Futurelight CP-512/24

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Futurelight CP-512/24

Ik ben al een tijdje op zoek naar een 19" tafel waarmee ik zowel conventioneel als intelligent licht kan aansturen. Op de site van Futurelight zag ik pas de CP-512/24 http://www.futurelight.com/fut_artde...1834295&lang=E
    Heeft d'er al iemand ervaring mee ?

<center></center>

Life is what you make it
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

heb zelf ook interesse voor deze tafel dus ben ook benieuwd voor de reactie's

Tafel is betaalbaar ( 961 ) maar ik zit met dezelfde vraag !

Heb in het verleden wel kleinere controllers gehad van hun en was er tevreden over !

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

hallo, heb zelf de cp256 van futurelight vind het zelf een fijne tafel om mee te werken. lekker overzichtelijk en vrij makkelijk te programmeren. ik gebruik hem alleen voor scans en mh. Met deze tafel moet het geen probleem zijn ook vast licht te schuiven. Zitten veel scans en mh al in de database dus erg makkelijk te zoeken en programmeren, zo ook een aantal dimmers, 4,6,8 en geloof 12 kanaals.
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

Hey Jongens,
        Ik heb er vandaag 1 binnen gekregen. Ik zal na het weekend even wat ervaringen posten. Tafeltje ziet er op het eerste gezicht goed uit!

Idd deze is het dus geworden, naar aanleiding van n ander topic. Waarom: 19", Betaalbaar! en naar mijn idee vrij makkelijk te bedienen.
        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Christiaan Visser
          • Apr 2004
          • 235

Zou je er binnenkort eens foto's van kunnen maken + gebruikerservaringen vertellen, hij lijkt mij ook érg aantrekkelijk!
          Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Rieske
            • Aug 2002
            • 544

Ik ben benieuwd Willem. Vooral naar de combi van statisch en intelligent licht !
            Life is what you make it

Comment

• Ws Soundexpresse
              • Jun 2001
              • 1007

Hey hallo,

we zijn er mee bezig geweest, en ik moet zeggen het werkt erg leuk.
              Echter moet je voor bijv. 12 dimkanalen, wel even een fixture aanmaken, maar hier kan je dan ook talloze programmas mee maken, en die direct onder knoppen wegzetten.

Shapes zitten al in de tafel, en die kun je ook aanpassen, en ook onder knoppen wegzetten. Ook kan je trasperant proggen, ofwel, enkel een kleurloop en shutterloop aanmaken, en die onder elkaar gooien. Dus je kan programmas combineren. Ook is live ingrijpen erg makkelijk. Je drukt op de manuel knop, en je kan met de faders zelf regelen wat je wil, terwijl dus het programma doorloopt.

Nadeel is wel dat je dus geen a/b presets hebt, betreft de faders. Dit lijkt op het eerste oog wel zo! Omdat je 2 fader rijen hebt.

Wij gebruiken hem vooral voor disco achtige klusjes, en heb er meestal 6 futurelight dj-scans aan hangen, en 8 parren+wat led-tubes en fogjets (deze zijn aan 1 van de 8 F toetsen toe te wijzen. Dus strobo enzo, kan je ook onder n sneltoets zetten, net als rook, blackout enz enz, noem maar op, deze staan dus los van de 32 patern knoppen, die dus ook weer allemaal shapes, kleuren combis/loops enz enz enz onderzetten.

Kwa programmeren is het allemaal uitzoeken, en ook de handleiding klopt voor geen meter (handleiding is voor software versie 1.0 en op de tafel zit 2.4, en op de site van futurelight is (nog) nix te vinden). Maar we komen al een heel eind, en we kunnen er leuke dingentjes mee doen.

Comment

• Ws Soundexpresse
                • Jun 2001
                • 1007

Heb nu ondertussen software om zelf fixtures aan te maken op de PC voor deze tafel..... Dus eens kijken of we er wat meer mee kunnen.

Er zitten nog wel n aantal bugs in het tafeltje. Dingen die niet doen wat ze moeten doen. We hebben ondertussen mail contact met futurelight, en ik moet zeggen, de suport is goed (ondanks dat het een budget tafeltje is)

Comment

• T-Nuzz
                  • Dec 2002
                  • 274

Ben zelf ook serieus aan het overwegen om deze tafel op korte termijn aan te schaffen. We zijn inmiddels weer een aantal maanden verder, dus wellicht dat WS Soundexpresse (of een andere gebruiker) nog eens een update zou willen geven van zijn ervaringen met dit tafeltje?

Alvast bedankt!
                  Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• FiëstaLj
                    • Oct 2000
                    • 2068

En wat kost ie ?
                    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• keenoncoolstuff
                      • May 2003
                      • 695

Originally posted by Banned
                      Tafel is betaalbaar ( 961 )
                      Ik denk nét onder de 1000 euro...
                      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• TellMe
                        • Jan 2007
                        • 56

Hoi mensen,
                        Ben nieuw op het forum en zeer geintresseerd over deze tafel.

Wat kun je allemaal op de PC doen met deze tafel? Heeft er iemand screenshots van???
                        Ben erg benieuwd!

Groeten, Jeremy

Comment

Working...