Nationale Jamboree 2004

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dropsen
    • Jan 2004
    • 375

Nationale Jamboree 2004

Ben net terug van dit grootse scoutingevenement. Ruim 4500 scouts vanover heel de wereld komen dan voor 11 dagen bij elkaar. Het was deze keer weer een geweldige ervaring. Bij het hele dorp dat hiervoor wordt gebouwd hoort ook het podium. Het licht dat hier tijdens de jamboree hing was niet zo indrukwekkend, totdat voor de sluting, afgelopen woensdagavond, een lasershow aan ons werd getrakteerd. Nadat het hele podium vol met rook werd gepompt vonden twee groene en één full-color laser hun weg over de scouts. En ik moet zeggen, deze show was zeeeeer indrukwekkend. Ik heb er helaas zelf geen foto's van gemaakt, maar kan wel laten zien die door de organisatie zijn gemaakt. Hierbij dus de oproep, was je erbij en heb je wat: post it!

Rob
    Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...
  • DjFlo
    • Jun 2003
    • 332

Whow dat ziet er aardig gaaf uit!
    Ik hoorde het al van een vriend dat het erg gezellig was die heeft meegeholpe zal eens vrage of hij wat foto's heeft

groeten

floris

Comment

• dabassman
      • May 2003
      • 172

Ik ben lichtoperator geweest met de opening, the party en de sluiting. Samen met een vriend van mij hebben wij daar het licht bij gedaan. Er hingen een zooitje sixbarren en dat was het eigenlijk wel. Met de party was er bewegendlicht ingehuurd. 4 x sl-250 en 4 x wl-250. De laser was idd wel een gave show alleen had ik er meer van verwacht omdat de gene die het geregeld had heel de tijd liep te roepen dat het zo mooi was.

http://groups.msn.com/_Secure/0RgDdAiAUS6rhLGiCuEF6vl!jlaR4K!gUOTBAkAC8sapNwFm1K QBft98nK7OFJ6dHRAJ6ip6CUZ0ZvIx!

http://groups.msn.com/_Secure/0RgAAABwUWKnhLGiCuEF6vp2MDWiIUYClPF95HS8RXDG*HyNdU 81K5CHdX3ZdLoWpxh7AQsJcRapgc3dW!lHXLwNeoYrp61ZuWxE gbhBR17k/DSC00364.JPG?dc=4675482366372692454

danseressen achter een plasticzeil.

http://groups.msn.com/_Secure/0RgDVAh4U0qlgKTESS0us7alhP7yaG2yqO1KEBn28sv4Zm2z8u !Ic8GIe47iFaZAgQjKZ2LBW7mMi5UK4vEidG8wU0qdvgWqy6gW vnReY*70/DSC00528.JPG?dc=4675483558249830085

http://groups.msn.com/_Secure/0RgDVAhsUHKlgKTESS0us7efRxGqN9LCjFU!6rYFJKEtTQFQFv JYTa2dEVpjxDXHxqollzAh1Qm4!ztFb6plTUd5b7wRrTY7FsKe bsnmiFfQ/DSC00534.JPG?dc=4675483558254183910

Het verhaal ging dat er een alien was geweest en die vertrok weer met haar ruimte schip.

http://groups.msn.com/_Secure/0RgDdAhcUJqhgKTESS0us7b!QP2rUs9ej7G7b4qaCdzTSfvs0j llB!cjpvefQqLSUDTiJxTfAG2pjujmfpeFEE5CGOEEW7OOFpGB nUmLiV54/DSC00512.JPG?dc=4675483682401591171

Als ik het tussen [img] enzo zet en ik verander de * dan blijft het toch een rood kruisje.
      Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

Comment

• Dropsen
        • Jan 2004
        • 375

citaat:Geplaatst door dabassman

Ik ben lichtoperator geweest met de opening, the party en de sluiting. Samen met een vriend van mij hebben wij daar het licht bij gedaan. Er hingen een zooitje sixbarren en dat was het eigenlijk wel. Met de party was er bewegendlicht ingehuurd. 4 x sl-250 en 4 x wl-250. De laser was idd wel een gave show alleen had ik er meer van verwacht omdat de gene die het geregeld had heel de tijd liep te roepen dat het zo mooi was.

http://groups.msn.com/_Secure/0RgDdAiAUS6rhLGiCuEF6vl!jlaR4K!gUOTBAkAC8sapNwFm1K QBft98nK7OFJ6dHRAJ6ip6CUZ0ZvIx!

