Dance Valley 2k4

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Ook op DV geweest.
    Het geluid was net als de editie van vorig jaar op main stage weer ver onder de maat.
    Wordt tijd dat ze inzien bij die organisaties dat een line-array niet geschikt is voor dit type muziek.
    Bas die plopt, geen lekkere groovy dieplopende bassen, wel en zuivere kick..leuk voor bands, waardeloos voor dance!

kon helaas niet al te lang van de partij zijn, darom helaas de afsluiter van CC moeten missen...

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

citaat:Geplaatst door Overdrive

Zag net 6-pack(met die mafkezen die overal in komen). Die gasten gingen 2 dagen voor DV 's nachts naar het terrein. Hekje aan de kant en binnen waren ze met auto en al. Totaal geen bewaking aanwezig! Dus ff rondscheuren natuurlijk. Doel was om een Heiniken biertender te begraven met 2 fusten en een haspel [8D] Zo gezegt zo gedaan...

2 dagen later komen ze op het feest zelf als bezoeker. Op de plek even graven en lopen met een smoes naar de bar 'mogen we ff deze haspel inprikken voor onze camera?', 'jahoor tuurlijk'! Resultaat uurtje later hun eigen koude freddies op het gras []

Maar waar het me eigenlijk om ging wat dat ik het raar vond dat je zomaar ongemerkt op het terrein kan komen. Was wel inkoppertje geweest voor onze Bin Laden kameraden. Toch weer 50.000 man uitgeschakeld [)]
      Dat heb ik ook gezien, maar dan op DV zelf Zag die Menno ineens rondlopen met een Beertender, en had al geen idee hoe is daaraan kwam. Filmpje van gisterenavond verklaarde toch een hoop, inderdaad wel redelijk schandalig dat daar echt 0 beveiliging is 's avonds, je kunt doen (en meenemen) wat je maar wilt.

Comment

• Lazy
        • Sep 2003
        • 294

citaat:Geplaatst door ralph

Wordt tijd dat ze inzien bij die organisaties dat een line-array niet geschikt is voor dit type muziek.
        Bas die plopt, geen lekkere groovy dieplopende bassen, wel en zuivere kick..leuk voor bands, waardeloos voor dance!

Waarom gebruikt iedereen dan tijdens grote evenementen line arrays??

Ik ben geen geluidstechnicus maar wat ik er van mee heb gekregen is een line array de enigste mogelijkheid bij zoiets.... Je kunt moeilijk 10 delaystacks neer gaan zetten??

Comment

• oversound
          • Dec 2003
          • 218

citaat:Wordt tijd dat ze inzien bij die organisaties dat een line-array niet geschikt is voor dit type muziek.
          Hoeveel dance feesten heb jij meegemaakt?
          Ben er bij genoeg geweest waar het loei zuiver klonk met een heerlijke diepe bass. Ja line-array van L-acoustics.
          Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• Daan Hoffmans
            • Aug 2000
            • 1225

citaat:Het geluid was net als de editie van vorig jaar op main stage weer ver onder de maat.
            Het kan aan mij liggen, maar volgens mij hebben een line-array en dieplopende bassen weinig met elkaar te maken.
            Het sublaag komt immers gewoon uit gestackte frontgeladen 18" kasten, en die hebben echt niets met die array van doen.

Dat neemt echter niet weg dat ik zelf ook wel eens mijn twijfels heb over die subkasten van L-acoustics. Maar dat zal aan de systeemtech liggen, want ik heb het ook wel eens heel lekker horen klinken.
            <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

In reactie op oversound....
              Ik hevan de 10 edities van DV er 9 bezocht...gewoon omdat de sfeer me altijd erg bevalt.
              Verder ben ik ook door de weeks nog wel eens bezig met licht en geluid, wat ik dus plaats is mijn mening met als referentiekader verschillende andere PA systemen.

Ik geef mijn mening dus over wat ik heb waargemomen met mn oren....niets meer en niets minder.

Voor Daan, valt mij wel op dat steeds wanneer er een array hangt het laag niet lekker is, bij dance evenementen dan...

Poosje terug in Lommel geweest, hing ook een DOSC, die hal gonst als een bij op zoek naar honing, maar dat setje klonk wel lekker en in verhouding.
              Heb dit systeem ook wel echt lekker horen spelen, daar hoor je mij niet over, maar het stelde mij afgelopen zaterdag dus weer teleur.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

Denk dat het, zeker in zo'n landschap, erg moeilijk is een fatsoenlijk geluid te krijgen. Gaat er dus erg vanaf hangen waar je stond. Ik stond zelf de meeste tijd linksachter de regietoren, en heb toch eigenlijk best fatsoenlijk geluid gehad. Heb er verder geen verstand van, maar het was zeker niet zo slecht dat ik het opmerkte. Vond het op de Eurogrooves area een beetje schel&hard, maar ook dat lag aan de plaats waarop je stond, werd midden op het veld toch al een heel stuk beter.
                Vind dat L'Acoustics wel een okee setje eigenlijk, op Sensation ook best van genoten (al klonkt het daar inderdaad wel wat indrukwekkender!)

