tijdelijke ijsbaan verlichten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lichtmoderator
    • Jun 2002
    • 115

onderwerp opgeschoond door lichtmoderator.

Graag enkel on-topic reacties!
    Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid

Comment

• yvobtv
      • May 2002
      • 272

wat een goede ideeen heeft iedereen..................achteraf
      ja leuk volgspot erg goed zelfs. MAAR...stel je voor:
      klant heeft een bepaald budget (ja dat soort klanten zijn er.)
      klant heeft geen enkele info voor handen. oh schaats act? ik dacht dat het enkel en alleen ging om een ijsbaan van DISCO lichtjes te voorzien. dus volgspot ... erg goed idee. maar dat nemen wij niet een twee drie mee voor een "standaard disco" klusje.en als wij na een aantal keren aan de organisator ver van te voren vragen tot op een dag voor show, wat er nu moet gaan gebeuren. en de antwoorden zijn van, oh wat ijsbaan verlichting beetje foute disco achtig, niks speciaals moet binnen buget blijven enz enz enz. dan is klant toch koning?. maar goed ik was vandaag niet online geweest en zie dat de mod het een en ander heeft opgeschoond, dus lijkt mij dat er weer flink getikt is. ik ga nu lekker horizontaal want morgen weer vroeg op. iedereen veel liefs toegewenst
      yvo
      (((((((ik denk dat ik wat extra bassen meeneem voor de spreiding.)))))))

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Dat van die volgspot snap ik; da's idd geen standaard uitrusting, en organisatie is niet altijd in jullie handen... Maar toch vind ik niet dat het creatieve toppunt uit deze set getrokken is

Zo...dat was best wel vriendelijk verteld [)]

excuses nog aan mensen die zich erg hebben zitten ergeren zonder bij de discussie betrokken te zijn geweest... was niet de bedoeling uiteraard [:I]

groet,
        AJB
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• delighted
          • Jul 2003
          • 420

citaat:Geplaatst door yvobtv

wat een goede ideeen heeft iedereen..................achteraf
          Dan moet je de volgende keer vooraf ff een belletje geven. Want vooraf de foto's posten op het forum is niet echt een handige optie.

De klant is uiteraard koning. Maar als ik een klant heb die heel vaag loopt te doen en niet duidelijk maakt wat ie precies wil dan blijf ik er meestal op hameren dat ik meer details wil. In het ergste geval zal ik zelfs besluiten om de opdracht niet aan te nemen.
          Het is immers zo dat mijn naamkaartje aan het licht hangt. En als dat compleet faalt doordat ik te weinig info heb, zal dat negatieve reclame zijn voor hetgeen ik gemaakt heb. Ook al kan ik er weinig aandoen.

In de meeste situaties valt er echter atijd wel weer wat te regelen. Ook in de situatie van jullie foto's. Je hebt rondom genoeg bewegend hangen om een beetje een frontje te kunnen maken. Je houdt dan ook nog wel spots over om een aantal kleurtjes en effecten te maken.

Comment

• Robert  R
            • Feb 2001
            • 78

Tja frontlicht bij zo'n klus is een probleem ja...ook hoe je truss hier staat is 2kW inhangen geen optie.
            Ik heb pas ook zo'n soort klusje gehad en dit is opgelost door meerdere parren rondom op het ijs tezetten. Ook kan zijn striplight erug geschikt om zo te gebruiken....
            Eventueel een correctie filtertje erin

Want ik kan me goed voorstellen dat sommige klanten geen geld hebben voor meerdere volgspots.

Comment

• delighted
              • Jul 2003
              • 420

2kWers werken inderdaad alleen als je iets meer hoogte kan halen.

Dat idee van die striplights is zo rot nog niet.

Zo duur is een simpele volgspot niet. Een simpele 575 HMI volgspot moet je voor ca. 100 euro toch wel kunnen huren. Dus als je iets van het bewegend hier weglaat ben je er al.

Comment

• Pieter Huijgen
                • Sep 2003
                • 766

Ik heb ook klussen gezien waar uit budgettaire redenen gekozen werd voor een Enizoom 1 kWer als volgspot. Als het nodig is, perfect op de messen scherp te stellen (voor dit soort klusjes wel gebruikelijk). Het is natuurlijk niet de mooiste oplossing, maar scheelt wel veel geld. (zo'n ding kost nog geen 10 euro per dag om te huren, daarnaast heb je natuurlijk wel spotters nodig)
                Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Robert  R
                  • Feb 2001
                  • 78

Daar zat ik gister ook aan te denken, misschien zijn de kosten van de volgspots wel te doen. Maar de arbeidskosten, wat vaak het duurste is, komt ook hard aan...

Comment

• erik_gj
                    • Jan 2004
                    • 129

voor school huren we ook altijd een volgspot, er word nooit om gevraagt maar blijkt uitleindelijk altijd nodig. voor 22 euro hadden we een volgspot. dus zo duur is dat nu ook weer niet.
                    zoveel knoppen het lijkt wel lente!

