Roboscan 812 - relamping

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

Roboscan 812 - relamping

Beste,

Ik heb 2 roboscans 812 van Martin, en heb nieuwe lampen gekocht.
    Ik heb het type Martin Metal Halide gekocht.

Het type dat in de scans zit is de CSS 150 van GE.

Volgens de martindealer hier zouden de lampen perfekt moeten zijn. Maar nu zit ik met een probleem. De lampen passen niet diep genoeg in de reflector.
    Het gasbolleke past in de reflector, maar de glazen houder tussen het bolleke en de lampvoet is breder dan bij de CSS lamp; dus nu past helaas de lamp niet diep genoeg in de reflector.

Wat is hiervoor een oplossing zonder frees en boorwerk ?
    Iemand een idee?

Thx,

Frank
  • -Aart-
    • Jul 2001
    • 801

Bij `mijn' 812's schuif je de lamp van achteren in de reflector ? Ik snap het niet.

Comment

• SpaceyDeeJ
      • Sep 2001
      • 876

Hoi,

ik kan je niet echt helpen met een goeie oplossing. Ik ken de lamp van Martin alleen qua naam, niet van binnen.
      Wat ik wel weet is dat een van de voorwaarden om Martin Dealer te worden, men ook redelijk support mot kunnen geven. Ik vraag me dan ook af of de dealer die de lapen geleverd heeft, al een antwoord heeft gegeven, hij heeft jou immers deze (niet passende) lampen verkocht....
      cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• -Aart-
        • Jul 2001
        • 801

Ik denk dat ik het nu wel snap.
        Er staat me vagelijk iets bij dat je voor bepaalde lampen (er is veel keus voor de 812) een andere reflector nodig hebt. Ik dacht echter dat het daarbij alleen om lichtopbrengst ging.

Misschien ook even zoeken hier op het forum.

Comment

• VERVALLEN

Momenteel zitten er CSS lamjes in van general elektric (GE)- lighting
          Deze passen probleemloos van de lampkop tot aan de lampvoet in de reflector.
          Nu heb ik bij de dealer martin metal halidelampen gekocht die normaal specifiek voor dit toestel gemaakt zijn alsook enkele andere toesteltypes (minimac's enzo)

Maar de kop van de lamp past in de reflector, maar het lamplichaam als het ware niet.
          Weet iemand een site waar ge zonder inschrijven gratis een afbeelding kan plaatsen, dan plaats ik de foto van de lamp, en dan wordt mijn probleem meteen duidelijk.
          ik kan moeilijk de reflector achteraan gaan openbreken of openzagen eh.
          En die lampjes kosten al zo duur [V]

Comment

• VERVALLEN

Op dit forum is over dit lampenprobleem nog niets gezegd. Wel lamptypes voor en nadelen, ...

Maar op mijn lampjes (van martin zelf) staat osram HTI op.
            Enkel de doosjes zijn NIET van osram maar van Martin.

Comment

• Overdrive
              • Feb 2002
              • 717

Dan ga je toch gewoon terug met je lampen naar waar je ze vandaan hebt. Als een klant een lamp vraagt met een 9.5 voetje en ik geef em een lamp mee met dezelfe specs maar met een 6.3 voetje ga je als klant toch ook geen andere fittingen in je lamp bouwen?!

Ga/stuur de handel terug en vraag om vervanger die WEL passen.

Groeten Joost

Comment

• Adverbo
                • Feb 2004
                • 60

Overdrive,

Het gaat helemaal niet over voetjes van lampen ! Bijde lampen hebben identieke "voeten". Bij de HTI lampen zijn er verschillene models. Bij Osra

Comment

• Adverbo
                  • Feb 2004
                  • 60

...zal hier mijn boodschap verder schrijven...
                  Bij Osram hebben ze de HTI-150 (95V/150W GY9,5 - 750 uren 6900°K) en HTI-152 (95V/150W GY9,5 - 2000 uren 5000°K) iets goedkoper. Bij GE is het de CSS150 85V/140W GY9,5 - 1000 uren 5000°K) nog iets goedkoper. Ze lijken op elkaar maar de GE heeft een iets dunnere kopje. Als ik het nog goed heb, waren vroeger de 812 met GE lampen voorzien.
                  Misschien bij nieuwere versie van de 812 passen de HTI lampen beter in de reflector.

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door Adverbo

...zal hier mijn boodschap verder schrijven...
                    Bij Osram hebben ze de HTI-150 (95V/150W GY9,5 - 750 uren 6900°K) en HTI-152 (95V/150W GY9,5 - 2000 uren 5000°K) iets goedkoper. Bij GE is het de CSS150 85V/140W GY9,5 - 1000 uren 5000°K) nog iets goedkoper. Ze lijken op elkaar maar de GE heeft een iets dunnere kopje. Als ik het nog goed heb, waren vroeger de 812 met GE lampen voorzien.
                    Misschien bij nieuwere versie van de 812 passen de HTI lampen beter in de reflector.
                    Ik heb de martin metal halide lampen gekocht die 2000h meegaan. Op de doos staat "martin metal halide lamp 150W", maar op de lamp staat "Osram HTI 150W (M)"

Dus de MARTIN lampen zijn eigenlijk he HTI 152 van osram

Comment

• movinghead
                      • Aug 2001
                      • 559

Das een verkoop trucje.... ander doosje.... ander prijsje....
                      [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• ikke of zoiets
                        • Sep 2004
                        • 1

Hoi
                        Je kan de lampen gewoon terug sturen naar martin.
                        Ik heb hetzelfde probleem gehad vorig jaar en dat is geen enkel probleem De origenele lampen zijn nog gewoon leverbaar

Comment

• SpaceyDeeJ
                          • Sep 2001
                          • 876

Wat nou terug sturen naar Martin >???

Terug naar de dealer met dat spul ! Zo moeilijk is dat toch niet >?

Als een klant mij om 4 sixbarren vraagt, en ik kom aan met 6 fourbarren....

Do I need to say more ?
                          cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Overdrive
                            • Feb 2002
                            • 717

Het ging om de boodschap Adverbo, zie ook de boodschap van SpaceyDeeJ hierboven....
                            citaat:Geplaatst door Adverbo

Overdrive,

Het gaat helemaal niet over voetjes van lampen ! Bijde lampen hebben identieke "voeten". Bij de HTI lampen zijn er verschillene models. Bij Osra

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door movinghead

Das een verkoop trucje.... ander doosje.... ander prijsje....
                              Al een geluk een goedkoper prijsje

Maar ja ... ik ben er nix mee.

Heb just naar service@martin.dk gemaild.

EVDV wisselt de lampen niet om. [V]

Comment

Working...