Klassiek Concert

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiemen
    • Dec 2001
    • 944

Klassiek Concert

Dit weekend een concert, 2 voorstellingen, 1 voor "genodigden", en 1 voor het "gewone publiek"...Klassiek orkest, koor en gastoptreden van 3 solozangers, en van de groep Sioen.

8 coef mp250, 18 martin 518, 72 dimkanalen (tegenlicht LEE 023, 164,116,119), 120m truss, 60x partituurverlichting, bediend met GMA L.

Er volgen later nog wat foto's...
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Ehmmm zat die partituurverlichting ook op je tafel dan? Zou ik ook eens moeten doen, die dingen geven altijd veel meer licht dan ik zelf toelaatbaar vind

Vind het er netjes uitzien, is dat doek langs de zijkanten ook door jullie gedaan, of hing het er al (hoe heb je er anders zo'n golfpatroon in gekregen, erg strak).
    Kleuren kloppen goed, positieplaatjes is vanuit deze hoek wat lastig oordelen maar dat zal ook best in orde zijn, petje af!

Comment

• FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

Net showtje tiemen, alles klopt gewoon...

Alleen... wat is partituur verlichting ?? de lampjes op de lessenaars ?
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• snoei
        • Apr 2003
        • 168

partituur is inderdaad de verlichting op de lessenaars. Het enige waar je mee moet opletten als je deze op een dimmer wilt zetten is dat er nogal vaak een brom ontstaat zogauw je ze gaat dimmen. Vandaar dat wij daar meestal een variac voor gebruiken. Zet de lampjes tevens niet te zacht, want dan heb je meteen ruzie met het orkest :P

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Ziet er zeer netjes uit, alhoewel het lijkt alsof de achterste rij van het koor niet helemaal lekker in het frontlicht staat (lees: in het schemerdonker). Kleurkeuze goed; subtiel, en stijlvol.

GMA is fijn tafeltje he
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Robert
            • Aug 2000
            • 630

Over die partituurlampjes... Ik weet dat ze bij the lion king die dingen (in de orkestbak) ook op een lichtdimmer hebben, en soms zelfs helemaal uit doen. Schijnt ook nog wel wat tijd en energie gekost te hebben voordat iedereen daar vrede mee had... Maar inderdaad, vaak geven ze meer licht dan je als lichtech wil.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

citaat:Geplaatst door (iCe)

is dat doek langs de zijkanten ook door jullie gedaan, of hing het er al (hoe heb je er anders zo'n golfpatroon in gekregen, erg strak).
              het lijkt alsof de zijdoeken geen "golfpatroon" hebben maar gewoon 1 meter brede stroken zijn die met ruimte achter elkaar hangen. Zie je wel vaker in theaters.

toch? [?]
              lekker belangrijk!

Comment

• Kevin_DM
                • May 2003
                • 577

bij showtex verhuren ze die doeken wel met plooien in, in verschillende kleuren.
                --- watt ever you want ---

Comment

• rene.derksen
                  • Feb 2004
                  • 649

Ja, ziet er gewoon netjes uit, zou bewijzen van spreken gewoon de tv op kunnen.
                  Licht is altijd zwaar.

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

citaat:Geplaatst door Tiemen
                    60x partituurverlichting
                    Heel goed, dit wordt vaak over het hoofd gezien. Zelf speel ik ook in ons schoolorkest en het oude TC hield nooit rekening met het orkest bij muziekavonden. Menig maal was het niet te lezen.

Die lampjes schelen echt heel veel, ineens is alles leesbaar [8D]

Voor de rest: prachtige lichtshow als ik zo de foto's bekijk.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

citaat:Geplaatst door showband

het lijkt alsof de zijdoeken geen "golfpatroon" hebben maar gewoon 1 meter brede stroken zijn die met ruimte achter elkaar hangen. Zie je wel vaker in theaters.

toch? [?]
                      Dan bedoel je normale poten neem ik aan? Die zijn nooit wit, en zien er toch ook anders uit dan dit. Maar het lijkt inderdaad zo dat het lappen zijn die naast (niet achter) elkaar gehangen zijn, die rimpels zullen misschien toeval zijn?

Comment

• Tiemen
                        • Dec 2001
                        • 944

De doeken zijn door ons omhooggehangen. Ze zijn iedere keer "van voor naar achter" de truss geknoopt om een trap-effect te krijgen.

De partituurverlichting is echt wel noodzakelijk voor zoiets, of je moet veel te ver gaan in wit-licht.

Het koor dat niet 100% uitgelicht was had verschillende oorzaken op de foto : de regisseur (kuch) wou videoprojectie en de prioriteit ervan werd voor mijn licht gesteld (wil de organisatie het zo dan willen ze het zo). Het koor was op dat moment niet aan het zingen, dus de uitlichting van koor was wat gedimd.

GMA-L was natuurlijk erg fijn. Alles had ik op voorhand in ACAD en GMA-3D gezet, en de tafel was in de week ervoor al volledig "klaargemaakt". Programmeren op lokatie was ook uitermate snel. Wel nog niet versie 5 geinstalleerd, met het hoge bug-gehalte (nog maandje of 2 wachten denk ik).

Comment

• ljlarzzzie
                          • Aug 2003
                          • 92

Het ziet er gewoon erg goed uit!

Comment

• Rieske
                            • Aug 2002
                            • 544

Nu we het toch over doeken hebben; waarom is het podium niet afgerokt ? Da's net "the finnishing touch"
                            Life is what you make it

Comment

• nighteyes
                              • Apr 2003
                              • 22

tja, ik wee niet. Als ik dit in het concertgebouw van amsterdam zou doen dan word ik op staande voet ontslagen. Bergijp me goed, ik zelf vind het mooi, echter bij een klassiek concert past het niet. Over het algemeen word mij altijd gevraagd om wat minder bonte kleuren te gebruiken daar. Ik vind zelf dat je best wat mag proberen om de boel wat op te leuken, maar over het algemeen moet je daar toch wel voorzichtig mee zijn en het langzaam opbouwen en ze laten wennen aan dit lichtidee. het kan best zijn dat het op dit concert goed paste, maar geef toe, de klassieke muziek is dit niet echt gewend.

Comment

Working...