Oud lichteffect, wie kent het?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bats
    • Sep 2001
    • 134

zo'n lamp hangt tijdens de kermis in Helvoirt ergens in het midden van de 'rupsbaan'
    voor mij is het dus wel een beetje sentiment :P
    wel idd een gaaf effect

Comment

• Stefke
      • Sep 2003
      • 259

Het ding dat ik huurde zou inderdaad een Clay Packy zijn geweest, ik herinner me de rode lampjes.

Iedereen die er een te koop heeft of te koop weet, feel free om me een mailtje te sturen[][][]

Ik zoek al een hele tijd naar zo'n ding en hoop eindelijk eens een te kunnen bemachtigen.

Op de online shops kan ik niets vinden, allemaal goedkope copy'tjes waarin dus geen par 36 zit. de meeste draaien trouwens niet om 2 assen.

Groeten

Stefke
      ah zo dan

Comment

• Jurrie
        • Nov 2002
        • 402

Vorige week stond er één op e-bay duitsland, die is niet eens verkocht, met een startbedrag van 1 euro...

Comment

• Stefke
          • Sep 2003
          • 259

Jurrie,

Ben je zeker dat het een echte was met par 36 lampen??

Enig idee hoe het ding noemde of waar ik het kan terugvinden?

thanks
          ah zo dan

Comment

• Jurrie
            • Nov 2002
            • 402

Ja, stuk of 20 (?) par 36 lampen, ding was compleet met arm 1.20 m lang geloof ik.

Naam weet ik zo 123 niet... geloof ook niet dat die erbij stond.

Je moet gewoon de 2e hands sites in de gaten houden, mensen willen massaal van dit soort 'lompe' effecten af.

Comment

• Michael
              • Nov 2002
              • 643

dan heb jij toch echt een andere bol voor ogen. ik heb eind vorig jaar binnen zes dagen twee clay paky bollen verkocht voor 350 per stuk en men is op deze prijs uitgekomen doordat de twee belangstellenden de bollen hebben gedeeld onderling. Want een was bereid to 650 euro per bol te gaan. Ze waren wel volledig gerestaureerd moet ik er wel bij zeggen.

Comment

• Stefke
                • Sep 2003
                • 259

Jurrie,

Na zoeke heb ik dat ding ook gevonden, maar het is niet wat ik zoek.

Dit effect draait maar rond 1 as (gewoon spiegelbol effect dus) en zag er trouwens verschrikkellijk afgeragd uit.

Ofwel zijn er nog amper bollen op deze wereld, ofwel wil niet iedereen van hun lomp effect af. Ze zijn met andere woorden niet te vinden in 2de hands.

Blijven zoeken dus!
                ah zo dan

Comment

• Jurrie
                  • Nov 2002
                  • 402

Michael, volgens mij bedoel jij de clay paky astroraggi, en die heeft géén par 36's http://www.claypaky.it/download/manu...manual_ing.pdf.
                  En stefke, geef die link dan eens.

Als het wel een clay paky met par 36's is zijn het hele oudjes (+20 jaar)

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

Als er zoveel voor gegeven wordt... Laten we het bieden eens starten op een eurootje of 1000, wie wil 'm erg graag hebben? [:P]

Comment

• Michael
                      • Nov 2002
                      • 643

citaat:Geplaatst door Michael

maar die ken ik. eind vorig jaar heb ik twee stuks verkocht aan companion sound. Het zijn clay paky discobollen (erg oud). prachtige bollen waar tegenwoordig nog grof geld voor wordt neergelegd mits in goede staat. Het enigste nadeel van die bollen is dat als er een lamp kapot gaat geen enkele meer werkt doordat ze in serie zijn geschakeld. zitten er ook rode stipjes op de bollen? Zo ja is het zeker een clay paky. Leeftijd zal ongeveer een dertig jaar zijn schat ik. Die van mij waren afkomstig uit de scala in valkenburg, ze zijn rond die tijd begonnen. Eigenlijk zou je companionsound eens moeten bellen deze heeft me toen laten weten dat er een paar aziaten weer van plan zijn ze te gaan produceren. Tweede hands vind je ze niet veel en kosten ze zoals ik al zei veel geld voor de echte bollen. De kleurenkappen hierop moet je ook speciaal bestellen omdat de behuizing erg warm kan worden dus zet er geen standaard par 36 kapjes op.

succes
                      Ik zou zeggen lees het topic eens goed door dan vind je de antwoorden zelf al. Ze kwamen uit de scala in vlakenburg. Er is geen twijfel over het feit of het clay paky's zijn of niet dat staat vast.

Lezen is soms erg moeilijk

Comment

• Stefke
                        • Sep 2003
                        • 259

Huh ice, het bieden beginnen op 1000 eurotje's??

Ok, ik geeft je 1000 Euro, Dan krijg ik van jou zo'n lichteffect in werkende staat en 700 Euro

grtz
                        ah zo dan

Comment

• Jurrie
                          • Nov 2002
                          • 402

Stefke, die rode lampjes waar Ice het over had zaten ook op die
                          'ebay-bol', lijkt mij dus de echte...

En michael, was een beetje verwarring aan mijn kant

ps. is het geen optie om zelf zo'n bol te maken van oude meuk?

Comment

• Stinger
                            • Jun 2001
                            • 52

Leuk ding die bol he iCe gaan we hem dit jaar gebruiken?

@ Stefke
                            Maaruh waar het allemaal om begon. Ik was laatst bij een elektozaak in Breda waar ze ook van die leuke kleine bolletjes verkopen. 25 Euro voor een bol op een voet die ronddraait daarop en zelf ook nog eens rondtolt. Gewoon een speelgoedwinkel discobol.

Skytek en nog wat van dat soort merken fab'en dit soort stuff.
                            < Make it sound >

Comment

• Michael
                              • Nov 2002
                              • 643

De clay paky bollen zijn groot en gigiantisch zwaar. Ik zou zeggen clay paky skypech is een geen vergelijk. Je vergelijkt een wereldstandaard met een lowest of budgetmerken.
                              Deze dingen zijn bijna niet goed na te maken maar je kunt het proberen.

Je krijgt met die moderne varianten nooit hetzelfde effect. Waarom? komop zon dinky toys bolletje van 25 euro heeft nog niet eens 1/30'te van die lichtuitstoot en kan juist niks. Leuk voor op je kamer maar verder[xx(]

Comment

• jurjen_barel
                                • Jun 2003
                                • 3148

citaat:Geplaatst door Michael

komop zon dinky toys bolletje van 25 euro heeft nog niet eens 1/30'te van die lichtuitstoot en kan juist niks. Leuk voor op je kamer maar verder[xx(]
                                Gewoon open schroeven, lampje eruit en er zelf een MSR (4000W) lampje inzetten

hoezo, geen lichtuitstoot ? [8D]

Comment

Working...