City Sounds 21-08-04, Centrum Tilburg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dropsen
    • Jan 2004
    • 375

citaat:Geplaatst door Lazy

citaat:Geplaatst door Max

Blijf dat Sound Projects van HGL maar leker klinken [^]
    HGL heeft EV??
    Jaaaaa zeker wel!
    HGL is een bedrijf dat professionele licht- en geluidsapparatuur verkoopt en verhuurd, met al 34 jaar ervaring. HGL heeft een uitgebreid assortiment ...

Tussn luidsprekerkasten staan een aantal sets!

Ennum ... draaide die spiegelbol eigenlijk wel?
    Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• Lazy
      • Sep 2003
      • 294

Ja ik zeg --> HGL heeft EV

Maar Max zegt dat HGL Sound projects heeft maar dat is niet zo...

Comment

• Robert
        • Aug 2000
        • 630

citaat:Geplaatst door Dropsen

013 heeft wel vaker van dat leuke spul hangen. De scans waren idd technobeams en de wash-headjes leken verdomde veel op HES Studio Color 575-lampjes. Afgemaakt met blauwe en rode parretjes, en twee mooie turbosound-stack(je)s begaf ik me naar de bar...

Volgend jaar weer! Alleen waarom buiten maar tot 01.00 uur? [V]
        Ik was een van de operators in 013... heb ook wat foto's gemaakt, zal morgen even uitvogelen hoe dat hier werkt . We hadden inderdaad studiocolors 575 en technobeams hangen. Licht in de grote zaal werd bediend met een Wholehog 2. Alle spullen zijn trouwens van 013 zelf, dus dat verklaart waarom we wel vaker dat soort spul hebben hangen In de parren zat naast 027 en 195 ook nog 179 en 116 (LEE kleuren).

Groeten!! Robert

Comment

• Dropsen
          • Jan 2004
          • 375

citaat:Geplaatst door Robert

citaat:Geplaatst door Dropsen

013 heeft wel vaker van dat leuke spul hangen. De scans waren idd technobeams en de wash-headjes leken verdomde veel op HES Studio Color 575-lampjes. Afgemaakt met blauwe en rode parretjes, en twee mooie turbosound-stack(je)s begaf ik me naar de bar...

Volgend jaar weer! Alleen waarom buiten maar tot 01.00 uur? [V]
          Ik was een van de operators in 013... heb ook wat foto's gemaakt, zal morgen even uitvogelen hoe dat hier werkt . We hadden inderdaad studiocolors 575 en technobeams hangen. Licht in de grote zaal werd bediend met een Wholehog 2. Alle spullen zijn trouwens van 013 zelf, dus dat verklaart waarom we wel vaker dat soort spul hebben hangen In de parren zat naast 027 en 195 ook nog 179 en 116 (LEE kleuren).

Groeten!! Robert
          Gelukkig ben ik alleen aan het begin van de avond binnen geweest, anders had ik dat waarschijnlijk niet meer kunnen ontcijferen [B)]...

Het viel me op dat die technobeams vergeleken bij die studiocolors een enorme output hadden. Eerst d8 ik 250ers te zien, maar de vorm verraadde echter een 575.
          Owja, wat voor een strobebolletjes hingen er? HES Dataflash?
          Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• Robert
            • Aug 2000
            • 630

Zo... na veel moeite is het toch gelukt om foto's online te krijgen (bovenstaande website). De eerste twee zijn stiekem van de dag voor City Sounds, maar toen had ik meer tijd om foto's te maken, en de lichtset was hetzelfde... Voor de geinteresseerden: Foto's gemaakt met een canon IXUS 430.

De studiocolors hebben veel meer lichtoutput dan de technobeams. Ik hou er wel rekening mee dat dat zo is, door bijvoorbeeld geen rood of donkerblauw in de TB's te gebruiken, maar juist wit, geel, lichtblauw enz. enz. Als je dan in de SC's wel donkere kleuren gebruikt lijkt de output van de TB's waarschijnlijk idd groot vergeleken met de SC's.

Strobes zijn inderdaad dataflashes. Rookmachine is een F-100. De verlichte dansvloer is trouwens wel ingehuurd, en dus niet van 013 zelf.

