Misschien is zo'n lichtshow een middel om de jongere generatie een beetje naar de klassieke kant toe te krijgen? Ik zelf heb sterke voorkeur voor de hedendaagse muziek, maar zo'n enkel keertje is klassiek ook wel goed. Cker met CKV3 (muziekles voor de bovenbouw) krijgen we regelmatig iets van klassieke muziek mee, en ik weet nu dat er toch best wel wat leuke stukken tussen zitten. Zo heeft John Williams bijna al zijn filmmuziek gejat uit stukken van Dvorzak.
Klassiek Concert
Collapse
X
-
-
citaat:Geplaatst door nighteyes
tja, ik wee niet. Als ik dit in het concertgebouw van amsterdam zou doen dan word ik op staande voet ontslagen. Bergijp me goed, ik zelf vind het mooi, echter bij een klassiek concert past het niet. Over het algemeen word mij altijd gevraagd om wat minder bonte kleuren te gebruiken daar. Ik vind zelf dat je best wat mag proberen om de boel wat op te leuken, maar over het algemeen moet je daar toch wel voorzichtig mee zijn en het langzaam opbouwen en ze laten wennen aan dit lichtidee. het kan best zijn dat het op dit concert goed paste, maar geef toe, de klassieke muziek is dit niet echt gewend.
Ik zou zeggen, doe uw ding in de Amsterdamse ik weet niet wat, maar laat de rest vooral ook zijn ding doen...Comment
-
ja, das zeker waar. Heb zelf kinderconcerten gedaan in het concertgebouw. Daar werd er een leuke show van gemaakt met een verhaal eromheen met leuk licht. Op die manier werd klassieke muziek toegangkelijk gemaakt voor kinderen. Is een van de leukste concerten geworden die ik ooit gedaan heb.Comment
-
ff tussendoor voor de gein, is dat Ann Swartenbroekx die de presentatie voor haar rekening neemt op één van de foto's?
mvg,
Stijn Vanstiphout,
LVL Multimedia
België
Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displaysComment
-
ik dat je mijn reactie niet helemaal goed begrepen hebt. Als het aan mij lag maak ik namelijk zelf dezelfde soort lichtshow, echter ik kan dat niet vanwege het feit dat het niet geaccepteerd word. Men is het kennelijk niet gewend en is voorzichtig met verandering. en dat was het punt wat ik probeerde te maken.Comment
-
citaat:Geplaatst door nighteyes
ik dat je mijn reactie niet helemaal goed begrepen hebtIf your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
------------------------------------------------
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment
-
Het was inderdaad Ann Swartenbroekx die de presentatie deed, wat al bij al nog wel deftig was.
Kleurencombinaties waren niet altijd mijn keuze, als er een regisseur is die zich met het licht bemoeit dan moet je soms compromiën sluiten (en aanvaarden dat je in de intercom "schatjes" te horen krijgt). Té ver heb ik hem wel niet laten gaan, tijdens "It's oh so quiet" van Björk kwam hij af met een geel-groen-blauw-oranje rasta kleurencombinatie. Heb toen maar mijn idee naar voor gebracht van blauw-wit tijdens de rustige stukken en roze-wit tijdens de heftigere stukken.
Nog een fotootje van de zijdoeken (die niet geimpregneerd waren en nog in de namiddag voor de voorstelling behandeld zijn)
Comment
-
Tja ik heb laatst de voorstelling 1001 nacht in het concertgebouw belicht als operator, en daar werden de bonte kleuren ook ECHT niet geschuwd hoor! Sterker nog daar kwam de dirigent zelfs vragen of er tijdens een stuk ook zwaar met kleur gevarieerd kon worden. "Bij klassiek minder bonte kleuren" vindt ik dus een uitspraak, die we kunnen terugvoeren, naar wat de boer niet kent dat vreet-ie niet!
Voor wat betreft de lessenaar verlichting op een dimmer moet je erg goed gaan nadenken. Visueel is het absoluut een mooi detail. Vergeet niet dat je dan tijdens het draaien van een show verdomd goed op moet letten. Als jij namelijk vanuit een zwart begint met een nieuw stuk, zul jij je timing dusdanig voor elkaar moeten krijgen dat jij de lessenaar verlichting al iets eerder op laat komen, want zodra de muzikant begint te spelen moet hij al gelezen kunnen hebben. Dit kliknkt niet moeilijk maar geloof me.....dat is lastig!
Comment
Comment