http://groups.msn.com/_Secure/0RgAAABwUWKnhLGiCuEF6vp2MDWiIUYClPF95HS8RXDG*HyNdU 81K5CHdX3ZdLoWpxh7AQsJcRapgc3dW!lHXLwNeoYrp61ZuWxE gbhBR17k/DSC00364.JPG?dc=4675482366372692454

danseressen achter een plasticzeil.

http://groups.msn.com/_Secure/0RgDVAh4U0qlgKTESS0us7alhP7yaG2yqO1KEBn28sv4Zm2z8u !Ic8GIe47iFaZAgQjKZ2LBW7mMi5UK4vEidG8wU0qdvgWqy6gW vnReY*70/DSC00528.JPG?dc=4675483558249830085

http://groups.msn.com/_Secure/0RgDVAhsUHKlgKTESS0us7efRxGqN9LCjFU!6rYFJKEtTQFQFv JYTa2dEVpjxDXHxqollzAh1Qm4!ztFb6plTUd5b7wRrTY7FsKe bsnmiFfQ/DSC00534.JPG?dc=4675483558254183910

Het verhaal ging dat er een alien was geweest en die vertrok weer met haar ruimte schip.

http://groups.msn.com/_Secure/0RgDdAhcUJqhgKTESS0us7b!QP2rUs9ej7G7b4qaCdzTSfvs0j llB!cjpvefQqLSUDTiJxTfAG2pjujmfpeFEE5CGOEEW7OOFpGB nUmLiV54/DSC00512.JPG?dc=4675483682401591171

Als ik het tussen [img] enzo zet en ik verander de * dan blijft het toch een rood kruisje.
        De 8 headjes had ik persoonlijk nooit op die manier neergehangen, maar verspreid tussen de parren. Ook leek het of één van de rechter set headjes helemaal niet meedeed. Dan weet jij vast ook wel wat voor een strob er in het midden hing (apart gevalletje...)

Ennum ... wat voor lasers waren het?

Comment

• dabassman
          • May 2003
          • 172

Wat voor lasers het waren weet ik niet. Die heads waren ingehangen door de lichtontwerper ik was er echt alleen om show te draaien. De strobe was een hungaroflash. De headjes deden het idd soms niet allemaal omdat ze telkend overhit waren door het warme dak. Ook liep de sgm tafe op een gegeven moment vast. Toen hebben we er even de spanning afgehaald en daarna deed alles het weer.

Comment

• Dropsen
            • Jan 2004
            • 375

Zijn er nog meer mensen die er bij waren en hun mening kunnen geven? Het licht en geluid kwam trouwens allemaal van Rider (www.rider.nl)

Comment

• erik_gj
              • Jan 2004
              • 129

Ja,ik was er ook (als deelnemer). Bij de opening vond ik het licht echt ruk. Zat totaal geen creativiteit in. Bij het Glitter feest hingen er ook 8 headjes gloof ik maar dat maakte het nog niet veel boeiender. Het slot was beter, de horizontale doeken gaven een leuk effect en er waren [u]leukere</u> kleur combi's niet alleen maar dom geknipper. Toen de Laser show op kwam viel mijn mond open WOW dat was echt mooi. het is jammer dat je hier niet over het geluid mag beginnen want dat was ook flink ruk. Al met al vond ik het niet echt een mooi project wat ze neer hebben gezet. Als het Butget wat ik gehoord heb juist was hadden er wel leukere dingen kunnen gebeuren. Wat ik me nog wel afvraag is wat kost nou zo een lasershow met al die figuren ed? niet omdat ik dat zelf wil ofzo maar gewoon uit nieuwsgierigheid
              zoveel knoppen het lijkt wel lente!