Groet! Robert

Comment

• movinghead
              • Aug 2001
              • 559

Waar huur ik zo'n 2 meter bol?
              [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• Lazy
                • Sep 2003
                • 294

citaat:Geplaatst door movinghead

Waar huur ik zo'n 2 meter bol?
                Purple Group
                AED Rent

Comment

• rene.derksen
                  • Feb 2004
                  • 649

ALs het goed is komt die spiegelbol inderdaad van Purpleroup, die exact in een trailer/vrachtwagen en op de laadklep past maar dan kun je erna ook niet meer onderdoor, of bovndoor of langs af. De spiegelbol moet trouwens (als ik me niet vergis) uit de kist gehesen worden, en de motor is ook niet zomaar een spiegelbolmotor-model...
                  Licht is altijd zwaar.

Comment

• Sjörske
                    • Jun 2003
                    • 55

Mag je een spiegelbol met een doorsnede van 2 meter eigenlijk wel laten draaien??? Ik heb ooit zoiets gehoord dat vanaf een bepaalde doorsnede hij alleen opgehangen mag worden als hij niet kan draaien. Zeker weten doe ik het niet.

Comment

• tomv
                      • Jun 2003
                      • 331

citaat:Geplaatst door René_Master

De spiegelbol moet trouwens (als ik me niet vergis) uit de kist gehesen worden
                      Klopt, een bol van 1m laten wij door de takels uit en in de kist gaan. Ik vind het ook niet echt iets om mee te gaan slepen en zo beschadig je de bol het minst lijkt mij.
                      Tom

Comment

• rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5430

citaat:Geplaatst door Sjörske

1) Ik heb ooit zoiets gehoord dat vanaf een bepaalde doorsnede hij alleen opgehangen mag worden als hij niet kan draaien.
                        2) Zeker weten doe ik het niet.
                        Hallo Sjörske,
                        1. Ja, en daar kunnen we dan hele forums mee vullen. "Ik heb ooit eens gehoord" .... dat de maan van groene kaas gemaakt was!?
                        - was je toen je dat spiegelbol verhaal hoorde soms stomdronken?
                        - of hoorde je het van een plantsoenendienst-medewerker?
                        2. wat is dan de zin van her vermelden ervan onder 1)?

Feiten doen het altijd goed op dit forum. Daarvan steken we wat op.
                        Voor meningen is ook zeker een plaats. En dan wel beargumenteerd.
                        Maar voor geruchten en geneuzel is het beter om een ander medium te kiezen.
                        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Kevin_DM
                          • May 2003
                          • 577

citaat:Geplaatst door Sjörske

Mag je een spiegelbol met een doorsnede van 2 meter eigenlijk wel laten draaien??? Ik heb ooit zoiets gehoord dat vanaf een bepaalde doorsnede hij alleen opgehangen mag worden als hij niet kan draaien. Zeker weten doe ik het niet.

We hebben toevallig ook nog ergens een spiegelbol liggen van 5m50, die zowel kan draaien (dus met motor idd) en openklappen...
                          Kan dus wel, en het zou me niet verbazen dat dit 10* veiliger gebeurd als de gemiddelde bol van 30-50 cm die je her en der tegenkomt, opgehangen aan Tie-raps, sjorkoord en noem maar op.
                          --- watt ever you want ---

Comment

• lichtmoderator
                            • Jun 2002
                            • 115

Het gaat hier weer aardig off-topic weg op...

Als je vragen hebt over spiegelbollen, ophangen, het laten draaien en desnoods het vervoer en uit de kist halen... -> graag nieuw topic starten.
                            Dit gaat nog steeds over City Sounds in Tilbug. Toch?

En reacties van 'horen zeggen''zou kunnen...' van mensen die geen ervaring hebben met dit soort van equipment brengen echt niks van toegevoegde waarde.

Gelieve enkel te reageren met feiten ipv gissingen!

PS : de afmetingen van spiegelbollen die komen uit de grote spiegelbollenboom zijn echt niet beperkt tot 2m... Zelfs 10m bolletje is verkrijgbaar...
                            Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid

Comment

• VANEENBERGEN
                              • Sep 2003
                              • 187

he kevin

hebben jullie die bol van pink floyd pulse concert?

Joost van Eenbergen
                              ELC lighting

Comment

• reflection
                                • Mar 2002
                                • 413

citaat:HGL HAD Sound Projects, en die zelf gemaakte set (H 2000) hebben ze ook niet meer...
                                jah ze hebben nu geen sound projects meer, maar blitz is een discotheek, dat is een vaste installatie, dus daar hangt inderdaad sound projects wat max zei, hgl heeft nu zo'n ev set, die overigens slecht is ingeregeld.
                                Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

Working...