Creatief wanneer weinig stroom voorhanden is

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

Creatief wanneer weinig stroom voorhanden is

hallo,

vandaag eens begonnen aan een stel creatieve oplossingen om bij bandjes toch een leuke lichtshow neer te kunnen zetten zonder dat constant de stoppen eruitvliegen. Ik heb het dan over zaaltjes, kroegen waar wel voldoende podium ruimte is maar weinig stroom voorhanden, denk aan 1 krachtstroom aansluiting 16A.

Heb zelf een stel 4kante alukokers voorzien van stopcontacten, powercon aansluiting en een aantal par 36 spotjes. Hiermee is een soort waaier effect over de band te creeren of een soort blinder effect. Relatief goedkoop te maken, weinig stroomverbruik en toch voldoende lichtopbrengst. Ik zal morgen een stel foto's plaatsen, (cam heeft een vriend van mij mee)

Iemand zelf ook enkele creaties bedacht of nog in de ideeenbus zitten?
    Het gaat dan om effect/show verlichting die weinig stroom verbruikt.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D
  • Christiaan Visser
    • Apr 2004
    • 235

Niet dat iedereen het al in gebruik heeft in zijn bedrijf, maar wat dacht je van led verlichting? Niet creatief qua bedenken, maar wel een lage stroomverbruik en een legio van mogelijkheden als je een leuk setje mee hebt!
    Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

ja, idd led is een oplossing. ken de band MXL die alleen nog maar ledpanels meehebben bij discobezoeken, onee ook nog een stel movingheads op de grond. Alleen prijstechnisch nog niet echt haalbaar voor setups in kroegen en kleinere zaaltjes. Hierbij gaat het vooral om de creativiteit met zo laag mogelijke kosten om zodoende niet alleen de standaard par lampen en scanners mee te hebben.
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Voor een rockbandje heb ik een "aluminium doos" ontworpen van 1m/1m met een opening aan de voorkant, daarvoor kippengaas gespannen met in zilverpapier hun logo(gelukkig dat het niet te ingewikkeld was) er op. in de doos 2 Led parren(gericht op de alu achterkant). Het was niet de bedoeling om dit stroomvriendelijk te maken(maar het is het wel) maar wel eerder als speciaaltje wat steeds meegaat als ze ergens moeten spelen.
        exit night into LIGHT

Comment

• rene.derksen
          • Feb 2004
          • 649

Met pinspotjes kun je een acl immiteren. makkelijk waaiertjes mee te maken.
          Licht is altijd zwaar.

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

en dan een kub lege ruimte meeslepen?? (ownee 2 parren erin) vindt het een beetje overdreven als ik eerlijk ben.
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• tomv
              • Jun 2003
              • 331

LED is dan gewoon de oplossing.
              En pinspotjes zijn ook creatief als er genoeg stroom is. Van het weekend in een dansvoorstelling een 20-tal gebuikt .
              Tom

Comment

• stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

Originally posted by Upgrading your system
                en dan een kub lege ruimte meeslepen?? (ownee 2 parren erin) vindt het een beetje overdreven als ik eerlijk ben.
                is ook niet de bedoeling dat het practisch is ofzo, de bedoeling was om het logo (ong 70cm/70cm) langst achteren te belichten en het er eenbeetje industrial er te laten uitzien wat ook nog eens "plug and play" is. Als jij een makkelijkere oplossing zou hebben hoor ik die graag
                exit night into LIGHT

Comment

• Robert H
                  • Jan 2006
                  • 378

Originally posted by Upgrading your system
                  Hij bedoelt met 1x1 toch echt de breedte en hoogte, gok ik...

Een blok van 1x1x1 krijg je bij 50% van de zaaltjes niet eens binnen.

Comment

• stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

Uiteraard, 1m hoog, 1breed en 32cm diep
                    exit night into LIGHT

Comment

• Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

hierbij dan een aantal beloofde foto's van de bouw helaas niet echt duidelijke foto's, deze zijn vroegtijdig verwijderd.

Comment

• Harmen
                        • Sep 2003
                        • 379

de laatste foto is wazig, maar volgens mij zijn ze niet echt lekker gesteld..
                        of echt niet.

Comment

• Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

klopt, deze foto is genomen bij het tweede bandje, na het eerste bandje hele backline van het podium. Naja je weet vastwel hoe het gaat. Zoals verder te zien was de tent ook niet erg hoog maar wilde men toch verlichting hierachter.

zal van de week zien enkele nette foto's te plaatsen.

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

ja klopt alles nu aan een powercon, kan ze echter makkelijk splitten en zodoende verdelen over een 4 kanaals dimmer. Gebruiken nu 2 kanalen. 120 volt lampen zijn nog steeds te koop idd. zowel in par 36 als 64. alleen hebben deze een veel hoger vermogen, en dat moet juist niet.

ben nu bezig met het testen en proberen van spiegelbollen, op truss, in de truss achter de band enz enz. zijn opzich ook leuke dingen mee uit te halen, zeker met het beschijnen van zn ding dmv een msd 250/2 lamp.

"Vraagje": wie kent die par 36 zwenkspotjes?? draaien deze snel of juist heel langzaam?? is het meer een zoeklicht? Lijkt me wel wat om een stel van deze achter de band te plaatsen op een meter hoogte ofzo.

Comment

• Highfield
                              • Jun 2006
                              • 144

je moet denken aan een vuurtoren, alleen dan heen en weer ipv rond bewegend, maar de snelheid is vergelijkbaar. net als met vuurtorens is de draaisnelheid niet bij ieder spotje gelijk, maar ik heb ook wel eens een spotje met variabele snelheid in m'n handen gehad. ik moet je het merk helaas schuldig blijven. het lijkt me wel een leuk gezicht, 8 van die dingen op verschillende hoogtes/hoeken achter een band
                              Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

Working...