Comment

• Dropsen
                • Jan 2004
                • 375

citaat:Geplaatst door erik_gj

Ja,ik was er ook (als deelnemer). Bij de opening vond ik het licht echt ruk. Zat totaal geen creativiteit in. Bij het Glitter feest hingen er ook 8 headjes gloof ik maar dat maakte het nog niet veel boeiender. Het slot was beter, de horizontale doeken gaven een leuk effect en er waren [u]leukere</u> kleur combi's niet alleen maar dom geknipper. Toen de Laser show op kwam viel mijn mond open WOW dat was echt mooi. het is jammer dat je hier niet over het geluid mag beginnen want dat was ook flink ruk. Al met al vond ik het niet echt een mooi project wat ze neer hebben gezet. Als het Butget wat ik gehoord heb juist was hadden er wel leukere dingen kunnen gebeuren. Wat ik me nog wel afvraag is wat kost nou zo een lasershow met al die figuren ed? niet omdat ik dat zelf wil ofzo maar gewoon uit nieuwsgierigheid
                Dat wilde ik graag ff van iemand anders horen. Ben het volledig met je eens dat de opening zwaar klote was. De headjes werkten, zoals eerder gezegd maar half mee. Persoonlijk zou ik er zelf ook fellere lampjes hebben gehangen, of gewoon achterin een stel fellere scans, want dit effect was zeer miezerig. Het licht tijdens de laatste band tijdens de glitterparty was wel wat bter. Was hier een aparte lichttechnicus?
                Er had wel meer van kunnen worden gemaakt, van het budget dat er voorhanden was. Nou ben ik natuurlijk weer te kieskeurig, maar de acl-set hing redelijk scheef en er hingen twee bijna ongebruikte fourbarren aan de foh-hut [V] (wat deden die daar?)

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

Als het Butget wat ik gehoord heb juist was hadden er wel leukere dingen kunnen gebeuren.
                  Wat ik me nog wel afvraag is wat kost nou zo een lasershow met al die figuren ed?
                  Je hoort een budget, je zegt dat er voor dat budget heel wat meer mogelijk was EN je vraagt daarna wat zo'n lasershow kost

Ben ik nu krom of[?][?][?]

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• MSSS
                    • Jul 2003
                    • 365

Logisch nadenken heet dat
                    oleole ik heb EV :)

Comment

• Dropsen
                      • Jan 2004
                      • 375

citaat:Geplaatst door axs

Als het Butget wat ik gehoord heb juist was hadden er wel leukere dingen kunnen gebeuren.
                      Wat ik me nog wel afvraag is wat kost nou zo een lasershow met al die figuren ed?
                      Je hoort een budget, je zegt dat er voor dat budget heel wat meer mogelijk was EN je vraagt daarna wat zo'n lasershow kost

Ben ik nu krom of[?][?][?]

Het budget waar hij het over heeft is, zover ik weet, voor het licht geweest tijdens de opening, party en sluiting. Dit waren eigenlijk alleen maar parren en dat had wat meer kunnen zijn. Die lasershow was een soort "traktatie".

Comment

• dabassman
                        • May 2003
                        • 172

Ik weet niks van het budget. Ik weet wel wat de laser show kost maar weet niet ofdat ik daar iets over mag zeggen. Zoals ik al eerder zei heb ik niks met de opbouw enzo te maken het was ook roeien met de pedels die we hadde. (ofzo iets) Wat was volgens jou het budget dan??? En als jullie zoveel commentaar hebben moet je het volgend jaar lekker zelf doen. Dan kom ik wel kijken. En wat betreft het domme geknipper. Jij heb geen draaiboek gehad waar in stond wat voor licht er gebruikt moest worden. En daar moesten die kleuren combi's gebruikt worden. Die parretjes in de FOH waren zo lelijk gefilterd dat ik ze gewoon niet wou gebruiken en al helemaal niet tijdens de bandjes. Bij Les truttes was hun eige lichtman meegekomen. Die hadde ook hun lichtplan opgestuurd en daar hebbe ze zich aan gehouden tijdens de opbouw van de party.

Comment

• erik_gj
                          • Jan 2004
                          • 129

ja en dat is dus zwak: " dan doe je het maar lekker zelf" ik heb gewoon mijn kritiek en daar mag je tegenin gaan verbeter me, bewijs me het tegendeel, maar met dat soort uitspraken maak je je er lekker makkelijk vanaf.

Nu je dus over een draaiboek begint ligt daar dus de fout niet bij jou, maar bij de maker daarvan wat mijn kritiek dus nog niet ongegrond maakt.
                          zoveel knoppen het lijkt wel lente!

Comment

• ralph
                            Banned
                            • Aug 2000
                            • 2649

Het leveren van kritiek op zo'n show is altijd link.
                            Vindt het ook niet echt terecht als je stelt dat het "voor dat geld beter moet zijn"

Ik denk altijd maar: je eas daar te gast, dat je niet achter de knoppen stond had vast een goede reden"

Dat een show niet jouw smaak is oke, daar valt over te twisten, maar zo keihard iets afkraken, das uiterst onprofessioneel

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

Grappig dat zo'n mannetje van 16 hier ongenuanceerd loopt te mekkeren. Get a life dude...Je komt zelf net kijken, en geeft commentaar al was je de LD van Phil Collins. Mond dicht, oogjes open !
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...