Nationale Jamboree 2004

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Ik ben zelf als deelnemer naar de NJ2004 geweest. Ik heb daar ook een tijdje staan kijken en praten in het theater (grote podium). Wat mij opviel was dat er echt niet overdreven veel of spectaculair licht was ingehangen (vooral bij de opening), maar ik heb me er totaal niet aan gestoord dat het "zo weinig" was, sterker nog, ik heb geen moment last gehad van te weinig licht, of storend "niet mooi licht".

Wat de glitterparty betreft, heeft de organisatie volgens mij bewust gekozen voor een concert in plaats van een echte party. De belichting bestond inderdaad uit gefilterde parretjes, met 2 fourbarren op het publiek, en 8 moving headjes (4 wash, 4 spot) van movitec. Ik vond zelf de belichting best goed gedaan, niet overdreven spectaculair, maar gewoon goed genoeg.

Van de afsluiting heb ik alleen maar kunnen genieten. De kleurcombi's tijdens het wachten binnenlopen waren erg mooi en sfeervol, de uitlichting van het podium tijdens dat wachten was ook erg goed gedaan. De belichting van het officiele gedeelte en de dansers was ook prima, en de lasershow sloeg in als een bom, ontzettend mooi! Het optreden van Kitsch was ook niet bijzonder spectaculair, maar wel gewoon goed belicht.

Die opmerking "dan doe je het zelf de volgende keer maar" is volgens mij in deze context wel goed geplaatst, want de organisatie van de NJ heeft veel moeite gedaan om sponsors te krijgen, en als er mensen zijn die blijkbaar veel (meer) van licht/geluid weten, zullen die ook beschikking hebben over apparatuur of er aan kunnen komen, ze hebben (denken ze?) in ieder geval blijkbaar veel ervaring/kennis op dat gebied, en dus zijn diegenen meer dan welkom bij de medewerkers volgende Jamboree.

Ik heb bewondering voor de hele organisatie van de NJ, inclusief de licht/geluidorganisatie, naar mijn mening hadden ze het goed voor mekaar!
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• BoogiePimp
      • Feb 2004
      • 46

Kijk! Zo kan het dus ook!
      Bedankt Jeroenvdv voor de complimenten. Was altijd van mening dat dit een afkraak/afzeik forum was, maar dit bewijst het tegendeel.
      Ik heb tijdens de Jamboree de opening, party en sluiting ge-operate qua licht.
      Niet om mezelf nu in te dekken ofzow, maar het was (zoals dabassman al zei) roeien met de peddels die we hadden (bestaat dat?) en ik vind dat ik daar redelijk in geslaagd ben.

Groeten Sander
      Touren is da bomb!

Comment

• Overdrive
        • Feb 2002
        • 717

peddels=riemen

Peddels zitten in een kano als ik me niet vergis en ohwee als je zoiets zegt tegen een roeiteam, vinde ze nooit leuk []

Comment

• BoogiePimp
          • Feb 2004
          • 46

Ow ok, riemen dus.. Roeien met de riemen die je hebt. Goed man!

Groeten Sander
          Touren is da bomb!

Comment

• DJ2000
            • Nov 2003
            • 14

ik ben ook als deelnemer op de NJ geweest en ik heb op de licht niet echt wat aan te merken (de show zelf is een ander verhaal) die lasershow die was een verassing, maar wel een hele mooie. nog een vraagje over het "gewone licht", wat voor lichttafel werd er gebruikt?

JMM

Comment

• dabassman
              • May 2003
              • 172

Ik weet niet of ik het precies goed heb maar ik dacht een MA 24/6 is alweer een tijdje geleden.
              Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

Comment

• BoogiePimp
                • Feb 2004
                • 46

Hoi DJ2000,
                Als lichttafel stond er de MA 24/6 en tijdens de party een SGM voort de bewegende units

Groeten!
                Touren is da bomb!

Comment

• splash
                  • Aug 2002
                  • 342

Ben er zelf niet geweest (teveel landscouts daar.. [}])
                  De echte bikkels kom ik wel weer tegen op NaWaKa in 2006

Comment

• NiTRO
                    • Sep 2002
                    • 677

Tja jammer dat de organisatie niet echt goed communiceerd anders had ik daar ook nog gedraaid, maar tot mijn verbazing kreeg ik een dag van tevoren definitief te horen dat het niet doorging, jammer. De EXPLO2004 was dan wel weer een razend suc6.

mvg
                    ERC

Comment

Working...