TL of CCFL... duur??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

TL of CCFL... duur??

Ik ben op zoek naar een effect als dit:

Wordt dat gedaan met gekleurde TL balken, of met CCFL wat je wel vaker op zit duiken in PC tweaking / cartuning e.d. (maar dan in een langere / grotere vorm?)?
    En een even belangrijke vraag: wat kost dat spulleke? Moet wel betaalbaar blijven aangezien het voor prive gebruik is. En kom niet aan met een showtec lichtslang, daar had ik zelf al aan gedacht namelijk; maar lang zo chique niet natuurlijk.
  • de kawaman
    • Dec 2002
    • 202

je bedoeld die ronde toch? niet dat licht linksboven?
    Ik denk idd dat dat gewoon neon is.
    Kijkend naar de prijzen van een recht buis, denk ik dat je voor 3 ronden van een 1,5 mtr in doorsnee toch wel richting de 1000 euro gaat??
    Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.

Comment

• dj Q-bone
      • Sep 2001
      • 171

ik denk niet dat hier ccfl's zijn gebruikt aangezien deze maar max 30cm zijn. Daarbij moet je die ook nog eens op 12 volt aansluiten wat natuurlijk niet zo makkelijk is als meteen in het stopcontact steken. Je kan natuurlijk gekleurde hulzen om een tl buis stoppen, deze zijn iig niet zo duur. Of neon-stick's kopen (even lang als een tl-buis, maar wel een stuk duurder)
      staan oa bij conrad onder decoratiefe verliching voor ongeveer 40 euro

Comment

• Gerrit Hurkens
        • Dec 2000
        • 252

Kan ook fiberglass zijn. Alhoewel het erg lich is. Heb je minder lichtunits van nodig. Pak je een sterke colorunit en een fiberglass draad die naar zijkante uitstraalt. LJ gerrit kan er vast meer over zeggen

Een andere optie is gekleurde tl buizen. Goed en goedkoop[|)]
        \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

Goh, 12 volt is moeilijk om te krijgen zeg.
          Gewoon adaptertje tussen hangen, hoe dacht je dat die licht slangen werken, das ook gewoon met een 12V adaptertje ertussen hoor Q-bone
          We're ready to party, are you?

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Ik zie niet bijzonders. Al dat groen is gewoon de weerkaatsing van de TL balken tegen de groene verf. En het feit dat digitale camera's van dat soort belichten over hun nek gaan.

Dus volgens mij gewoon verlaagde plafond-delen met TL arnatuurtjes.
            lekker belangrijk!

Comment

• DJ.T
              • Nov 2002
              • 1502

Nou volgens mij zijn ze toch echt groen hoor, enne ik weet niet wat voor een digitale camera jij hebt maar er zijn er die gewoon mooiers fotograferen dan het ouderwetse rolletje in de camera!!!
              We're ready to party, are you?

Comment

• dj Q-bone
                • Sep 2001
                • 171

citaat:Geplaatst door DJ.T

Gewoon adaptertje tussen hangen, hoe dacht je dat die licht slangen werken, das ook gewoon met een 12V adaptertje ertussen hoor Q-bone
                Goh, wat zijn we weer eens vriendelijk zeg...
                Wat ik bedoel en wat ik nogal duidelijk heb aangegeven, is dat (ook al IS 12 volt makkelijk te verkrijgen) slechts 1 220 stekkertje in een stopcontact te steken minder moeite kost dan nog een trafo te moeten monteren.

Comment

• BAJ productions
                  • Jul 2003
                  • 587

denk dat dit CCFL is anders vindt ik het wel erg licht.
                  ccfl is niet meer zo heel duur 12 euro perstuk.
                  bij http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=433&cat=9
                  groetjes,
                  Bas

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

Ze zijn echt groen, hangen er ook nog in het blauw... roze... en ik heb geen kap kunnen ontdekken. Geeft een normale TL met kleurkap zo'n effect?? Zo ja; waar haal die die kleuren o.a.?
                    CCFL ken ik inderdaad alleen van 30cm vorm; maar goed wie zegt dat die er ook niet groter te krijgen zijn? Vind het effect ervan erg chique, zeker als je ze gebruikt als indirecte lichtbron (zodat er je niet in staat te turen).

