Big Dipper Serie Lasers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Liberator
    • Oct 2005
    • 7

Big Dipper Serie Lasers

Hey,
    Mijn vraag: Heeft iemand hier een laser uit de Big Dipper serie?
    Op Inkoopactie.net is een IA begonnen voor deze dingen en ik ben aan het twijfelen of ik er een ga halen. Maar voor dat geld wil ik wel wat graag info

Ik heb op internet gezocht, maar er is niet zoveel te vinden over de lasers.

Ben met namen geintresseerd in de K-1000+ (420-490 euro) en de F-01 (320-365), dus als iemand me zijn/haar ervaring hierover kan vertellen, graag

Als iemand ook wat afweet over animatiesoftware voor de K-1000+ zou ik dat ook nog graag willen horen
  • Vervallen

dat is inderdaad daar op het forum ook al een punt. Ik heb tot nu toe niks kunnen vinden om hem aan te sturen. Laserexpert.nl gaat ze verkopen. Maar de site werkt nog niet. Wel kun je prijslijst krijgen via de email. De prijzen zijn gelijk aan de adviesprijzen die je via inkoopactie.net te zien krijgt (klik op foto)

Comment

• DJ Liberator
      • Oct 2005
      • 7

Ik heb de prijzenlijst van Laserexpert gezien, en die wijken nogal af van de nieuwe prijzen die nu op inkoopactie.net staan..

Hij verkoopt de k-1000+ voor 650, zij voor 490 (max, als het goed is gaat er nog 40 vanaf). Als het goed is hebben ze een nieuwe leverancier gevonden in China die goedkoop kan leveren.
      Toch bedankt voor de info :-/

Comment

• Vervallen

hou me op de hoogte wil er waarschijnlijk wel twee hebben. Dan doe ik de spooky blue eruit voor 1000 euro en koop ik twee van die k1000+

Comment

• DJ Liberator
          • Oct 2005
          • 7

Ik zou dat dan al daar aangeven. Ze zijn namelijk aan het wachten op minimaal 50 bestellingen, anders kan de IA niet doorgaan. (Fabriek heeft minimum order van 50 bestellingen)

Comment

• Vervallen

ik probbeer eerst zeker te weten dat ze dezelfde lichtopbrengst hebben

Comment

• zabazz
              • Feb 2004
              • 83

Ik heb op mijn website bij lj sectie wel wat foto's van de k1000 staan, (zabazz.nl), voor de beste foto's bij laser deel 3 kijken. Het is een leuk ding voor de effecten, maar als je goed bekijkt (bij laser deel 2) dan zie je hoe slecht die eigenlijk de figuren maakt, zie je in de lucht weinig van. Heb hem niet naast een andere 100mW laser gehad dus of het echt klopt weet ik niet , hij brandt iig kleine gaatjes in zwarte tape, weet niet of dat iets zegt.
              Minpunt is wel dat de mijne, kan foutje zijn, niet goed reageert op mijn usb dmx controller, maar wel weer op de scanmaster.
              Heb eventueel nog wel een filmpje die ik je kan sturen.

Comment

• movinghead
                • Aug 2001
                • 559

http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=15633
                [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• Vervallen

citaat:Geplaatst door zabazz

Ik heb op mijn website bij lj sectie wel wat foto's van de k1000 staan, (zabazz.nl), voor de beste foto's bij laser deel 3 kijken. Het is een leuk ding voor de effecten, maar als je goed bekijkt (bij laser deel 2) dan zie je hoe slecht die eigenlijk de figuren maakt, zie je in de lucht weinig van. Heb hem niet naast een andere 100mW laser gehad dus of het echt klopt weet ik niet , hij brandt iig kleine gaatjes in zwarte tape, weet niet of dat iets zegt.
                  Minpunt is wel dat de mijne, kan foutje zijn, niet goed reageert op mijn usb dmx controller, maar wel weer op de scanmaster.
                  Heb eventueel nog wel een filmpje die ik je kan sturen.
                  Ik vind inderdaad de lichtopbrengst nogal tegenvallen. Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat je met 100 mW al gaatjes kan branden

Comment

• luc2366
                    • Jul 2002
                    • 1161

heb ook een K-1000+ gekocht, maar hij is nog niet geleverd. Kan momenteel nog geen info geven dus. Heb wel al gewerkt met een Spooky en een ADJ dus kan wel vergelijken... hou jullie op de hoogte.

