Culturele Interscholaire 2004

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vic
    • Jun 2003
    • 93

hey
    ik woon ook in Den Haag (TC VCL) Toen ik naar de voorstelling gingen kijken viel op een gegeven moment de stroom uit. en zo niuewsgierig als ik ben wat was er aan de hand.
    Verder vond ik het idee van die rookdoos boven dat zeiltje niet echt geweldig want je had bijna geen effekt[8)] ik d8 namelijk zelf dat jullie een of ander klein antari'tje hadden neergezet.
    het zou idd niet overbodig zijn om wat meer tijd te bestede aan de movements van je scans want ik vond ze zo nu en dan vrij slordig
    greetzzz
    vic[)]

Comment

• DjJeroen
      • Oct 2000
      • 288

Hee Floor,

Voor zover ik gezien heb (heb niet alle foto's bekeken[:I]) ziet het er leuk uit, zal nu ff niet beginnen over waar de rest het al over gehad heeft.

Hebben jullie op school zoveel licht zelf, al dat bewegend licht enzo? Of ook weer ergens gehuurd?

Er hing zat licht in en het idee is zeker leuk!

Stiekem heb ik ook nog een hele kleine bijdrage geleverd aan deze productie bedacht ik me net!

Groeten Jeroen (van Improve)

Comment

• Floor
        • Oct 2000
        • 130

Vic: Leuk dat je er was, volgens mij waren er vorig jaar ook mensen van de techniek van jullie school (of wellicht was jij er zelf?)

De stroomuitval aan het begin van het eerste optreden was bijzonder irritant, er lag een mespatroon (35A) uit in de hoofdkast onder de administratie, daardoor miste onze vaste dimmerpacks één fase, en dan doen ze het dus niet meer[V]
        Achteraf bleek dat de horizoncolors een fase uit de krachtkast gemeen hadden met de dimmerpacks, en dat was dus gewoon stom! Later op de dag (toen de kleine zaal dicht ging) hebben we de stroom van daar omgelegd naar de grote zaal en werkte de horizon daar weer op).
        Die rookdoos boven dat projectiedoek in het dak is juist een ideale oplossing om een soort effect tussen een rookdoos en een hazer in te krijgen. Ik vind een rookmachine namelijk meer een effect voor een disco, ik hou voor bandjes en dans meer van een hazer, maar de onze maakt nogal veel herrie, en de AB ervan is stuk. Door die Pro2000 in het dak te zetten spaar je boven dat doek behoorlijk wat rook op. Door deze gericht (met fans) naar beneden te blazen is de rook veel dummer en beter verspreidt. We doen het de laatste drie jaar al zo naar tevredenheid.
        De slorige scans staan hier al besproken, oorzaken zijn dus de ontbrekende programma's in de tafel (i.v.m. net nieuwe scans) en de vreemd reagerende rechter helft scans tijdens "live" gebruik.

Overigens is de TC van onze school erg benieuwd wat en hoe jullie dit soort (maar ook andere) projecten nou aanpakken. (Ik ben dus blij dat je reageert!
        Is het een idee om een keer wat af te spreken? wellicht kunnen we veel van elkaar leren!
        Voor Jeroen: Bedankt, en Improve was dus alleen nodig voor de kleine zaal,[8D] maar die werd dan ook wel volop bewonderd, en ik zie dat de website van Improve in de lucht is,.....je had dus toch gelijk!
        De school heeft inderdaad inmiddels aardig wat, i.i.g. de complete set in de grote zaal, en zelfs circa de helft van het spul uit de kleine. Ik ben er best trots op!

Rechtuit de Bocht door
        Floor

Comment

• kwaak
          • Jun 2003
          • 177

to Floor,

ik zit ook in de TC op 't VCL
          laatst hebben wij op school ook een stroom probleem gehad, vreselijk irritant, tijdens onze cabaret voorstelling klapte er een fase uit
          welke apparatuur is nou precies allemaal gehuurd?
          waren de spullen in de kleine zaal afkomstig van aveq?
          toen ik idd in de zaal stond te kijken verbaasde het me dat de scans heel weinig deden, toen we vroegen waar jullie het mee aanstuurden werden we weggestuurd :P

greetz,

Jeroen

greetz,

LJ Kwaak (Jeroen)

Comment

• Floor
            • Oct 2000
            • 130

Heej Kwaak, leuk om te horen dat er zoveel techniek uit De Haag aanwezig is op dit forum, en zoals ik al eerder opmerkte: wij staan open voor wat meer gazamenlijke projecten hoor!
            Stroomproblemen hebben we dus gemeenschappelijk, ook altijd hetzelfde op scholen (jullie hebben toch ook een oud gebouw?)
            Voor het vervangen van het 35A mespatroon heb ik al met al maar niet op de servicedienst van de gemeente gewacht (ja mensen openbare school) maar ik heb er gewoon één uit de voedingskast voor de stroomvoorziening van de 2e etage getrokken (PC's die daar stonden te werken is dan maar ff jammer!)
            Het gehuurde spul uit het lijstje heb ik ff groen gemaakt, het was gehuurd bij Improve (zoals je ook wel uit de postings van DJJeroen kunt opmaken )Daar heb ik heel wat jaartjes gewerkt, vandaar.
            De rest van de apparatuur is van school of particulier bezit.
            De scans waren tijdens / na de stroomstoring "the first to go" aangezien ik eerst dacht dat deze de overbelasting wellicht veroorzaakt hadden, het bleken dus de colors. De scans hebben de rest van de avond wel gedraaid, maar daar moet dus nog wat tijd in worden gestoken (w8 maar tot volgend jaar!).
            Dat je werd weggestuurd kan natuurlijk gebeuren, als je als " onbekende" bij de techniek rond gaat hangen, maar IK heb je zeker niet gezien / weggestuurd, sterker nog, ik zat na vorig jaar al een beetje op jullie te wachten! Volgende keer gewoon ff voorstellen joh, en vraag ander maar naar me,...
            Overigens heb ik wel een klein stukje discussie van jou opgevangen op de video-opnamen tijdens de stroomstoring, volgens mij stond je bij die jongens met de video en de PC,...toch?

