Gebrekkige handleiding Lanbox.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wimbru
    • Sep 2003
    • 148

Gebrekkige handleiding Lanbox.

Heeft er iemand een deftige handleiding voor de Lanbox. Volgens de gegevens moet je er enorm veel mee kunnen doen, maar in de praktijk lijkt hij moeilijk volledig te benutten.

In tegenstelling tot de andere bakjes die USB naar DMX omzetten kan men niet intuïtief te werk gaan. Heel veel moet ingetikt worden en telkens naar de Lanbox upgedated worden.

Mijn probleem is dat de handleiding niet vertelt wat je nodig hebt. Ten eerste is er het feit dat deze niet in de moedertaal van de schrijver (maar in het Engels) opgesteld is. Dezelfde taal wordt door Chinezen in hun manuals gebruikt: heel veel ronkende woorden om iets simpels heel moeilijk uit te leggen.

Tweedens zijn er verschillende handleidingen die elkaar overlappen maar geen bijkomende info geven.

Ten derde: ze geven geen uitleg! Plots begint men met programmekes te maken maar geeft men geen uitleg hoe men deze moet maken. Er is de cuelist; er is een command-line, maar om van meerdere commando-lijntjes een programma samen te stellen wordt niet beschreven. Wat is het verschil met een makro? Soms is de commandline niet toegankelijk… Wellicht is het zeer eenvoudig, maar de nodige hint geven is blijkbaar te moeilijk.

Men beschrijft bvb. dat men met uitwendige sturingen een bepaalde cue of cuelijst kan opgeroepen, wordt nergens wordt beschreven hoe dit moet gebeuren. Op een soort forum kan men wel weer van die programmakes vinden, maar hoe men deze moet inbrengen?....

Idem omtrent de DMX-ingang: nergens wordt op een heldere manier uitgelegd hoe men deze kan lezen. Men zegt wel dat men een snapshot kan nemen, maar hoe?... Elders zegt men dat men ook een soort merger kan maken, maar hoe?

Ik heb ook geen zin om in het Engels een vraag aan de ontwerpers te stellen als ik weet dat zij het beter kunnen uitleggen in het Nederlands en ook weet ik dat zij nergens moeilijkheden zien: gewoon een lijst van commando’s, maar hoe men deze moet ingeven? Het antwoord omtrent de inkomende DMX is gewoon deze te laten inlezen op een andere layer en dan 2 layers te mixen… mooie uitleg: gewoon DMX inlezen wordt nergens uitgelegd en omtrent de layers uitlezen wordt gezegd dat men op hetzelfde moment maar 1 layer naar de dimmers kan sturen.

Ik erger mij aan mensen die zeggen dat alles simpel is, maar geen simpele uitleg kunnen geven.

Zijn er mensen op dit forum die wel een eenvoudige uitleg kunnen geven of ergens een betere handleiding kennen?
  • LuxProDeo
    • Feb 2003
    • 245

citaat:Geplaatst door wimbru
    In tegenstelling tot de andere bakjes die USB naar DMX omzetten kan men niet intuïtief te werk gaan. Heel veel moet ingetikt worden en telkens naar de Lanbox upgedated worden.
    Dit komt omdat de LanBox geen "bakje dat USB naar DMX omzet" is maar een volledige zelfstandige lichtcomputer met eigen processor, geheugen etc. Er zit echter geen hardware-matige interface op, je gebruikt het programma LcEdit en een USB, MIDI, serial of TCP/IP verbinding om de box te programmeren en te triggeren.

Je hoeft de box niet telkens te updaten, het enige dat je hoeft te doen is saven naar het flash geheugen als je de LanBox uit gaat zetten en je wilt je laatst aangebrachte wijzigingen opslaan. Persoonlijk sla ik een show altijd nog even op voor ik een lichtcomputer afsluit, of het nu een Micron4D of een LanBox is.

citaat:
    Mijn probleem is dat de handleiding niet vertelt wat je nodig hebt. Ten eerste is er het feit dat deze niet in de moedertaal van de schrijver (maar in het Engels) opgesteld is. Dezelfde taal wordt door Chinezen in hun manuals gebruikt: heel veel ronkende woorden om iets simpels heel moeilijk uit te leggen.
    Het komt op mij eerder over alsof de handleiding door programmeurs is geschreven die iets teveel voor vanzelfsprekend aannemen. Het bezigen van "stone coal english" is helaas in Nederland een euvel dat in alle hoeken en gaten en lagen van de bevolking voorkomt, tot onze ministers aan toe.