Comment

• luc2366
                      • Jul 2002
                      • 1161

citaat:Geplaatst door DJ Liberator

Hey,
                      Mijn vraag: Heeft iemand hier een laser uit de Big Dipper serie?
                      Op Inkoopactie.net is een IA begonnen voor deze dingen en ik ben aan het twijfelen of ik er een ga halen. Maar voor dat geld wil ik wel wat graag info

Ik heb op internet gezocht, maar er is niet zoveel te vinden over de lasers.

Ben met namen geintresseerd in de K-1000+ (420-490 euro) en de F-01 (320-365), dus als iemand me zijn/haar ervaring hierover kan vertellen, graag

Als iemand ook wat afweet over animatiesoftware voor de K-1000+ zou ik dat ook nog graag willen horen
                      er is wel degelijk een big dipper-site hoor. ken 'm alleen niet uit m'n hoofd

Comment

• Max
                        • Feb 2003
                        • 680

Hier de website van Big Dipper:

Big Dipper Laser Science And Technology Co., Ltd. have been specialized in Stage Light manufacture for many years. Our main products are various kinds of Disco Light, Dj Light. Also including Dmx Light, etc.

Heb zelf de K500+ (2x50mW) voor de prijs die je ervoor betaald kan je natuurlijk ook niet je van het verwachten, het gaat tenslotte toch om het effect en dat is gewoon waanzinnig! Maar de behuizing is gewoon uitermate slecht.

Om te beginnen al hoe die lasers geleverd worden, mijn K500+ kwam in een doos aan die al half open lag, hierdoor stak de beugel buiten de doos en dus was de beugel beschadigd. Maargoed. De beugel stelt dus werkelijk ook geen drol voor! Ik durf dan mijn laser ook niet aan de truss te hangen omdat ik bang ben dat hij elk moment naar beneden kan storten.

Verder stelt het spuitwerk van die lasers ook niets voor. Mijn K500+ heeft een groen uiterlijk maar als je hier met een nat washandje overheen gaat, zit de verf niet meer op de laser maar op het washandje.

Ook had ik bij mijn laser het probleem toen hij aankwam (en dus van china naar nederland letterlijk heen en weer is gegooid) dat de printplaat in de laser los lag (waarschijnlijk van zijn plaatst getrilt) en de tweede diode was niet aangesloten (kabel los).

Comment

• DJ Liberator
                          • Oct 2005
                          • 7

Ik heb mijn K-1000+ en F-01 binnengekregen.

Korte review:
                          De K-1000+ is zijn geld dubbel en dwars waard.
                          Ik snap niet waarom sommige mensen klagen over de behuizing:
                          Deze is van metaal (staal) en is zo solide dat ik serieus denk dat ik erop kan gaan staan zonder enige schade eraan toe te brengen.
                          Misschien komt het door het feit dat ze in de IA met 50 tegelijk word geleverd, maar de doos waar deze inkwam was ook goed intact en stevig.
                          (kan foto's maken.)

Een paar foto's van de K-1000+ terwijl deze naar buiten schijnt:

Patroon:

Voor andere patterns, kijk op deze Wikipage waar ik aan bezig ben:

Ik ga in de volgende ronde van de IA (waar ze nu mee bezig zijn) een ILDA controllerboard kopen (20 euri) zodat ik meteen ook ILDA op dat ding heb.

