chamsys PC software heb je dezelfde functionaliteit als met de grote tafels welke je in de lijn van de Avolites, GMA's en Hogs kunt scharen

2. Betrouwbaarheid en stabiliteit van de PC software is vooral afhankelijk van het systeem waar het op draait.

3. Ik neem aan dat je bedoelt of je meer cue's, cuestacks en shows kwijt kan in de Chamsys software? Het aantal shows is gelimiteerd aan de schijfruimte van de PC, het aantal Cue's is 5000 en aantal cuestacks is 1000. Als ik kijk naar wat je er aan wil hangen moet dat ruim voldoende zijn.

4. De software is en blijft volledig functioneel onafhankelijk welke wing er aan hangt. De keuze van de wing hangt vooral af van jou eigen wensen en eisen. Doormiddel van de muis en eventueel touch screen is alles gewoon te programmeren, alleen hoe uitgebreider de Wing hoe meer knoppen je hebt die je niet meer via de muis of via touch schreen hoeft te bedienen.

Als je makkelijk wil programmeren zou ik voor de normale wing gaan. De mini wing is vooral handig als je hen alleen wilt gebruiken voor het afspelen van je cuestacks en cue's.

Spec Sheet van de PC Wings vind je op de onderstaande URL

Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• masterblaster

Kan misschien ook wel makkelijk zijn de nederlandse manual is te vinden op www.avl.be

Comment

• Baszza91
                • Oct 2005
                • 476

Hallo,

Weet iemand de prijzen van Chamsys Wing's want ik kan ze echt nergens vinden. Bij voorbaat dank

Greetzz en cheersss

Ps: @ AXS is dit wel het goede topic?
                I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• DeMennooos
                  • Aug 2000
                  • 1416

Voor Nederland kun je mailen met sales@appled.nl
                  Voor België kun je mailen naar info@avl.be

Zij kunnen je verder helpen met prijzen en verdere info.
                  Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• BlueConfig
                    • Aug 2005
                    • 138

Ik heb onlangs MagicQ Pc geinstaleerd en nu kom ik een iets 'raars' tegen. Telkens ik MagicQ pc opstart gaat mijn upload de lucht in. Het blijf vrij hoog ( 70 à 80 kB/sec) zolang ik het programma open staan heb. Is dit normaal? Mijn's inzien niet want het stuurt zelf andere nerwerkprogramma's in de war. Ik heb al geprobeert met een firewall het progje te blokkern maar dat helpt niks. Weet iemand de oorzaak of oplossing?
                    Greets,
                    BLue CoNFiG

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

Aangezien chamsys artnet/pathport ondersteunt, zal dit er wel mee te maken hebben.
                      Lijkt me dan logisch dat je op je ethernetpoort-statistics een hogere upload gaat te zien krijgen.

Ik heb geen idee (software niet bij de hand) of je dit kan disablen en of chamsys constant de pathport/artnet-feed uitstuurt
                      Normaal zit ARTNET op het subnet 255.0.0.0 in de 2.x.x.x range
                      Misschien kan je hier wat mee en kan je zo de communicatie blokkeren.
                      Last edited by axs; 02-03-06, 15:49.
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• lucken
                        • Sep 2002
                        • 342

Artnet zit inderdaad in de reeks 2.x.x.x. Artnet kan uitgeschakeld worden in het setup - View DMX I/O.

Groeten,

Luc

Comment

• BlueConfig
                          • Aug 2005
                          • 138

Thx nu weet ik al vanwaar het komt.

Maar kheb nu al de mot dat hij enkel op mijn draadloze adaptor zend. Kan ik instellen dat hij dit op de vaste netwerkkaart zend. (denkelijk zoals het eingelijk zou moeten, rechtstreeks artnet draadloos uitzenden heeft weinig zin denk ik) Daar kan dat geen kwaad voor mij!

Alvast wreed bedankt voor bovenstaande uitleg!
                          Greets,
                          BLue CoNFiG

Comment

• jacobvb
                            • Mar 2006
                            • 1

Originally posted by lucken
                            De volgende versie van de Chamsys software kan MIDI en time code getriggerd worden, of zelfs met externe contacten.

Groeten,

Luc
                            hoe ver staat het hiermee, of ben ik erover aan't zien?

Comment

• lucken
                              • Sep 2002
                              • 342

De software is reeds beschikbaar, de MIDI/SMPTE hardware is eind deze maand beschikbaar.

Groeten,

Luc

Comment

• semtex
                                • Mar 2006
                                • 1

Ondertussen zitten we al aan versie 1.2.5.1.

Ik heb ondertussen met deze software eens kunnen werken met de MQ200.
                                Hier had ik op een fuif 20 kopjes aanhangen, en tijdens de fuif ineens de kopjes allemaal reset. Toch gek als je geeneen cuestack runnen hebt en je nergens op duwt.

Maar kom, hier nog wat interessante voordelen:
                                [LIST][*]Je kan remote met wyg communiceren (console in netwerkje hangen en simuleren maar)[*]Je hebt een functie "hot takeover": Crasht je tafeltje, kan je een andere chamsys tafel (pc/console/...) gewoon laten verdergaan waar je tafel gebleven was.[*]je krijgt automatisch, wanneer je video koppelt met je chamsys (bijvoorbeeld arkaos), de videobeelden als tumbnail onder je virtuele knoppen.[*]de programmeurs luisteren dus naar je opmerkingen...[/LIST]kan nog meer liggen doorratelen, maar dit vond ik een van de leukste opties

Comment

Working...