citaat:
    Tweedens zijn er verschillende handleidingen die elkaar overlappen maar geen bijkomende info geven.
    Ben het met een hoop kritiek op die handleiding eens maar hiermee niet. Natuurlijk zijn er overlappen maar dat is dan vooral tussen verschillende versies van de LanBox. Ik vind het ook niet echt storend dat het grootste deel van de Hog500 manual overeenkomt met die voor de Hog2 aangezien ze hetzelfde OS draaien.

citaat:
    Ten derde: ze geven geen uitleg! Plots begint men met programmekes te maken maar geeft men geen uitleg hoe men deze moet maken. Er is de cuelist; er is een command-line, maar om van meerdere commando-lijntjes een programma samen te stellen wordt niet beschreven. Wat is het verschil met een makro? Soms is de commandline niet toegankelijk… Wellicht is het zeer eenvoudig, maar de nodige hint geven is blijkbaar te moeilijk.
    Een Macro is in LcEdit net als bij vele andere sturingen alleen maar een reeks toetsaanslagen die je onder 1 commando zet. De command line bestaat eigenlijk uit een reeks interactieve macro's die bovendien al gemaakt zijn en die je zelf niet aan kunt passen. Alles wat je via de commandline kunt doen kan ook via de grafische interface. Of de command line toegankelijk is hangt er onder meer vanaf in welke layer je staat en wat op dat moment de status van die layer is.

citaat:
    Men beschrijft bvb. dat men met uitwendige sturingen een bepaalde cue of cuelijst kan opgeroepen, wordt nergens wordt beschreven hoe dit moet gebeuren. Op een soort forum kan men wel weer van die programmakes vinden, maar hoe men deze moet inbrengen?....
    De meeste van dergelijke "programmakes" die op de mailing list worden genoemd zijn patches voor Max/MSP een soort multimedia programmeertaal.

Comment

• MJ
      • Mar 2004
      • 140

dag wim

Zelf werk ik al een jaartje met de lanbox lcx
      Echter ik stuur hem aan via max/msp. Dmx-in en uit gaat prima
      ben zeer tevreden

het lcedit programma gerbuik ik zelf alleen om spots te stellen.
      dus groepen spots selecteren en aan uit zetten

programmeren van cue's ed doe ik niet
      het programma is idd een beetje onoverzichtelijk

let wel cds maakt de lanbox en daar krijg je een gratis programma bij .

Ik heb wel eens wat verbeteringen geopperd zoals preset focussen ala pearl2004 als knopjes in de stagewindow. Kreeg dus als reactie dat het een gratis prog was en dat ze niet full time daarmee bezig zijn.

maar je kan ze gewoon mailen in het nederlands hoor
      het zijn twee broers. let wel de ene broer (fokko heet ie) is wel zeer technisch dus hij zal ook een zeer technisch antoord geven

over welk forum heb je het precies ? met die programmakes...

dmx-in gaat via upd dit kan je instellen bij global settings in lcedit

ik neem aan dat je met een merger bedoeld dat er er een lijn in gaat en dat je daar iets aan toe voegt qua dmxdata en dat dan weer uit stuurd?

zoiets is vrij simpel te programeren in max/msp...
      er is dan wel kans op vertragingen heb ik zelf gemerkt
      hoewel dat ook aan mijn programmeerstijl kan liggen

hier http://ph_m.club.fr/index.html kun je een ander programma vinden om de show mee aan testuren via je lanbox. Deze is ook geprogrammeerd in max/msp.

max/msp vind je op http://www.cycling74.com

Comment

• wimbru
        • Sep 2003
        • 148

Ik ben er zeker van dat de Lanbox een goed ding is.

Toen 20 jaar geleden de eerste Commodore-computers opkwamen, dan was het onmogelijk om aan de hand van de handleiding die bak te leren kennen. Ik wil daarmee zeggen: de Lanbox is zo anders dan al het andere, dat men hoopt met dit ding te leren werken door het op de tafel naast u te hebben.

Wat ik met de Lanbox wilde doen is het zaallicht (bestaande uit 4 circuits) via 4 druktoetsen te bedienen (uit/dia1/dia2/aan). Noem het voor mijn part domotica. Daarnaast wilde ik via DMX-in dezelfde kanalen ook vanaf de lichttafel te sturen. En om de mogelijkheden van de Lanbox volledig te benutten wilde ik via een ander (vrij) DMX-kanaal ervoor zorgen dat de toetsen die door het publiek bediend kunnen worden, tijdelijk uit te schakelen. Uit de handleiding op het internet bleek dat dat alles mogelijk was. De praktische uitvoering ervan blijft echter voorbehouden aan enkele kenners.

