Beamshapers gaan inderdaad nog weleens stuk, maar kleurenwielen bij de 600 moet je echter bijna zelf kapot maken anders zijn ze bijna niet stuk te krijgen. Het verhaaltje over dat vet geloof ik dus niet echt, dit zou wel kunnen bij de mac 2000. Dat de bandjes vuil op de wielen achterlaten is bekend, maar deze even een keer schoonmaken met een beetje glasreiniger ( gebruik in geen geval glassex, aangezien dit een waas achterlaat op je wieltje) geeft je zeker een langere levensduur. De bandjes die gebruikt worden zijn van rubber waar touw in verwerkt zit, ze verslijten op den duur wel maar dan ben je wel een kleine drie jaar verder. Bij de mac 2000 wordt gebruik gemaakt van vet om de flags lekker soepel over de stangetjes te laten lopen, ook hier is schoonhouden het devies voor niet al te veel kosten, een keer de kap openmaken en met de luchtspuit even de rommel er voorzichtig af blazen is voldoende.
De binnenkant van intiligent licht.
Collapse
X
-
Mja wat er met die cmy wielen gebeurd is weet ik ook niet, maar ze waren echt stuk en niet door mijn schroefkunsten [
)]
Bandjes tussen de wielen in de mac 600 geven iig rotzooi af na verloop van tijd wat niet gezond is voor de levensduur van de wielen of het dan al dan niet vet of rubberresten zijn weet ik ook niet. In ieder geval was duidelijk te zien waar de bandjes liepen op diverse wielen (die wellicht weinig gebruikt werden). En het verhaal dat dat slecht was voor de levensduur is mij ook meerdere malen bevestigd.CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2Comment
-
Geloof me mustang...die vlaggen klappen wel degelijk wanneer ze 200 dagen per jaar achter elkaar 8 uur per dag branden en bij bijv. een error in een kwartier verwisseld moeten worden, de koppen kregen toen niet de kans om af te koelen, gecombineerd met het vet een goede reden om gewoon te springen. heb in een jaar toen denk zeker 3 vlaggen gewisseld. waarbij er zeker nog 4 beschadigd waren..maar ach..die kleuren kwamen nooit in de range waar ze beschadigd waren dus gewoon op dezelfde plek terughangen..feitelijk is het normale slijtage wat er gewoon uitkwam bij bepaalde momenten
Comment
-
Vlaggen van een 600 gaan echt wel kapot , ook bij normaal gebruik.
Heb al aardig wat van die beestjes in m'n handen gehad en bij bijna elke set die hier kwam wel vlaggen stuk.
Verder wel leuke spots , en redelijk onderhouds vriendelijk vind ik persoonlijk.
M.V.GEV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake ContourComment
-
Ik weet niet wat je met normaal gebruik precies bedoeld maar de meestvoorkomende dingen die kapot gaan in een mac 600 zijn: Parabool (reflector); deze is van glas en ligt in een ijzeren omgeving, dus deze kan snel breken zodat je lamp niet meer goed af te stellen is, shutters en shuttermotoren zijn een punt van aandacht. Monteer nooit een shutter met de zwarte kant naar de lamp, dan is ie dus zo verbrand! Beamshaper 1 wil nog weleens breken door slechte productie in combinatie met de warmte. Kleurenwielen zijn wel kwetsbaar, maar op een aantal van ongeveer 300 stuks hebben wij er eigenlijk maar 1 of twee per jaar om te vervangen, dus echt weinig. Het ligt vaak aan de staat van onderhoud hoe je macje functioneert. Zorg dat je fans goed schoon zijn zodat warmte ook goed weg kan, zorg er eveneens voor dat je de lampen goed laat afkoelen voordat je de mac uitzet, laat hem dus nog even circa 10 minuten lopen als de lamp uit is. Ditzelfde geldt eigenlijk voor alle spotjes, je hebt op de foto's wel kunnen zien wat de warmte met de spotjes doet.Mooi spul, he?Comment
-
Elmer, ik veronderstel dat jij niet die chinees bent op de foto ?
kan jij zelf aan zo'n 1000TS service'en of was hier 1 of andere V*L techie aan de slag ?
lijkt me echt geen simpel spul als je dat vergelijkt met onze Mac'jes (indrukwekkend hoe zo'n 1000 er vanbinnen uitziet trouwens...en vol...pff)
wat heeft ie trouwens in z'n handen ? het ziet er niet uit als van die 1000, maar er hangt wel een kabeltje aan dus ik denk dat het er wel bij hoort ?Comment

Comment