TL of CCFL... duur??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomv
    • Jun 2003
    • 331

ik heb in het jeugdhuis waar ik actief was zoiets gemaakt.
    Een filter voor de tl's geplakt.
    Dit waren van die bakken, zo met 2 tl's in 1 behuizing. Eerst ff met de dremel de behuizingen bewerkt, dus de onderkant eruit gesneden.
    Afgewerkt en de filters tegengeplakt.Maar het resultaat viel beter mee dan gedacht.

hier een foto:
    hier zie je 2 van die bakken met de groene kleur, sorry voor donkere foto.
    Tom

Comment

• JBL-QSC-DBX
      • Apr 2003
      • 381

(iCe),

ik heb er afgelopen zaterdag nog eens op gelet, de blauwe kleur in garderobe counter en in dj-set in de nieuwe zaal zijn in ieder geval neon. (of hoe dat met een dure afkorting moge heten).

De kleurencirkels in de lounge heb ik niet zo op gelet, geen idee dus. Volgende keer maar weer.

Groeten, Joris
      Timescape.nl

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

Is hetzelfde spul, en veel te duur... ga het toch met filter proberen, pics komen wanneer het filter + tl's binnen + geinstalleerd zijn.

Comment

• johan L.
          • May 2001
          • 384

mogelijkheid 3: ropelight eventueel 3 kleuren naast elkaar dimmertje dr tussen en gaan.

Doet het heel goed in licht koven.
          Net deed ie het nog.

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

En met ropelight bedoel je? Klinkt erg als "lichtslang", maar ik wil wel het TL licht hebben... dan zou ik die lichtslang eerst weer in moeten pakken met een conversiefilter teveel gedoe voor een (denk ik) niet zo feestlijk resultaat.

Comment

• SP-Audio
              • Sep 2003
              • 35

Je hebt tegenwoordig toch van die mooie led strips, die in alle kleuren van de regenboog kunnen veranderen, en heel veel licht opbrengst geven.
              Tha Man Of Tha Playground

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

citaat:Geplaatst door SP-Audio

Je hebt tegenwoordig toch van die mooie led strips, die in alle kleuren van de regenboog kunnen veranderen, en heel veel licht opbrengst geven.
                Juist, je hebt de rest van het onderwerp ook gelezen mag ik hopen?

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

Hier is dan het resultaat, nog eventjes zonder filter omdat dat nog niet binnen is, komt uiteindelijk 181 in te zitten. Even snel een digi pic trouwens, dus niet zeuren als ie niet okee is

Comment

• johan L.
                    • May 2001
                    • 384

citaat:Geplaatst door (iCe)

Hier is dan het resultaat, nog eventjes zonder filter omdat dat nog niet binnen is, komt uiteindelijk 181 in te zitten. Even snel een digi pic trouwens, dus niet zeuren als ie niet okee is

had je dr dan niet beter gewoon blacklight tl's in kunnen draaien?

of is dat weer net te?
                    Net deed ie het nog.

Comment

• kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

Robocolors met Fibers als je het mij vraagt
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

citaat:
                        had je dr dan niet beter gewoon blacklight tl's in kunnen draaien?

of is dat weer net te?
                        Nou, zoals je ziet is mn dak wit... dan gaat dat weer oplichten. Nu heb ik nog de mogelijkheid om er in de zomer weer eens wat anders van te maken, en daarbij is een 181 toch wel ff anders dan blacklight! Maar ik geef toe dat ik daar zelf wel over nagedacht heb .

Comment

• renevandelft
                          • Dec 2003
                          • 1

Bij de firma Aukes theatertechniek (www.aukes.nl) verkopen ze zogenaamde cocoon filters. Dit zijn kleurfilters die precies om een TL buis passen.

Ze zijn in alle mogelijke kleuren te krijgen, van geel tot oranje tot groen [^] of blauw .

en in nog ongeveer 600 kleuren.

Je kunt ze uiteraard ook bellen: 020-4624996

Doe ze de groeten van Billie als je ze belt.
                          ben niet getrouwd

Comment

• flying pig
                            • Nov 2003
                            • 12

Als ik goed gelezen heb komen deze foto's uit belgiƫ....
                            Ben zo is een prestatie gaan doen in een zaal die ongelooflijk veel lijkt op deze op de foto's. Wat men tegenwoordig ook veel gebruikt om geen led's te hoeven gebruiken (omdat die te duur zijn), zijn RGB TL's.

Misschien is dit wel een idee....
                            Heb van die zaal in belgiƫ wel duidelijke foto's.

Greetzzzz

Comment

• Jasper-Lichtbron
                              • Jun 2001
                              • 2155

Excuses dat ik dit oude topic nog omhoog schop, maar het is eindelijk af naar tevredenheid, en dat wilde ik natuurlijk even delen met jullie. De foto's zijn redelijk, alhoewel de kleur natuurlijk niet echt overkomt zoals ie in het echt is (dat is me nog nooit gelukt met onze camera), maar het geeft een redelijke indruk.
                              Hou dit er even in, en in de zomer gaan er nieuwe filters voor

Comment

Working...