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5429

Hallo Yvobtv,
                      Enne ....... hoe zit het nou met die ophangingen?
                      Want weegt die hele rig, en hoe, waarmee en waaraan heb je het aan de tent opgehangen?
                      Dat van die vele schaatssters-foto's vinnik niet zo erg hoor,
                      (maar mis wel een paar close-uppies in "schaats-gala-thong-bikini" zeg maar)...
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Harmen
                        • Sep 2003
                        • 379

lezen [)]

er staat al dat er niets hing [^]
                        kon je zelfs best zien op de fotos...
                        mzzls

Comment

• martijnwesterbrink
                          • Dec 2003
                          • 33

wat jullie niet door hebben is dat je als schaatser/ster nogal verblind kan raken door het licht. vooral als er 4 volgspots a (waar hadden julie het over 500 / 1000 watt) staan, en ook nog een op oog hoogte! dat verblint als ene gek. aangezien die tent niet hoog is en dr truss in de weg staat kun je die volgspots ongeveer alleen op oog hoogte zetten, ga daar maar eens in schaatsen, en dan vooral een sprong doen! gaat echt fout!! dan weet je niet meer wat wie en waar is! ik blijf van mening dat ik het erg mooie fotos vind en dat je voor zo weinig info en zo weing tijd om te programmeren een goede show hebt neer gezet!!
                          Greetz,
                          Martijn

Comment

• jans
                            • Feb 2003
                            • 869

Voor een jaren 70-80 stijl had ik denk ik voor parren en glitterbollen gekozen, van de andere kant nu wel veel kleuren met minder lampen. Alleen is bekend dat intelligent licht gelijk staat aan programeren wat geljk staat met tijd. Als de tijd niet aanwezig is veel itelligent licht gebruiken, gewaagd. Persoonlijk had ik minder gebuikt, meer als extra effect. Maar ja dat is persoonlijk.
                            Jammer inderdaad van de hoogte van de tent maar op de dag van de show kun je twee dingen doen. Je kunt zeggen afspraak is afspraak er zou een hogere tent komen, ik bouw niet. Maar of je jezelf daarmee populair maakt bij je klant....... denk het niet. Ik neem aan dat je de klant heb gewaarschuwd voor de concequenties van de lage tent.
                            Voor de rest, improviceren.
                            Met alle respect voor de geringe info van de klant maar als ik een ijsbaan moet verlichten denk ik toch gauw aan holliday on ice o.i.d. en dan hadden een paar theaters voor het front niet misstaan. Hoewel met deze hoogte het verblindings gevaar groot is, ook al gebruik je fresnels, was er wel iets mogelijk geweest maar dat is vanaf hier makkelijk schrijven. En volgspots, ja ;voor een dergelijke show 4 stuks, ja; budgettechnisch verandwoord,kwee nie. In deze situatie, dacht het niet.
                            Ik vind het niet per defenitie lelijk, gezien de omstandigheden, maar de lichtshow moet niet dominanter zijn dan de act. en dat vind ik bij het zien van de foto´s wel het geval.
                            Over de truss. Je schrijft dat je nergens de truss gehangen hebt. In dat geval vraag ik mij af hoe lang de tent in de lengte is.

Ik denk dat je je best hebt gedaan uitgaande van de feiten die je noemde. Achteraf..... Als mijn tante kloten had was ze mijn oom.
                            Ik hoop dat je de volgende keer betere info krijgt en meer voobereidingstijd(geld).
                            Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• delighted
                              • Jul 2003
                              • 420

citaat:Geplaatst door martijnwesterbrink

wat jullie niet door hebben is dat je als schaatser/ster nogal verblind kan raken door het licht. vooral als er 4 volgspots a (waar hadden julie het over 500 / 1000 watt) staan, en ook nog een op oog hoogte! dat verblint als ene gek. aangezien die tent niet hoog is en dr truss in de weg staat kun je die volgspots ongeveer alleen op oog hoogte zetten, ga daar maar eens in schaatsen, en dan vooral een sprong doen! gaat echt fout!! dan weet je niet meer wat wie en waar is!
                              Nou heb ik on m'n jonge jaren nog wel eens wat uurtjes staan volgspotten bij Holiday on Ice. Maar daar gebeurd echt precies hetzelfde.

De volgspots (meestal een stuk of acht) staan rondom het ijs. Ze staan iets verder van het ijs, maar niet bijzonder hoog, dus de invalshoek zal ongeveer gelijk zijn. En de spots die daar worden gebruikt hebben wel iets meer vermogen dan een simpel 575 HMI spotje.

Comment

• maartenBTV
                                • Dec 2002
                                • 56

6x mac 300
                                6x mac 250
                                4x fourbar par 64
                                6x martin pro 400 op dak gesteld
                                ijsbaan 15 bij 8
                                truss 15 bij 8
                                maximale hoogte bij deze omtrek van ijsbaan 3,5 meter (strak tegen dak)
                                doe mij maar EV OLE OLE

Comment

Working...