Ik verwijt de makers van de handleiding dat men zegt dat dit alles mogelijk is, maar niet zegt hoe. Ikzelf ben vroeger professioneel bezig geweest met een variante van Pascal. Ik weet dat ik elke programmeertaal na een tijdje kan beheersen, maar als men de spelregels niet beschrijft, dan kan men zich enkel opvreten van frustratie.

Door alles in de handleiding wazig te houden en het specifieke forum enkel gebruikt om een eigen dieventaaltje te gebruiken dan geeft mij dat het gevoel dat men een inside-clubje in stand wil houden. Commercieel gezien is dit toch wel een flater.

Comment

• MJ
          • Mar 2004
          • 140

wat bedoel je precies met
          citaat:via een ander (vrij) DMX-kanaal ervoor zorgen dat de toetsen die door het publiek bediend kunnen worden, tijdelijk uit te schakelen.
          dit wensen lijstje kun je zeker maken met max/msp. met lecedit weet ik niet
          Maar stuur dit anders even naar de lctalk list.

ik zou zeker max/msp even checken. tis een vrij simpel te leren programmeer taal.

Comment

• LuxProDeo
            • Feb 2003
            • 245

De eerste 2 wensen kunnen ook met LcEdit, de wens die MJ ook al citeert is lastiger maar waarschijnlijk ook wel te doen.

Handiger dan hier een DMX kanaal voor te pakken is denk ik echter een 5e druktoets die je bij de lichttafel legt en die dient als switch om de bediening in de zaal aan en uit te zetten, als je daarmee kunt leven.

Wat zijn Dia 1 en Dia 2 in jouw situatie? Twee aparte circuits van het zaallicht, of een bepaalde stand van alle 4 de circuits van het zaallicht?

LuxProDeo

Comment

• wimbru
              • Sep 2003
              • 148

Het voorstel van LuxProDeo is niet dat wat ik wil: mijn bedoeling was dat de lichttafel steeds dit spook-kanaal uitzendt als hij actief is. Dit omdat men anders vergeet om het zaallicht weer op normaal te zetten. Anders gebeurt het dat de kuisploeg 's morgens weer eens afgeeft op die slordige techniekers. (typisch voor vrouwen die de mannen van alles verwijten). Desnoods maak ik een omweg: stuur een schakel-output hoog en lees deze via een schakel-ingang weer in.

De bedoeling is ook dat dat bakje stand-alone staat. Dus geen computer met een ander programma erbij; gewoon iets dat goed zijn werk doet, maar niemand ziet staan. De ideale stille betrouwbare kracht. Als ik de reacties van LuxProDeo en MJ goed begrijp kan dit programmaatje dat de schakelingangen afscant en de gepaste commando’s doorgeeft naar de Lanbox, enkel maar gebeuren met een laptop o.i.d. aangesloten. Die laptop geeft dan sequentieel steeds veranderende commando’s naar de LCX. Die LCX zal dus nooit zelfstandig kunnen beslissen: “die schakel-ingang komt laag, dus nu moet ik dit doen…”

Die Dia 1 en Dia 2 zijn nog termen die ADB bedacht heeft. Normaal is dit het zaallicht op 33% en op 66%. Met die LCX wilde ik echte lichtstanden maken waarbij Dia 1 bijvoorbeeld een stand voor presentatie is: het zaalgedeelte waar het projectiescherm staat, blijft donker of halfdonker. Zoals gezegd dus een brokje domotica, maar dan op z'n DMX't.

Wat de uitspraak van CDS betreft omtrent dit "gratis" programma: dit loopt enkel op producten die CDS maakt. Stel dat men een HOG koopt en zelf zijn programma's moet schrijven... Strand deed dit bij de GSX wel: de hardware was goedkoop maar totaal nutteloos. De software betaalde men (fors) volgens het aantal gewenste kanalen en mogelijkheden. Bij e-Cue kan men ook het programma gratis afhalen, maar daar wordt continu aan gewerkt! In het begin was dit niet theater-minded, na weinig aandringen is dit nu wel het geval.

