30 euro Live

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BlackLight_Frank
    • Feb 2004
    • 143

@ Robert,

Ik kan je vertellen dat organisatoren toch wel kijken naar aankleding van podia, hoe het gehele plaatje eruit ziet. Dat wordt van ons immers ook verwacht. De laatste keer dat Tim en z'n maten in Beckum bij ons op het podium (2006) stonden was dat ook omdat daar al een aangekleed podium stond. Toen nog wel met die "niet meer nieuwe" HK set. (Afgelopen jaar stonden ze op maandagmidag, toen mocht het podium wel kaal zijn blijkbaar.)
    Toch zit er ook (tenminste toen wel) wel verschil in prijs tussen een Crystal Dream / PPM e.d. en Fragment.

Blijft toch de keuze van een organisatie, waar ze voor kiezen. De laatste 6-7 jaar hier in de buurt beetje teveel Fragment gehad, denk ik. Ik ben ze dit jaar nog maar één keer tegengekomen.

Het is hun keuze om het zo simpel te houden, lukt het dan hebben zij inderdaad voordeel met de lage kosten voor podiumaankleding.

Ben toch wel blij dat lampie bij jullie nog geen saai podium oplevert !

Frank
    Black Light
    Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• Highfield
      • Jun 2006
      • 144

Ik denk dat het een verschil in perceptie is. De ene band wil een concert geven, waar iedereen komt voor de muziek (u2 set van CD (imo)). De ander wil een daverend muzikaal spectakel neerzetten (fragment bijvoorbeeld), en bij 30 euro willen we een mooie show neerzetten waar een van de toverwoorden "veel licht" is.
      Als organisator boek je een band waarbij je bij de boeking al wel weet wat je in huis haalt. En op basis daarvan maak je de keuze of je een x bedrag voor een bepaalde show wel of niet acceptabel vind. Dat het dan achteraf tegenvalt kun je de band niet aanrekenen, mits ze goed spelen.

mvg,
      Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• BlackLight_Frank
        • Feb 2004
        • 143

Originally posted by Highfield
        Ik denk dat het een verschil in perceptie is. De ene band wil een concert geven, waar iedereen komt voor de muziek (u2 set van CD (imo)). De ander wil een daverend muzikaal spectakel neerzetten (fragment bijvoorbeeld), en bij 30 euro willen we een mooie show neerzetten waar een van de toverwoorden "veel licht" is.
        Als organisator boek je een band waarbij je bij de boeking al wel weet wat je in huis haalt. En op basis daarvan maak je de keuze of je een x bedrag voor een bepaalde show wel of niet acceptabel vind. Dat het dan achteraf tegenvalt kun je de band niet aanrekenen, mits ze goed spelen.

mvg,
        I rest my case !

Frank
        Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• Robert H
          • Jan 2006
          • 377

Originally posted by MC Party
          En laten we eerlijk zijn.. voor het plaatje is het leuk maar denk je dat 80% van de zaal het doorheeft wat er aan licht hangt.
          Da's wel érg kort door de bocht...

Check voor de grap even deze twee foto's. Hetzelfde podium op dezelfde lokatie. Er zit welgeteld twee weken tussen. Foto 1 is een trio met een uitkoopgage van 2795,00 euro, foto 2 een niet nader te noemen ander bandje dat 100 euro goedkoper is. Laat ik je verzekeren dat zowel publiek als organisatie haarfijn wist te vertellen dat "die band van vorige keer" er toch wel érg karig bij stond. En dan was het podium nog dusdanig klein/laag dat die "andere band" een hoop spullen in de vrachtwagen moest laten staan ;-)

Volgens mij is het credo "het publiek ziet het toch niet" allang achterhaald! Jan met de pet wordt tegenwoordig doodgegooid met TMF-awards, Toppers in Concert, musicals en meer van dat soort vermaak. Okee, ze zullen de Vari*lites niet bij type kunnen noemen, maar ze weten donders goed dat licht tegenwoordig heen en weer zwabbert en spontaan van kleur kan veranderen. Gelukkig hebben mensen als Highfield dit wél in de gaten!

En voor er vragen komen: Nee, ik ben niet ziekelijk gefrustreerd maar ik vind achtentwintighonderd (!) euro voor een trio een hoop geld. Om je dan zó te presenteren, tja... dat gaat er bij mij echt niet in. Die spullen zullen inclusief vervoer niet veel meer dan 400 euro per keer kosten (afschrijving/huur). Die knakkers houden dus excl. bureauprovisie een kleine 2000 euro over om hun personeel en zichzelf te betalen. Je hoeft geen wiskundige te zijn om te snappen dat deze heren niet zullen klagen. Wij kosten verdorie bijna hetzelfde maar zeulen wel een ***svermogen aan spullen (en personeel) mee. Puur uit respect voor ons publiek en niet te vergeten de kastelein!
          Last edited by Robert H; 31-10-07, 20:17.

Comment

• Highfield
            • Jun 2006
            • 144

Ik ben het deels wel deels niet met je eens. Het is natuurlijk schandalige geldklopperij van Fragment. Het publiek ziet niet wat er allemaal staat aan licht, maar ziet wel het plaatje. Dan is het nog de vraag of het erg is dat er wat minder licht is, en dat is het belangrijkste punt.