Comment

• Overdrive
                  • Feb 2002
                  • 717

citaat:Geplaatst door ralph

Ook op DV geweest.
                  Het geluid was net als de editie van vorig jaar op main stage weer ver onder de maat.
                  Ver onder de maat wil ik het niet noemen. Vergeet niet dat als je 9 vd 10 feestgangers vraagt wat ze van het geluid vinden dat ze zullen zeggen: 'Hmm staat wel lekker hard.' of 'Huh wat bedoel je? Is wel ok toch??' Kwaliteit interesseerd ze niet zo, eerder de kwantiteit.
                  Dan heb je nog dat kleine groepje wijsneuzen die er WEL verstand van hebben (wij hiero met zn alle dus) maar daar heeft de organisatie echt sch**t aan! Dan is het nog een kwestie van smaak. De een houd van een lekkere kick in het laag, de ander van een lekkere portie sublaag...

Groeten Joost

Comment

• Iko
                    • Feb 2002
                    • 766

Mwa dat ben ik ook niet helemaal met je eens. Laatst islander gedaan, hing ook vdosc, 12 kasjes per kant + 3 dvdosc en nog 2x 9 kasjes delay. Front iets van 15 subs.. Nou echt, als je naast de mixtent stond was het laag ver al weg en enig detail in het laag was niet meer te herkennen. Stonde wij met een tentje F1, waar dus echt heel veel positieve reacties zijn gekomen. Dus zeggen dat het het publiek niet uitmaakt ben ik het niet mee eens.

Greetzz Iko

Comment

• Overdrive
                      • Feb 2002
                      • 717

Tuurlijk tot een bepaalde grens. Als het geluid echt helemaal geroerd klinkt, doet dat het natuurlijk niet goed bij het publiek, maar ze vinden het geluid wel al snel acceptabel itt de mensen die er meer kijk op hebben. Ik probeerde alleen te zeggen dat het geluid op DV gewoon een voldoende was op een enkele tent na... Dit is natuurlijk ook mijn mening, een ander kan er heel anders over denken (zoals Ralph).

Comment

• Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

Voor de liefhebbers nog meer foto's op de UDC site zelf: http://www.dancevalley.nl/foto.php

Comment

• oversound
                          • Dec 2003
                          • 218

In reactie op Ralph,

Was er zelf niet bij dus kan ook niet oordelen hoe het op dance vallay klonk.
                          Zelf wel goede ervaringen met line-array systemen met dance muziek. Zal wel precies de goede feesten uitzoeken
                          Maar hoop dat je voor de rest een leuke dag heb gehad op dance valley.

Groeten,
                          Emiel
                          Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

1: dit is toch het lichtforum?

2: gaat een beetje ver in arrogantie om geluid op DV mainstage af te kraken, er staan toch zoals altijd gewoon wat DJ's met knetterhard clippende mengtafels? en veelal op een laptop geproduceerde muziek?

3: Waarom zou een line array niet goed zijn voor dance, wat suf.
                            knoppen en waarden :)

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

1. dus moeten we over een festiva;l 3 onderwerpen openen: licht, geluid, slap gelul?

2. Het gaat ver in arrogantie als je niets zou mogen zeggen, zeker wanneer het niet brengt wat je gewend bent op een festival.

3. Een mening is nooit suf, wel subjectief en tot nu toe ondersteunen mijn ervaringen steeds vaker dat het "vroegah" lekkerder klonk
                              Zijn overigens ook postieve ervaringen hoor, maar dit jaar dus niet op DV.
                              Was poosje terug in Lommel, hing ook DOSC, dat klonk prima

Snap de ophef niet als je zegt dat iets niet was wat je ervan mag verwachten.

Comment

• dokter dB
                                • Nov 2003
                                • 1535

@Ralph:

1: ik ben in de veronderstelling dat jij toch ook mod bent (weet ik nl niet zeker )
                                Maar iig heb ik vaak meegemaakt dat dingen hier verwijderd werden vanwege irrelevantie (geluid bij licht en andersom) ben de laatste die daar iets over zou zeggen behalve als het om een mod zelf gaat

Als antwoord op de rest:

Een gegund bedrijf doet erg zijn best om zon grote produktie voor elkaar te krijgen, waar heel erg veel dingen bij komen kijken, denk niet dat iemand hier echt een idee heeft....
                                Ik stoor me er grof aan dat dit effe word afgekraakt hier, dan vraag ik me nl af wie ben jij dan? Ben jij dan zo "goed"
                                Beetje respect voor de medemensch is op zn plaats.
                                Verder ben ik er (dit jaar) niet geweest, en het interesseert me ook niet hoe het klonk.

Als het goed is heeft paul v.b. het V-dosc daar ingeregeld/ontworpen, het zou leuk zijn als zo iemand eens op dit forum kwam, daar kan iedereen hier heel veel van leren. Dat is een van de bekendste systecs van nederland.
                                knoppen en waarden :)

Comment

Working...