Comment

• LuxProDeo
                • Feb 2003
                • 245

De bedoeling is ook dat dat bakje stand-alone staat. Dus geen computer met een ander programma erbij; gewoon iets dat goed zijn werk doet, maar niemand ziet staan. De ideale stille betrouwbare kracht. Als ik de reacties van LuxProDeo en MJ goed begrijp kan dit programmaatje dat de schakelingangen afscant en de gepaste commando’s doorgeeft naar de Lanbox, enkel maar gebeuren met een laptop o.i.d. aangesloten. Die laptop geeft dan sequentieel steeds veranderende commando’s naar de LCX. Die LCX zal dus nooit zelfstandig kunnen beslissen: “die schakel-ingang komt laag, dus nu moet ik dit doen…”
                Dit is niet correct, de LanBox kan wel stand alone draaien en ook zonder computer acties uitvoeren als "cuelist 12 starten als schakelaar 6 wordt ingedrukt". Een MAX/MSP patch kun je niet door de LanBox alleen laten uitvoeren dus die oplossing werkt niet stand alone.

Jouw wensen zijn volgens mij wel te realiseren maar vereisen een aantal layers, en wat slim programmeerwerk qua prioriteiten van bepaalde layers en "als... dan" commando's- maar dat wist je allemaal al.

Het kan vast op een heleboel manieren en ga het nu niet helemaal uitwerken maar ik zou het in deze richting zoeken:

- Je hebt 4 layers die op commando's wachten: van (A) switch 1 (B) switch 2 (C) switch 3 (D) switch 4 (E) van een bepaald DMX kanaal dat je via DMX IN binnen laat komen.

- Je hebt een layer (noem hem nu ff F) met een cuelist die ook daadwerkelijk de 4 verschillende lichtstanden uitvoert.

- De cuelist in layer A doet het volgende: CUE 1 wachten op het indrukken van de switch CUE 2 layer F leeg maken CUE 3 de lichtstand die bij switch 1 hoort inladen in layer F CUE 4 weer terug naar CUE 1 en lekker wachten tot er weer eens iemand op het geniale idee komt op switch 1 te drukken

- De cuelisten in B, C, D doen natuurlijk hetzelfde maar dan voor je 3 andere lichtcues

- In Layer E laat je je DMX INPUT binnenkomen via de Global Settings. CUE 1 is hier wachten tot het door jouw uitgekozen controle kanaal een bepaalde waarde bereikt. CUE 2 t/m 6 is dan het clearen van layers A, B, C, D en F zodat er dus niet meer wordt gereageerd op je 4 switches. CUE 7 is wachten tot het controle kanaal weer onder deze waarde duikt. CUE 8 t/m 11 zijn dan het terug inladen van de respectievelijk CUE 1's in de 4 lagen die je gebruikt om op je switch te wachten. CUE 12 is terug en zelf weer wachten tot het DMX controle kanaal de bepaalde waarde bereikt. Handigst is natuurlijk om 0 als de waarde te nemen waarmee de bediening weer overgaat op de switches, dan hoeft een techneut niets anders te doen dan zijn tafel uit te zetten en is er niets om te vergeten.

Als je de prioriteit zo instelt dat alle Layers gelijkwaardig gemengd worden heb je vanuit Layer E (DMX IN) altijd ook via je lichttafel controle over de 4 zaallicht kringen, met alleen 1 kleine mits: als je de switch bediening nog niet hebt uitgezet en er wordt bijvoorbeeld "alles op 75%" uitgestuurd kun je dit vanaf de tafel niet lager zetten zonder de bediening over te nemen, of je moet nog wat bedenken met LTP layers.

Maar het kan vast ook nog op een heleboel andere manieren...

LuxProDeo

p.s. @ MJ: miniem detail maar ik dacht dat Fokko & Mathijs vader en zoon zijn?

Comment

• MJ
                  • Mar 2004
                  • 140

het zou fantastisch zijn als je zelf de software kon programmeren bij de hog

laatst was ik bij de stand van highend op de music messe in frankfurt daar stond die hog ipc
                  die heeft dus net als de e-cue een usb aansluting. vroeg ik aan die techies daar of ik die ook voor mijn eigen software kon gebruiken. Het is een ideale interface. maar dat mocht niet , alleen met hun software. flauw hoor. zelfs tot voor kort mocht je niet zelf fixture personalities maken voor je eigen (digitale)spotjes dit kon wel in hog2.

die e-cue ga ik eind van de maand mee werken op een festivalletje , zag op hun site dat ie alleen usb heeft geen ethernet. met lanbox via ethernet hebben alle computers op dat netwerk er profijt van.

