30 euro Live

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Highfield
    • Jun 2006
    • 144

30 euro Live

Mensen,

Hierbij enkele foto's van de vaste show van 30 euro Live, waar ik vaste lichttech van ben. Ook het ontwerp is van mijn hand.

Materiaallijstje:

6x Robe 250XT wash
    2x Movitec WL250 wash (drumriser)

12x Active Sunstrip
    16x Octostrip
    (verdeeld over 4 panelen, telkens 4 octostrips met 3 sunstrips er tussen)

2x par36 ACL set (28v/250w)
    Front: 2x par64 500w medium en 2x par64 500w narrow per kant.
    Dit samen op een LSC ePAK 12ch. dimmer (10a/ch)

Het geheel hangt aan 8 meter FD34 van eurotruss, ondersteund door 2 VMB TE-074P statieven.

De stuurtafel is momenteel een SGM Pilot 3000, maar dit is een tijdelijke oplossing (zie http://www.licht-geluid.nl/forum/lic...-licon-1x.html).

foto's op Flickr: Photos from harmhoogveld
    Filmpje op http://www.xs4all.nl/~videovb/dorpsfeest/v2007/dfh0707za30eurolive.wmv

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

[EDIT: ook maar even de vaste audioset summier toegevoegd]
    PA: Audio Performance SL-2 (2x) en AP Sub7 (2x) per kant
    Chevin 2000 amp's met een AP processor.
    FoH: Midas Verona 400
    D-Two Delay, Klark Technik Square One achtvoudige Compressor/Gate, Klark Technik Square One EQ, 2x Lexicon mx300 effect.
    Monitor: Soundcraft M12 tafel
    Sennheiser IEM300g2

De microfoons weet ik niet, ben immers lichttech, weet wel dat we sennheisers en shure's hebben, en Klark Technik DI's.
    Alles gaat over een 50 meter LK150 multisysteem.

[/Edit]

Met vriendelijke groet,
    Last edited by Highfield; 30-10-07, 17:35. Reason: audio toegevoegd
    Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..
  • DJ_Compact
    • Jan 2004
    • 234

Ziet er netjes uit vind ik! Zeker voor een coverband niets op aan te merken.

Was dit toevallig in Hoogland?
    Mjaaaa....

Comment

• Highfield
      • Jun 2006
      • 144

Het filmpje is inderdaad gemaakt in Hoogland. Dat was de eerste dag dat deze show draaide. Ik heb zojuist nog wat meer foto's toegevoegd en de locatie's erbij gezet.
      Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• Highfield
        • Jun 2006
        • 144

De band speelt nu 2,5 jaar professioneel. Dit jaar verwachten we ongeveer 85-90 optredens te hebben, geen bruiloften. De optredens zijn (ik ben er sinds begin augustus bij, dus ik kan er iets naast zitten) vooral in het oosten van brabant, de achterhoek en twente. Ook uitstapjes naar het noorden en een enkele keer de randstad komen voor.
        Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• BlackLight_Frank
          • Feb 2004
          • 143

Volgens mij hebben jullie nu een andere FOH setup dan eind augustus in de feesttent in Oele. Toen speelden jullie over onze EV-PX set.
          Volgens mij zat 30 Euro toen nog maar net bij EKO, geluidsman volgens mij ook nog nieuw?? Mengtafel was toen in ieder geval geen MIDAS !

Licht zag er toen ook al wel goed uit, was nog zonder de sunstrips.
          Kan me voorstellen dat je meer schuiven en knoppen zou willen hebben, ik heb toen die Pilot 3000 gezien !

Ik heb nog niet gehoord of jullie volgend jaar weerkomen, volgende week hoor ik daar meer over.

Al verder gekomen met je zoektocht naar een andere tafel, nu de Licon is afgevallen ?

Frank
          Black Light
          Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• Highfield
            • Jun 2006
            • 144

Toen speelden we inderdaad met een andere, tijdelijke, FoH setup: een Yamaha M2000, FX weet ik niet. 30 euro zat toen idd pas net bij ons, was de 3e week ofzo, ook voor ons als crew.

De led/sunstrip panelen waren toen nog in de ontwerpfase. Het idee was er, maar hoe we ze precies roadproof en sjiek gingen bouwen was nog een issue.

(linkje naar de show van toen)

mvg,
            Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• djjake
              • Oct 2004
              • 126

Hebben jullie een foto in close-up van de opbouw van jullie led/sunstrip paneel?

Wel geen foto in werking maar een foto van de bouw en opbouw van de elementen en eventueel aansluitingen....

By the way,.... knappe show en ziet er zeer degelijk uit.