Is het erg dat Fragment zich zo presenteert? Op bovenstaande gig wel, want het is kale kille boel zo, niet passend bij het "beeld" wat mensen bij een openluchttent hebben. Als dit zelfde setje op een bruiloft of bedrijfsfeest zou staan (kleinschaliger dus) dan is kan het best prima zijn. Wij bouwen ook niet altijd alles op, dat ligt helemaal aan de locatie.

Als het ook maar net past qua ruimte (standaard 8 meter) wel trouwens, maar das soms meer mijn eigen wil om een vette show neer te zetten dan noodzaak. De ledpanelen zetten we, ook als we inprikken op een bestaande set, eigelijk altijd wel neer, puur vanwege het plaatje.

mvg,
            Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• MC Party
              • Sep 2003
              • 481

De klant weet toch dat wanneer ze fragment boeken dat deze show erbij zit. Zo niet dan heeft het boekingsbureau z'n werk niet goed gedaan..
              Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Highfield
                • Jun 2006
                • 144

daar komt dus de aap uit de mouw: klanten hebben vaak geen flauw benul hoe een show eruit ziet als een boekingsbureau zegt dat er een kleine lichtset bijzit. Ook als ze zeggen wat er precies bijzit zegt dat vaak nog niets. Dus in hoeverre kun een boekingsbureau zoiets aanrekenen, ze gaan echt niet zeggen dat de lichtset niet voldoende is (zeker niet met die prijs).
                Als het boekingsbureau de hele productie verzorgt is het een ander verhaal.
                Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Even OT: op die onderste foto: is dat 'n Axys Source-set? Welke precies? '89 of '98?

Comment

• Highfield
                    • Jun 2006
                    • 144

licht forum..
                    Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• Robert H
                      • Jan 2006
                      • 377

Originally posted by Outline
                      Even OT: op die onderste foto: is dat 'n Axys Source-set? Welke precies? '89 of '98?
                      12 '98 kasten.

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

Als ik dit afzet tegen de rekening van een karaokezanger met een inpriksetje schrik ik nog niet zo van de bedragen.

Je zou wel een goede boom kunnen opzetten of het ene te duur is of het andere te goedkoop.

Ik lees net dat de manager van Anouk geld niet heeft gehad.
                        Waaronder 37.000euro provisie voor twee optredens regelen

peultjes

"De manager eist dat geld nu op en wil ook 20 procent van de gage voor het optreden van Anouk op Classic Werchter en een optreden in Rijswijk. Bij elkaar zo’n 37.000 euro. "
                        Anouk ruziet met manager - telegraaf.nl [Prive]
                        lekker belangrijk!

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5946

Fragment: off-opic
                          Audio : off-topic

Graag ontopic verder, rest wordt gemoved.
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

Vroeg het ook Off Topic. Was puur interesse in 'n eens zo groot merk wat ik met de paplepel binnen heb gekregen en nu nog bij ons in de schuur rondzwerft. Denk aan de oude Goldfinger in Rosmalen. Hing er vol mee.

Vandaar.

BOT!
                            Last edited by Outline; 01-11-07, 00:08.

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

Ik denk er ook even vanaf een andere kant over na.

A de plaatjes zijn zeker de moeite waard om te bekijken, stap je s avonds een tent binnen en je ziet een dergelijke show op het podium staan dan is dat zeker de moeite waard om te bekijken, je loopt dus door richting podium.

B loop je de zelfde tent binnen en je ziet nog net dat het podium verlicht is en er staan drie "schimmen" te spelen dan blijf je sneller achterin de tent, dicht bij de tap staan.. Maar zodra je de muziek hoort en het klopt allemaal dan loop je alsnog richting het podium..!

en maakt het allemaal niet meer uit, het is gezellig je vermaakt je dus je hebt een prima avond.

Organisatie zal het verder een worst wezen, zij betalen het podium en moeten dat terug verdienen, en dat kan alleen als het volk komt en blijft..

een naam op een poster kan daarbij helpen.. een lichtshow niet!

Andersom, ook al is de lichtshow dik in orde, spectaculair en zeer gelikt, speelt de band ruk dan ga je ook een stapje terug en ben je dus niet vooraan te vinden bij het podium. is de sfeer minder en ga je misschien ook wel eerder naar huis of zelfs richting een andere kroeg, tent of whatever.

Een lichtplaatje kan iets toevoegen, veel zelfs maar bepaald niet het succes van een band.

OFF: Robert, Jullie hebben beide dik in orde, hoop van harte jullie komend jaar weer in zieuwent te verwelkomen!
                              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Highfield
                                • Jun 2006
                                • 144

Klopt, een lichtshow draagt slechts bij aan het succes van de band. Maar helaas zijn er slechts enkele bands waarvoor opgaat dat ze zonder show ook iedereen naar voren trekken. Een show op maat is heel belangrijk voor een succesvolle avond, minder voor het succes van de band.

mvg Harm
                                Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

Working...