Eigenlijk zouden ze bij cds die software moeten dumpen en alleen het kastje verkopen.

maar plaats je ideen eens op het forum daar zijn genoeg mensen die het kastje wel standalone gebruiken.

zelf gebruik ik de lanbox nu veel voor dmx gestuurd videobeeld, draait op een macmini die is ongeveer even groot als de lanbox zelf.

Comment

• MJ
                    • Mar 2004
                    • 140

ah vader en zoon!

grappig

Comment

• xmath
                      • Aug 2003
                      • 11

citaat:
                      Heeft er iemand een deftige handleiding voor de Lanbox. Volgens de gegevens moet je er enorm veel mee kunnen doen, maar in de praktijk lijkt hij moeilijk volledig te benutten.
                      Heb je de tutorial gezien?

Daar staat geloof ik een hoop nuttigs in.

citaat:
                      Eh? Je kan een cue programmeren en weer oproepen zonder ook maar 1 toets op het toetsenbord te gebruiken.

citaat:
                      Ten eerste is er het feit dat deze niet in de moedertaal van de schrijver (maar in het Engels) opgesteld is. Dezelfde taal wordt door Chinezen in hun manuals gebruikt: heel veel ronkende woorden om iets simpels heel moeilijk uit te leggen.
                      Ik weet dat Fokko's engels niet van top-kwaliteit is, maar zo erg is het toch ook weer niet? (ik moet even toegeven dat ik zelf niet recent de handboeken heb doorgelezen, misschien moet ik dat 'ns doen -- hoewel ze wel door de amerikaanse distributor ook gecheckt worden afaik)

citaat:
                      Ik heb ook geen zin om in het Engels een vraag aan de ontwerpers te stellen als ik weet dat zij het beter kunnen uitleggen in het Nederlands
                      Als het je geruststeld, mailtjes in het nederlands worden niet ongelezen weggegooid of zo :-)

Engels is alleen wel verplicht op de mailing list, omdat die gelezen wordt door mensen van over heel de wereld.

citaat:
                      Ik erger mij aan mensen die zeggen dat alles simpel is, maar geen simpele uitleg kunnen geven.
                      Als het tutorial ontoereikend is en je nog specieke vragen heb, mail ons gewoon (liever fokko dan mij).

...

citaat:
                      het zijn twee broers. let wel de ene broer (fokko heet ie) is wel zeer technisch dus hij zal ook een zeer technisch antoord geven
                      mis en mis :-)

Zoals LuxProDeo al opmerkte is Fokko mijn vader. Tevens ben ik de programmeur en loop je bij mij meer risico op technische antwoorden dan bij Fokko

citaat:
                      Bij e-Cue kan men ook het programma gratis afhalen, maar daar wordt continu aan gewerkt!
                      Bij ons ook. We maken ook wel degelijk nieuwe features er in op verzoek van de klanten (zoals betere ondersteuning voor RGB-lampen in versie 3.3)

- Matthijs van Duin (www.lanbox.com)

Comment

• xmath
                        • Aug 2003
                        • 11

Ik verwijt de makers van de handleiding dat men zegt dat dit alles mogelijk is, maar niet zegt hoe. Ikzelf ben vroeger professioneel bezig geweest met een variante van Pascal. Ik weet dat ik elke programmeertaal na een tijdje kan beheersen, maar als men de spelregels niet beschrijft, dan kan men zich enkel opvreten van frustratie.

Door alles in de handleiding wazig te houden en het specifieke forum enkel gebruikt om een eigen dieventaaltje te gebruiken dan geeft mij dat het gevoel dat men een inside-clubje in stand wil houden. Commercieel gezien is dit toch wel een flater.
                        Ik geloof trouwens dat je hier enigzins overdrijft. De handleidingen mogen dan wel niet van topkwaliteit zijn, maar het meeste staat er wel in. Je insinuaties dat ze expres "wazig" gehouden worden of dat we een "inside-clubje" proberen te houden slaan nergens op. Voorlopig zijn de handboeken met de tijd wel steeds beter geworden, en we krijgen de laatste tijd zeer zelden nog maar klachten er over.

