onderwatereffect

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Floor
    • Oct 2000
    • 130

GEWELDIG! Bedankt allemaal!

Even een paar opmerkingen / antwoorden

Budget is circa 400 euro voor deze gang. Aangezien dit de "centrale gang" is van het feest, moet het er wel aardig uitzien, dus dit budget is nog enigszins flexibel. Parren56 en 64 en horizons etc. hebben we zelf, zwarte verdu langs de wanden is ook geen probleem. Schilderen van decordoeken is wel lastig, de leerlingen van de feestcommissie zijn over het algemeen niet erg vreatief. Fans hebben we ook wel, maar een aantal waren al bedacht als extra rookeffect op de dansvloer, er zullen er vast wel een paar bij kunnen komen, want wat waterplanten/algen idee met een fan vind ik erg leuk. Crepepapier hou ik niet zo van, het zal wel chikara worden dan (vliegerstof of spinnakernylon).

Om met fluo te gaan werken is indd ook een prima plan, valt wel in de categorie "fantasie-oceaan" maar indd doen dat soort fluo effecten toch "onderwaterachtig" aan.

Met een ripples tank kan ik wel wat gaan experimenteren, we hebben er in het natuurkundelokaal ook eentje, dus waarom zou ik dat niet nabouwen in het groot inderdaad.

Op de vloer iets neerleggen heb ik ook al aan zitten denken, het geeft meestal al snel een speciaal effect natuurlijk. Er mag binnen niet gerookt worden, maar brandveilig moet het zeker zijn. Zand is absoluut geen optie, dan kan het linoleum eronder meteen weg na het feest (schuren!). Ik heb geen idee wat je met mouse bedoelt, we hebben wel nog een paar vierkant meter zwart rubber ondertapijt liggen, dat is ook extreem schuimig en zacht,...maar of het brandveilig is??

Zoals ik al zei, bellen komen er zeker, maar waarschijnlijk wel buiten, ik heb geen zin in een zeepvloer na een paar uur. Binnen hoop ik dat op te lossen met van die doorzichige (kerst) ballen aan nylondraad, maar als iemand nog andere deco-ideeen heeft voor "luchtbeleffect" dan hoor ik het graag.

Een suggestie van de feestcommissie (die om één of andere reden altijd met balonnen wil werken) was nog om een dun (doorzichtig) visnet te spannen tussen de muren en de ruimte daarboven op te vullen met blauwe en wit/zilvere balonnen. Dit zou dan de waterspiegel moeten voorstellen.[?]

Rechtuit de bocht door!
    Floor

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Jaja, een waterspiegel op de muur, heel bijzonder idd..

Ik denk dat ik zou beginnen de wand donker te maken met Backdrop, daarover een groen/blauwe folie en daarover een zwaar gekreukte doorzichtige folie. (kijk bv even bij een bedrijf dat machinaal bloemen inpakt, die hebben dat wel liggen.

verder hierop Parretjes zetten die langzaam opkomen, en daarna vertraagd afvallen. in verschillende kleuren blauw, groen en rook wit.

Neem een goede (LEES GOEDE) lowfog machine niet met ijsklontjes en dat soort gelul, maar met droogijs. en je probleem met de vloer is ook opgelost, wil je het goed doen, leg er dan gele vloerbedekking onder.

waterspiegel zou ik ook doen zoals jij zegt, maar niet te veel disco effecten opzetten, gewoon parren die vertraagt opkomen en afvallen, een tijdje uitblijven en weer opkomen. en dan aardig wat zodat het op verschillende plaatsen anders belicht is.

verder is het mischien een aardig idee een luchtsluis te maken, als je school onder water staat en je doet de deur open, loopt ie leeg, dus mischien heb je een tussenhalletje of nog mooier een draaideur die je daarvoor kan gebruiken. voorzie de wanden van allufolie en maak het er een beetje donker. plak verschillende meters op de wand en allerlei pijpen de van wand naar wand lopen. dit geeft een soort luchtsluis effect. blaas er wat rook in en doe dan de tweede deur open. en voila, je staat onder water.

Maak er op die manier een beetje een showtje van, anders banjerd iedereen door die gang, en niemand heeft het echt gezien.

suc6 en wel foto's plaatsen he!!
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

wat je ook kan doen zijn boven dat doek aan het plaffond wat witte parren hangen(vnsp,raylight) om zo een zonnestraal die door het wateroppervlak voor te stellen, eventueel scans met een passende gobo(bv allemaal stipjes) op de vloer projecteren en zeer lichtjes laten bewegen. maar zorg er zeker voor dat het niet te druk wordt!
        exit night into LIGHT

Comment

• Gerrit Hurkens
          • Dec 2000
          • 252

Dat met een stuk aluminiumfolie in een bak water en er licht op schijnen is geen gek idee.

Je kun ook een langwerpige bak nemen. Die kan je aanlichten met meerder lampen onder verschillende hoeken. Zo pak je denk ik toch een aardig groot vlak op je muur.

\"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• Lex Rijkers
            • May 2005
            • 1

Misschien een schuimmachine een optie? Haha

Comment

• deejayke
              • Mar 2005
              • 77

als je een beetje overweg kan met elektronica is volgende link zeer handig http://www.emanator.demon.co.uk/bigclive/ripple.htm

er zit een bouwbeschrijving by en enkele fotos van het effect zelf.

grtzz
              blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

leuk om zelf te maken maar als het niet lukt zijn deze dingen ook gewoon te koop ook met leds
                exit night into LIGHT

Comment

Working...