INNERCITY 2004, LAS VEGAS BABY!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Hallo Martin,
    bespeur ik hier een bevestiging van mijn ironische opmerking over het bezuinigen,
    (op aantal crewleden? kwaliteit en kwantiteit van het materiaal? beschikbare bouwtijd? enz)
    in dit geval kennelijk zoveel dat er een (lichtsturings-)technische chaos door kon ontstaan?
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• G-LiTe
      • Apr 2004
      • 196

Martin,

'Minder spots dan op tekening' 'meer spots dan op tekening' , ik zie het probleem niet. Aantal spots heeft weinig effect op je steppers of chasers. (Tenzij dat je rare matrixprogrammaties wil uithalen, maar dat komt zelden voor en in een matrix kan men geen lampen weghalen. 'Midden in de Patch weg' , gewoon je spotnummers opschuiven; Dus ik zie nog steeds het probleem niet.

Ik blaas niet hoog van de toren, integendeel, ik geef enkel aan dat het 'laattijdig' online komen van een rig slechts een klein excuus kan zijn voor een flauwe programmatie op een dance-party. Sowiso kom je als operator op een dance-party aan met een 'set-up disk' waar al 75% van je show staat. Of je gaat me toch niet beweren dat je clean begint?

Ik zit ook in rock-n-roll milieu en daar komen op festivals LD's aan, die NIET weten wat ze gaan krijgen, NIET weten wat er wel of niet gaat werken, en die maken in 15-30 minuten een show.
      Thats all.

G-LiTe
      Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• Martin Hoogeind
        • Sep 2003
        • 60

Als je je spotnummers opschuift dan kloppen je loops toch niet meer......!

Comment

• Martin Hoogeind
          • Sep 2003
          • 60

Daarbij weten LD's precies wat ze willen zien op welke nummers, op een danceparty weet je dat niet!

Comment

• Martin Hoogeind
            • Sep 2003
            • 60

citaat:Geplaatst door rinus bakker

Hallo Martin,
            bespeur ik hier een bevestiging van mijn ironische opmerking over het bezuinigen,
            (op aantal crewleden? kwaliteit en kwantiteit van het materiaal? beschikbare bouwtijd? enz)
            in dit geval kennelijk zoveel dat er een (lichtsturings-)technische chaos door kon ontstaan?
            Ik vindt het lastig hier een antwoord op te geven, wij kwamen als operators aan als toen de productie al een tijd aan de gang was. Het probleem lag in mijn ogen en van de rest bij het inhangen van een sterrendoek, waar gewoon NIET over nagedacht was. Hoe dit komt zou ik je echt niet kunnen vertellen, alleen maar naar gissen maar daar zitten we niet op te wachten.

Comment

• G-LiTe
              • Apr 2004
              • 196

Martin,

Even een laatste reactie en dan ga ik het erbij laten.
              maar deze kan ik niet laten liggen
              " Daarbij weten LD's precies wat ze willen zien op welke nummers, op een danceparty weet je dat niet!"

Is het niet jouw taak om te bepalen wat je laat zien, tja, als je dan zelf niet weet wat je wilt zien, dan moet je misschien eerst even eens vijf minuten tijd nemen om daar over na te denken, niet?

En btw. Als je je spotnummers opschuift, dan hoeven je loops echt niet te veranderen. Je herschikt je spotnummers JUIST zo dat je loops weer kloppen. Patch en fixture editing is een machtig wapen als je het beheerst.

Geef me morgen 60 washen en 80 spots, voor een dance-party en ik begin nu al te programmeren, zelfs zonder plot.
              It ain't rocket science. Rigging daarentegen ....

Groeten,

G-LiTe
              Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

Als je nou ook nog (begin Off-Topic) op de eerste regel had geplaatst, kun je meteen je eigen post weer trashen...

(einde Off-Topic)

Martin, werk jij onder VAR of bij een bedrijf? Wie heeft het licht geleverd hier, elke zaal door hetzelfde bedrijf?

Comment

• Harmen
                  • Sep 2003
                  • 379

veel bedrijven,

lagotronics, procon, relight, kheb geloof ik het aed logo ook nog ergens zien staan..
                  en omdat er bijvoorbeeld ook nog vl's hingen moeten er nog wel een paar zijn..

