Gebrekkige handleiding Lanbox.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xmath
    • Aug 2003
    • 11

citaat:Geplaatst door wimbru

Inmiddels ben ik al wat wijzer geworden omtrent het editeren van de cuelijst.
    Ik heb ook het voorstel van Matthijs overgenomen (voorlopig zonder die regel waarbij het DMX-stuurkanaal afgevraagd wordt) en kreeg als resultaat dat d04 steeds getoond werd. Drukt men op toets 1, dan zal d01 getoond worden en wordt d04 gedoofd. Maar laat men deze toets weer los, dan dooft d01 en gaat d04 weer naar maximum.
    misschien staat input 4 altijd laag? (geen pull-up?) controleer eens de "External Inputs" in een DMX Monitor window.

- Matthijs van Duin (www.lanbox.com)

Comment

• wimbru
      • Sep 2003
      • 148

Ondertussen heb ik heel wat bijgeleerd over dat kleine bakje. De eindconclusie is dat dat kleine bakje dingen kan doen die tafels van meer dan 3000 euro niet kunnen.

Met een extra uitleg van Mathijs (buiten dit forum) heb ik kunnen bereiken dat:
      In layer A 4 druktoetsen (bediening zaallicht) even veel vrij te programmeren lichtstanden in een vrij te programmeren crosfade-tijd kan bedienen.
      In layer B DMX van de theatertafel ingelezen wordt en naar de zaaldimmer doorgestuurd wordt.
      In layer C een gewone sequentiële theatervoorstelling loopt die met de spatiebalk van de PC of laptop bediend wordt.

Dit alles dus tegelijkertijd, plus:
      Als men op de theatertafel een niet gebruikt kanaal op 100% plaatst, de bediening van de toetsen in de zaal onmogelijk wordt. Na de voorstelling worden de bedieningstoetsen in de zaal automatisch weer actief zodat de poetsvrouwen ’s morgens niet kwaad moeten zijn. Ook de brandweer is tevreden want in België er is een verplichting dat het zaallicht in de zaal bedienbaar moet zijn.

Deze zaallicht-functie gebeurt volledig stand-alone. Ook na een algemene spanningsuitval wordt bij het heropstarten het programma geladen en functioneert opnieuw zonder dat men via een PC of iets anders de zaak moet heropstarten.

Met de ELC AC612XL kan men ook zoiets maken, maar bij het inschakelen van de theatertafel wordt het zaallicht abrupt uitgeschakeld (reageert op het DMX-signaal). Een fade-out of een vertraging is niet mogelijk. Tussen het inschakelen van de theatertafel en het manueel inregelen van het zaallicht is er toch wel minimum 30 seconden duisternis

Comment

Working...