De binnenkant van intiligent licht.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ Fransis-go
    • Jun 2005
    • 88

De binnenkant van intiligent licht.

Ik als 13 jarige ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het binnenwerk van mh's en scans en colour changers er uit ziet. Dus als jij nog foto's hebt van het binnenwerk van het bovengenoemde zet hier maar neer de foto's. Zet er wel ff bij van welk merk en het is dus bijv.

Martin mac 2000 profile
    of
    Robe colorspot 575e at
    en ga zo maar door.
    Ik weet niet of het mag van de moderators anders mag er een slotje op. En als het niet in het juiste forum staat verplaats maar.

Greetzz en alvast bedankt!
    Ps. Ik heb al verschillende site's gekeken over het binnenwerk maar ik heb niks kunnen vinden ook via google niks kunnen vinden.
    Het is een makkie met Mackie!
  • William
    • Oct 2002
    • 233

kun je bij veel producten foto's zien van de binnenkant, bijvoorbeeld

V*L...........punt

Comment

• elmer
      • Jul 2003
      • 139

De binnenkant van een V*L 1000TS

en dan nog van de V*L
      V*L 2416, 2402 en de 2202

close-up V*L 2202

close-up V*L 2416

close-up V*L 2402

Comment

• Studio Moved
        • Dec 2004
        • 75

dat is de eerste mh die ik zie die rookt (foto 2)
        Studio Moved

Comment

• elmer
          • Jul 2003
          • 139

das nieuw van V*L het is bedoeld om kosten te besparen
          zodat je geen oil cracker hoeft neer te zetten. Helaas zijn de sigaretten tegenwoordig zo duur dat een oilcracker plaatsen goedkoper is.

Comment

• William
            • Oct 2002
            • 233

werk jij toevallig bij EML elmer?
            V*L...........punt

Comment

• mustang
              • Sep 2005
              • 38

krijg je alleen zo'n zooitje van als je macje naast zo'n ding staat. die olie gaat overal tussenzitten.....
              Mooi spul, he?

Comment

• rolanddeg
                • Nov 2004
                • 337

Martin MX1 scan...
                heeft 1 goboschijf, dus kleuren en figuurtjes in elkaar gebakken. Lekker simpel dingetje zonder verdere troep er omheen.

Comment

• Basement-club
                  • Mar 2005
                  • 32

Geef mij dan toch maar de DJ Robo van aztek, stukken goedkoper en heel wat meer mogelijkheden. Hij zit invergelijking met de mx een stuk voller en naar mijn mening meer netjes in elkaar.

Eerder geposte foto's van het binnenwerk

Comment

• stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

het voller zitten heeft natuurlijk alles te maken met de apparte shutter en gobo wiel.
                    exit night into LIGHT

Comment

• CyberNBD
                      • Aug 2000
                      • 1318

Afgelopen tijd aardig wat foto's gemaakt tijdens servicen van maccen etc, bij deze een gallerijtje.
                      *Eerste foto's: minimacjes van een klant die behoorlijk aan onderhoud toewaren
                      *Daarna: kryptons toen ik ze pas gekocht had grondig bestudeerd [:I]
                      *Vervolgens: Mac 500's en 600's in groot onderhoud,was nodig en tot op de laatste schroef uit mekaar gegaan, maar heeft wel wonderen gedaan, amper errors nog sindsdien [8D].
                      *En tussendoor nog wat foto's van mac 250+jes die inmiddels alweer een aardige tijd geleden genomen zijn.
                      CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• R. den Ridder
                        • Sep 2000
                        • 1500

Aaarrgggh! het binnenwerk van die maccen heb ik teveel van binnen gezien bij SEL alleen was er bij ons geen budget voor renovatie...
                        Die minimaccen hebben ook heel wat liefde nodig gehad..probleem met de warmteafgifte ofzo?

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

Waarom was die vlag kapot als ik vragen mag? tijdens schroeven gebeurd of rede waarom ie uit elkaar mocht? Heb ergens wel eens een vaag verhaal gelezen over vlaggen die kapot gingen wanneer ze te lang in stonden met de shutter dicht. Konden dan niet tegen de warmte ofzo, maar dat is hier onlogisch aangezien het om het open deel van de vlag gaat...

Comment

• CyberNBD
                            • Aug 2000
                            • 1318

Moest wel ff wat centen tegenaan bij die 500/600's idd, maar tis het wel waard geweest als ik het nu bekijk na iets meer dan een jaartje.
                            Minimacs hebben idd warmteproblemen gehad. 3 van de 4 fans in 2 minimacs moeten vervangen. Eentje was vastgelopen wat nogal hoge stroom heeft veroorzaakt op driver IC, wat zodoende geploft is. Verder in de andere mac ignitor stuk door hitte, en in beide de thermostats in de koppen geploft (wellicht door ignitor stroom die erdoorloopt bij onsteken terwijl circuit openstond oid, nu een mod uitgevoerd zodat die niet meer door de thermostats gaat).
                            Verder ook nog aantal stepperdriver IC's stuk.
                            Al bij al nog aardig snel gefixt, beetje solderen op PCB's en wat onderdelen vervangen doet wonderen [)]
                            CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• CyberNBD
                              • Aug 2000
                              • 1318

Vlaggen waren er diverse stuk, 2 cmy vlaggen en nog een redelijke lading beam shaper vlaggen. Heeft met warmte in combi met gebrek aan onderhoud te maken. De bandjes die zorgen voor de verbinding tussen het wiel en de stepper kunnen een soort van vet afgeven. Dat belandt dan op de vlaggen aangezien die bandjes tussen alle vlaggen doorlopen. Dan te weten dat dat vet zorgt voor een stijging van de temperatuur en de rest kan je wel raden. Als een vlag te lang voor de lamp zit, in combi met het vet wat erop zit, barst ie gewoon door de hitte. Dat was dan ook zowat de duurste grap samen met nieuwe lampen in alle maccen [xx(]

Sowieso zijn alle maccen op deze manier uit mekaar gegaan, om alle vlaggen goed te kunnen schoonmaken, je zag bij een aantal zo waar de bandjes van de steppers liepen, kan je nagaan []

Comment

Working...