Tevens als mensen het antwoord op hun vraag niet kunnen vinden in de tutorial en handboeken dan kan je het ons altijd direct vragen. (en helaas doen mensen dat ook vaak als het antwoord wel op pagina 1 van de tutorial staat :-/ )

Ik kan je nog niet echt helpen met je specieke setup omdat het me nog niet echt duidelijk is wat je wil... je wil als ik het goed zie vier verschillende lichtstanden op roepen via drukknoppen, en dit mechanisme via DMX-in uit kunnen zetten. Dit kan vrij gemakkelijk met 1 cuelist die de knopjes en het master-aan/uit kanaal afscant. Je zegt ook dat je dmx-in wil combineren met deze drukknop-scenes, maar niet precies hoe. Als je iets meer details geeft kan ik je ook precies vertellen hoe je het kan maken. Ik denk dat je met slechts 2 layers en 1 cuelist het al kan oplossen.

- Matthijs van Duin (www.lanbox.com)

Comment

• LuxProDeo
                          • Feb 2003
                          • 245

Beste Mathijs,

citaat:Geplaatst door xmath
                          ...vier verschillende lichtstanden op roepen via drukknoppen, en dit mechanisme via DMX-in uit kunnen zetten. Dit kan vrij gemakkelijk met 1 cuelist die de knopjes en het master-aan/uit kanaal afscant. Je zegt ook dat je dmx-in wil combineren met deze drukknop-scenes, maar niet precies hoe. Als je iets meer details geeft kan ik je ook precies vertellen hoe je het kan maken. Ik denk dat je met slechts 2 layers en 1 cuelist het al kan oplossen.
                          Dus 1 cuelist in 1 layer kan tegelijkertijd 4 inputs scannen en hierop in willekeurige volgorde reageren met een IF ... WITHIN ... GO TO commando? Netjes, wist ik niet. In dat geval is het idd. veel simpeler dan mijn voorstel met voor elke input een aparte layer etc.

LuxProDeo

Comment

• xmath
                            • Aug 2003
                            • 11

citaat:Geplaatst door LuxProDeo
                            Dus 1 cuelist in 1 layer kan tegelijkertijd 4 inputs scannen en hierop in willekeurige volgorde reageren met een IF ... WITHIN ... GO TO commando? Netjes, wist ik niet. In dat geval is het idd. veel simpeler dan mijn voorstel met voor elke input een aparte layer etc.
                            Jazeker! Onderstaand een voorbeeldje dat je zo de cuelist editor van LCedit in kan pasten. Hierbij worden analoge inputs 1 tot 4 gebruikt als triggers (ik ga er van uit dat deze standaard hoog zijn (pull-up) en laag als de knop is ingedrukt), en je kan de knoppen tijdelijk uitzetten door lichtkanaal 10 op 100% te zetten.

[code]START:
                            go WACHT if channel 10 within 255-255
                            go TRIGGER_1 if input 1 within 0-512
                            go TRIGGER_2 if input 2 within 0-512
                            go TRIGGER_3 if input 3 within 0-512
                            go TRIGGER_4 if input 4 within 0-512
                            WACHT:
                            hold for 0.05s // wacht 1 frame en scan opnieuw
                            go START

// kleine cue'tjes voor iedere trigger
                            TRIGGER_1:
                            show d01 for 0.05s, crossfading for 1.0s
                            go START

TRIGGER_2:
                            show d02 for 0.05s, crossfading for 1.0s
                            go START

TRIGGER_3:
                            show d03 for 0.05s, crossfading for 1.0s
                            go START

TRIGGER_4:
                            show d04 for 0.05s, crossfading for 1.0s
                            go START

// wat voorbeeld licht voor deze scenes
                            :d01
                            1[255] 2[000] 3[000] 4[000]
                            :d02
                            1[000] 2[255] 3[000] 4[000]
                            :d03
                            1[000] 2[000] 3[255] 4[000]
                            :d04
                            1[000] 2[000] 3[000] 4[255][/code]

Comment

• wimbru
                              • Sep 2003
                              • 148

Inmiddels ben ik al wat wijzer geworden omtrent het editeren van de cuelijst.
                              Ik heb ook het voorstel van Matthijs overgenomen (voorlopig zonder die regel waarbij het DMX-stuurkanaal afgevraagd wordt) en kreeg als resultaat dat d04 steeds getoond werd. Drukt men op toets 1, dan zal d01 getoond worden en wordt d04 gedoofd. Maar laat men deze toets weer los, dan dooft d01 en gaat d04 weer naar maximum.

De bedoeling was dat de lichtstand 1 getoond wordt tot een andere toets ingedrukt wordt (bediening zaallicht). Ook het wijzigen van die 0.05 sec naar "for ever" haalt niets uit, want dan gaat het programma niet naar de volgende regel.

Maar in ieder geval bedankt dat ik de mogelijkheden van die Lanbox nu beter begrijp.

Comment

Working...