Comment

• kelsson
              • Sep 2003
              • 40

Even OT : Op welke school is dit ? Ik dacht even het Dalton Voorburg te herkenne, en dat zou wel leuk zijn, want ik heb daar jaren geleden ook techniek gedaan...
              Bijna klaar. Nog 5 minuutjes ...

Comment

• vic
                • Jun 2003
                • 93

JAH dat waren ik en jeroen
                OT Wij konden helaas deze zekering niet zelf vervange[xx(] 125A vonden we toch maar niet zo n goed idee gelukkig hadde we nog wat basis licht over en nadat we het geluid omgelegd hadden draaide dat ook weer
                Is het al zeker dat de interlyceale volgend jaar weer op het maerlant was had begrepen dat het om een loting ging
                greetzz[8)]
                vic

Comment

• LJ_jacob
                  • Aug 2003
                  • 293

ff leuk detail: op het vcl vloog er in de 1e voorstelling 1 van de 3 125A mespatronen uit, en in de 3e voorstelling toen het weer "gefixt" was klapte de andere 2 fases weg
                  typisch voorbeeld van murphys law
                  mazzlll
                  jacob (vcl tc)
                  mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• Floor
                    • Oct 2000
                    • 130

Och een 125A CEE is voor het Maerlant Lyceum echt een utopia, er zit zelfs geen enkele 63A CEE in het hele gebouw. Maar: hoe kan er één fase 125A uitslaan, terwijl er dan nog licht blijft werken? Gebruikten jullie naast die 125A aansluiting nog meer groepen dan?
                    Ik ben heel benieuwd hoeveel stroom er dan wel niet ligt bij jullie op school! (kan ik wellicht binnenkort zelf bewonderen).
                    Onze voedingskast voor het hele toneel is dus 3 x 35A afgezekerd, en daar zitten dan OOK die 24 kanalen dimmerpacks al op, snap jij het?
                    (Behalve die dimmerpacks, komen er nog 6 stuks 1x16A (blauw) en 1 stuk 3x16A CEE uit, dat is echt belachelijk veel aansluitingen voor zo'n laag afgezekerde kast lijkt me.

Overigens; nu er toch leden (leerlingen) van andere technische comissies / scholen aan het reageren zijn, ik ben erg benieuwd hoe jullie je projecten over het algemeen opbouwen. Alles de dag ervoor en dan gewoon doorgaan tot het af is (laat dus) of spreiden jullie over meerdere dagen.
                    de technische comissie van het Maerlant was namelijk al weken van te voren bezig met het inhangen van deze installatie (trusscircels o.a.) en er gaat toch altijd veel tijd in zitten.
                    Met hoeveel man wordt er opgebouwd, hoe lang en hoe lang van tevoren?
                    (sorry mod, mag dit OT stuk hierblijven? of moet et naar het "organisatie" forum?)

Rechtuit de Bocht door!
                    Floor

Comment

• kwaak
                      • Jun 2003
                      • 177

hey floor,

als wij een project op school moeten uitvoeren en we weten dat er eventueel veel dingen samenvallen zoals verschillende optredens, die goede voorbereiding vergen, beginnen we echt niet de dag van te voren... al weken eerder maken wij plannen hoe we de belichting aan gaan pakken, doeken inhangen, hoe we het toneel indelen enz..... vaak komt het toch aan op het laatste moment omdat dan pas dansertjes weten welke muziek ze willen enz enz.... maar we proberen dan op alles voorbereid te zijn!
                      werken jullie voornamelijk in de weekenden of na schooltijd?

nog ff over de fase die eruit klapte...
                      dat was de hoofdvoeding van de hele school. we hadden nml geen rekening gehouden met de hoeveelheid electriciteit die het gebouw op dat moment trok. het was voor ons een mysterie wat er gebeurde, want tijdens de generale draaide alles perfect (en die generale was 's avonds). zelfs het applauslicht deed de zekeringen op dat moment niet doorbranden.
                      tijdens de eerste uitval vielen niet gelijk alle groepen eruit. volgens mij waren we 1 fase kwijt. toen die heel slim door het energie bedrijf werd terug gezet waren we even gered, maar die terugzetting zorgde juist voor een overbelasting, dus knalde er dit maal 2 fases uit. toen alle voorstellingen geweest waren volgde de derde en laatste fase en zat het gebouw tijdelijk zonder stroom. wat bleek: de laatste fase was eruit geklapt omdat de hoofdschakelaar niet goed was terug gezet, dus die schommelde tussen half uit en aan......
                      greetz,

LJ Kwaak (Jeroen)

Comment

• vic
                        • Jun 2003
                        • 93

Voor mij is het nog steeds een raadsel dat die voeding er uit klapte want het is nou niet bepaald de eerste voorstelling die we draaide tijdens school tijd ik geloof dat we dat al een jaar of 10 doen en als het dan tijdens je applaus ligt is ok maar niet in 1 van je donkerste scene s[xx(][xx(]
                        voor deze voorstelling waren we geloof ik al in de herfstvakantie begonnen en de voorstelling zelf was op 5 december het probleem is dat wij over het algemeen alleen op zondag kunnen werken.
                        greetzzz
                        vic[B)]

Comment

Working...