De F-01 is een mooie laser voor zijn geld, 2x 100mW rood en 1x 50mW groen, maar vanwege de stappen motors geen match tegen de K-1000+.
                          Echter is de laser wel goed te besturen vanaf de laptop (Freestyler) waardoor hij uitermate geschikt is voor feesten etc. (vooral aankomend carnaval.)
                          Nou moet ik er wel bij vermelden dat tot nu toe 4 personen vermeld hadden dat ze problemen hadden met éen van de diode's die in de F-01's zaten bij aankomst. (Dead on Arrival)
                          Zover ik weet, heeft de organisatie voor vervangingsdiodes gezorgd en worden ze nu uitgeleverd bij de personen in kwestie.

Ze zijn op IA.net gestart met een nieuwe ronde en gaan meteen enkele nieuwe dingen aanbieden: http://www.inkoopactie.net/ia/1cttlsld

Volgende ronde zal ik de Blue Angel (50mW blauw voor 790 euro) gaan halen, samen met de F-01+ (animatie versie van de F-01) zodat ik de laatste kan ombouwen tot een mini RGB systeem. I'll keep you posted on details.

Ben ook benieuwd naar de Moving Heads die ze nu aanbieden, heeft iemand hier ervaring mee?

Comment

• Controller
                            • Apr 2002
                            • 745

Originally posted by DJ Liberator
                            Ik heb mijn K-1000+ en F-01 binnengekregen.

Korte review:
                            De K-1000+ is zijn geld dubbel en dwars waard.
                            Ik snap niet waarom sommige mensen klagen over de behuizing:
                            Deze is van metaal (staal) en is zo solide dat ik serieus denk dat ik erop kan gaan staan zonder enige schade eraan toe te brengen.
                            Misschien komt het door het feit dat ze in de IA met 50 tegelijk word geleverd, maar de doos waar deze inkwam was ook goed intact en stevig.
                            (kan foto's maken.)

Een paar foto's van de K-1000+ terwijl deze naar buiten schijnt:

Patroon:

Voor andere patterns, kijk op deze Wikipage waar ik aan bezig ben:

Ik ga in de volgende ronde van de IA (waar ze nu mee bezig zijn) een ILDA controllerboard kopen (20 euri) zodat ik meteen ook ILDA op dat ding heb.

De F-01 is een mooie laser voor zijn geld, 2x 100mW rood en 1x 50mW groen, maar vanwege de stappen motors geen match tegen de K-1000+.
                            Echter is de laser wel goed te besturen vanaf de laptop (Freestyler) waardoor hij uitermate geschikt is voor feesten etc. (vooral aankomend carnaval.)
                            Nou moet ik er wel bij vermelden dat tot nu toe 4 personen vermeld hadden dat ze problemen hadden met éen van de diode's die in de F-01's zaten bij aankomst. (Dead on Arrival)
                            Zover ik weet, heeft de organisatie voor vervangingsdiodes gezorgd en worden ze nu uitgeleverd bij de personen in kwestie.

Ze zijn op IA.net gestart met een nieuwe ronde en gaan meteen enkele nieuwe dingen aanbieden: http://www.inkoopactie.net/ia/1cttlsld

Volgende ronde zal ik de Blue Angel (50mW blauw voor 790 euro) gaan halen, samen met de F-01+ (animatie versie van de F-01) zodat ik de laatste kan ombouwen tot een mini RGB systeem. I'll keep you posted on details.

Ben ook benieuwd naar de Moving Heads die ze nu aanbieden, heeft iemand hier ervaring mee?
                            Hij bevalt zo goed dat je hem nu al weer verkoopt??

1600 euro, dat ding kost amper 450 euro.

Comment

• DJ Liberator
                              • Oct 2005
                              • 7

:S
                              Hoe kom je erbij dat ik die K-1000+ verkoop?
                              Dat is iig niet mijn advertentie.

Even voor de record: die Wiki wordt gehost door de organisator van de IA.
                              Ik heb enkel en alleen de DMX channels toegevoegd en de indeling wat veranderd.
                              Last edited by DJ Liberator; 18-01-06, 01:27.

Comment

Working...