De rode/paarse en blauwe versie:

Ik hoef ze trouwens niet kleurenwisselend te hebben hoor, dat gaat me iets te ver.

Comment

• JBL-QSC-DBX
                      • Apr 2003
                      • 381

Off-topic (want ik heb geen zinnig antwoord op je vraag!)
                      Tijdens de verbouwing bij Highstreet geweest Jasper? Ziet er trouwens goed uit, niet? In de nieuwe rooms toch weer SA hè? Zie je nog weleens daar!

Groeten, Joris
                      Timescape.nl

Comment

• Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

Jep, inderdaad verbouwing-foto's uit Belgie. Moet zeggen dat het SA me bovenin minder tegenstaat dan in de arena, maar dat betekend helaas niet dat ik er nu fan van ben. Blijf het allemaal nogal redelijk schel vinden; erg hard in het mid. Kwestie van afstellen zou je zeggen; dus misschien willen ze het wel graag zo; zou best kunnen (allemaal doof daar).
                        Vind het allemaal wel erg mooi geworden, alhoewel het nog wat beter had gekund in de vorm van afwerking, maar goed ze zijn nog niet klaar geloof ik; dus we zullen zien! Dan zal ik proberen je de volgende keer helemaal uit mezelf in 1 keer te herkennen Gaat wel weer even duren voordat ik er weer kom denk ik, zit tegenwoordig steeds een maand of 3 tegen door t werken... dat houd het wel weer erg leuk elke keer

Ontopic: hoe heten die kappen voor TL's? Ben even snel aan het zoeken geweest maar zo 123 nog niets kunnen vinden (ook nog niet echt goed gekeken). Als iemand een naam voor me heeft zal dat wel schelen denk ik!

Edit: Juist.. tube covers in de webshop! Geweldig, heeft iemand een foto van zoiets "in actie"? Wil wel even zeker weten dat het effect is wat ik zoek; en dat gaat zo moeilijk op deze manier. Anders ga ik hier in de buurt even zoeken bij de lokale showtec dealers.

Nog een kleine toevoeging: die krengen kosten in de webshop 8,75 euro per stuk! Nu wordt een TL volgens mij helemaal niet zo onwijs warm, dus waarom dan niet gewoon 1 velletje LEE filter kopen, die netjes knippen en eromheen draaien? Dan doe je met 10 euro makkelijk een buisje of 5... scheelt toch aardig wat in de kosten. Enige redenen waarom dit niet zou werken? Anders ga ik het nl. gewoon proberen op die manier; kan ik nog kleur kiezen ook!

Comment

• fredjuhh
                          • Sep 2002
                          • 215

citaat:Geplaatst door DJ.T

gewoon adaptortje en dat met wellicht 300W aan licht wat je nodig zal hebben?( @12v) [}] E lichtslangen die ik tot nu toe heb gezien zijn 220v ( zoals je ze met kerst koopt). Ik denk zelf dat ze fiber hebben gebruikt, aangezien ze van kleur kunnnen wisselen, met fiber kan dat ook nog eens mooi vloeiend. Maar als je geen kleur verwisseling hoeft zou ik met tl werken.

---hier staat nix--->

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

Niemand die weet of het met normaal filter ook gaat? Volgens mn importeur / baas zijn die TL-filters ook gewoon opgerold filter materiaal rond een plastiken buisje. Heb het nu ff test gedraaid met een stukkie, maar moet zeggen dat er verder niet echt iets te zien is qua aanslag / verbranding / enz. Wil het echt zeker weten hoe het nu zit; een afgebrande kamer is ook maar niks. Dus ga nog even verder op zoek: als er iemand tips heeft; graag.

Comment

• speakerfreak
                              • May 2002
                              • 1446

vind die omschuifdingen[8)] wel mooi effect, in winkel waar ik gewerkt heb hadden we dat ook, werd wel beetje hoeretent maaaargoed, denk dat het beetje bleekjes word met kleurenvellen... maja is toch simpel om ff te probere....
                              trouwes die buizen die wij hadden waren volledig gekleurd, dus geen ``vel`` erom heen...

ennu wel eindresultaat laten zien he[8D]!
                              Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

Working...