Comment

• Highfield
                • Jun 2006
                • 144

Ik heb geen foto maar het is niet zo moeilijk hoor: de sunstrips krijgen gewoon dmx 3polig en 220v via powercon. Er zit een doorlus op dus veel problemen kan dat niet opleveren. De Octostrips gaan per stuk met 5polige xlr naar een controller. Nu doen we dat nog los en hangt de controller (die dmx krijg) in de truss, maar binnen afzienbare tijd zal dit vervangen worden door harting/lk/socapex in de vaste kabelgoot, en komen de controllers bij de dimmer op de vloer.
                Het geheel zit op een 18mm (volgens mij) houten plaat, welke over de volle breedte met metalen profielen is verstevigd. Aan de bovenkant zijn de panelen voorzien van 2 triggerclamps en aan de onderzijde van 2 halfcouplers.
                Last edited by Highfield; 30-10-07, 17:51.
                Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• DJ_Compact
                  • Jan 2004
                  • 234

Originally posted by Highfield
                  Het filmpje is inderdaad gemaakt in Hoogland. Dat was de eerste dag dat deze show draaide. Ik heb zojuist nog wat meer foto's toegevoegd en de locatie's erbij gezet.
                  Heb ook in die tent gestaan, tijdens de oktoberfeestavond. Helaas had ik wat minder licht bij me toen...
                  Mjaaaa....

Comment

• Highfield
                    • Jun 2006
                    • 144

In een eerder jaar had Fragment daar gestaan met 3 4barretjes. De organisatie belde daarom op of we wel genoeg licht mee zouden nemen. Ze zeiden dat ze ons erg jong vonden (ik ben 20, geluidsman is 21) en toch wel zeker wilden zijn dat we wisten waar we aan begonnen.
                    De dj die je op de film naast het podium ziet staan, stond in eerste instantie met 6 meter truss naast ons, maar na enige discussie en het uitpakken van onze vrachtwagen bleek dat we ons verhaal toch wel meer dan waar konden maken waarop ze naar voor het podium verkasten.

Komend weekeind ook een paar mooie feesten: Twentse bierfeesten (Marianne Weber en Gebroeders Ko spelen in onze pauzes) in Wierden, een grote tent bij Café Assink in Hengevelde, en zondag voor en na Meeuwis op een eigen stage in Deinum.
                    Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• DJ_Compact
                      • Jan 2004
                      • 234

Originally posted by Highfield
                      In een eerder jaar had Fragment daar gestaan met 3 4barretjes. De organisatie belde daarom op of we wel genoeg licht mee zouden nemen.
                      Zo erg was het nou ook weer niet. 4 sixbarren achter en 2 blindertjes. De band had niet meer budget, dus dan maar dat....
                      Mjaaaa....

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

Originally posted by DJ_Compact
                        Zo erg was het nou ook weer niet. 4 sixbarren achter en 2 blindertjes. De band had niet meer budget, dus dan maar dat....
                        Ik vind voor tegenlicht 24 parren en een set blinders niet idioot weinig. (ik weet het butget niet, maar daar valt prima een band voor te zetten toch?)
                        lekker belangrijk!

Comment

• BlackLight_Frank
                          • Feb 2004
                          • 143

Moet zeggen, 4 sixbarren en 2 blinders is toch al aardig uitgebreid voor onze engelse vrienden. We hebben er jaren naast op podia in feesttenten gestaan. Voor hun is het ook voldoende, bij hun show past geen gelikte lichtset.
                          We hebben ook een keer een podium voor hun aangekleed omdat de organisatie graag een mooi plaatje wilde.
                          (Een foto daarvan staat nog steeds op de achtergrond van hun link-pagina)
                          Bij hun gaat het echt puur om het feest wat ze met het publiek maken.
                          Blijft trouwens wel een kunst, om met alleen je muziek / performance toch elke keer weer een feesttent vol met je mee te krijgen !

Frank
                          Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• Robert H
                            • Jan 2006
                            • 377

Originally posted by BlackLight_Frank
                            Bij hun gaat het echt puur om het feest wat ze met het publiek maken.
                            Ja, en ik doe mee met de Postcodeloterij omdat ik graag goede doelen steun...

No offense, maar ik denk dat onze Engelse collega's deze onconventionele manier van aanpak ook wel voelen in hun portemonnee. In positieve zin... Ik vind het stiekem zelfs een beetje flauw tegenover collega's als 30 Euro Live en ook ondergetekende. Niet dat je verplicht moet rondsjouwen met weet-ik-hoeveel moving heads, maar die lichtshow (en ook de geluidsset) van Fragment heeft vaker voor scheve gezichten bij diverse organisaties gezorgd hoor. Die zijn tegenwoordig anders gewend. En dan kun je als band nog zo hard roepen dat het om de muziek gaat!

Ontopic: Prachtig plaatje!!!

Comment

• MC Party
                              • Sep 2003
                              • 481

Originally posted by Robert H
                              Ja, en ik doe mee met de Postcodeloterij omdat ik graag goede doelen steun...

No offense, maar ik denk dat onze Engelse collega's deze onconventionele manier van aanpak ook wel voelen in hun portemonnee. In positieve zin... Ik vind het stiekem zelfs een beetje flauw tegenover collega's als 30 Euro Live en ook ondergetekende.
                              Ontopic: Prachtig plaatje!!!
                              Kan het juist enorm waarderen. Fragment staat voor puur en dat is ook te zien aan de interactie in de show, waarbij het publiek mag bepalen wat ze gaan spelen. En laten we eerlijk zijn.. voor het plaatje is het leuk maar denk je dat 80% van de zaal het doorheeft wat er aan licht hangt. No way.. heb nog nooit een van onze vriendengroep na afloop horen zeggen dat "de lichten slecht waren bij Fragment.." Echter wel dat ze een sensationele show bouwen !
                              Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

Working...