Comment

• zzzzzzzzzzzz
                    • Feb 2004
                    • 2

Ik heb toevallig de website gebouwd voor Reactor-events (van de reactor/techno zaal).
                    Op deze website staan ook nog een behoorlijk aantal foto's.
                    je kunt de foto's bekijken op:

Comment

• Lighting
                      • Sep 2004
                      • 209

citaat:Geplaatst door Martin Hoogeind

citaat:Geplaatst door rinus bakker

Hallo Martin,
                      Ik vindt het lastig hier een antwoord op te geven, wij kwamen als operators aan als toen de productie al een tijd aan de gang was. Het probleem lag in mijn ogen en van de rest bij het inhangen van een sterrendoek, waar gewoon NIET over nagedacht was. Hoe dit komt zou ik je echt niet kunnen vertellen, alleen maar naar gissen maar daar zitten we niet op te wachten.
                      als je het zo hoort komt een dag voor de uit gaan van een dance feest de produktie voor het eerst bij elkaar.lijkt mij dat ook voor dit soort feesten licht ingehuurt moet worden rigging tekening en belastingsberekeningnen etc etc personeel dat geboekt moet worden????? het kan dan toch niet zo zijn dat een opp op de laatste sec zijn lichtplan voor het eerst ziet?????? lijkt me een slecht verhaal
                      LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Beste G-Lite, ik ben het deels met je eens, dat je niet totaal onvoorbereid zo'n show in kan, en al helemaal niet een excuus kunt hebben aangaande programmeren. Kleine kanttekening; er zal op deze klus echt wel het e.e.a. fout zijn verlopen bij de techs. Als Gert-Jan Houben al niet op tijd een tafel vol krijgt, vraag ik me af wie wel... Die draait op zijn eigen tafel, en is heus in het bezit van setup disks. Dus niet te makkelijk babbelen over alles in een uurtje doen; het leven is nu eenmaal niet zwart-wit...

@ Martin Hoogeind; als je spotnummers doorschuiven e.d. al lastig vind; ga eens een cursusje doen... Jouw excuses vind ik persoonlijk weinig legitiem om een show maar half af te maken... 't Is een creatief vak, en je weet dat je ALTIJD te weinig tijd gaat krijgen.. Maar stel prioriteiten, en als de helft niet werkt, programmeer dan de andere helft vast goed... Da's logisch denken en gecoordineerd programmeren...
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Martin Hoogeind
                          • Sep 2003
                          • 60

Beste AJB, het probleem wat ik omschrijf deed zich voor in de tafel van Gertjan, die je indezelfde post nog de hemel in prees! Inderdaad spotnummers doorschuiven hoef je mij echt niet uit te leggen. Maar als er om het half uur lijnen gewisseld worden, adressen veranderd worden. Spots van de ene lijn naar de andere lijn. Dit gebeurt vanaf vrijdagnacht 1.00 (19uur voor aanvang show) en dit gaat door tot met een half uur voor aanvang, dan weet jullie allemaal hopelijk genoeg.

Maar goed deze klus is alweer achter de rug, de volgende staat voor de deur, we zijn er weer bij! Eind goed al goed.

Comment

• lightman in wonderland
                            • Jan 2005
                            • 7

Ha die Rinus en de rest. Dat van die opdrachtgever en dat budgetgeschuif klopt denk ik wel. Ik ken de opdrachtgevers en hun creatieve mensen bedenken echt toffe ontwerpen, alleen de tijd en het budget is eigenlijk zelden in overeenstemming met het creatieve ontwerp. Om politieke redenen kan ik verder niet al te diep ingaan op de zaak, maar ze zijn bereid te luisteren naar raad en ze leren steeds meer bij, bij die club. Het technische- en organisatorische (3x wordwaarde?) niveau van een mojo/sightline organisatie komt hééééél langzaam naderbij.
                            \"I can admire the pope, I can admire anyone who can tour for 20 years without ever releasing an album\"

Rita Rutner

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

HadieHans, small world ain't it?

Ik hoop dat je gelijk heb qua verbetering van de technische productie.
                              En dat die mannen niet in de gaten hebben dat ze een Je*us-bedrag weggooien aan geld door dingen niet goed voor te bereiden is hun probleem.
                              Maar een veel groter probleem is dat je creativiteit te snel kunt laten gaan waardoor je het laat verzuipen om vervolgens plotseling op te drogen.
                              Ook dat is niet mijn probleem. Het wordt pas een probleem als er gevaarlijke situaties dreigen / ontstaan door die ontembare dadendrang - zoals zo'n partybrand een half jaartje geleden of het gedoe bij Qlimax laatst.

En wat heb jij nou weer met de politiek?
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...