INNERCITY 2004, LAS VEGAS BABY!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Klinkt allemaal als een opdrachtgever die (om budgetaire?) redenen tot het laatste moment aan het ontwerp van de productie zit te veranderen.
    Klinkt dus als ..... een amateuristische houding.
    Dat soort producentengedrag heb ik onlangs ook elders gehoord.
    Met giga-budgetten werken, maar er eigenlijk niet professioneel mee kunnen omgaan.
    Maar deze businees is nog jong (zeker 25-30 jaar jonger dan de r'n'r), dus ooit leren ze het wel.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Jeeroen
      • Aug 2004
      • 39

Hay Pieter,

Heb jij dus ook mee gewerkt aan deze productie? Ik dacht dat je er alleen maar naar toe ging?!
      Halfzat is....... weggegooit geld!

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

citaat:Geplaatst door rinus bakker

Klinkt allemaal als een opdrachtgever die (om budgetaire?) redenen tot het laatste moment aan het ontwerp van de productie zit te veranderen.
        Klinkt dus als ..... een amateuristische houding.
        Dat soort producentengedrag heb ik onlangs ook elders gehoord.
        Met giga-budgetten werken, maar er eigenlijk niet professioneel mee kunnen omgaan.
        Maar deze businees is nog jong (zeker 25-30 jaar jonger dan de r'n'r), dus ooit leren ze het wel.
        Je bent niet op de hoogte van de paniek reactie die ID&T maakte op de kaartverkoop begin december? Dat bevestigd bovenstaand verhaal.

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

Ik had wel zoiets gehoord, maar niet de link gelegd naar deze party.
          Ik hou ook niet echt bij -wie -wat -waar -wanneer (en -waarom) organiseert.

Maar zo aan alle reacties te horen was het nu wel stampvol...
          dus ze hebben toch zeker de helft van de (geplande..) omzet binnen.
          Daar heeft de organisatie niet op het laatste moment nog iets aan kunnen veranderen.

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

hier wat betere foto's (deze komen van partyflock)
            Reactie van de "forum leden" aldaar is over het algemeen goed,maar te druk qua mensen, en 1 richtings verkeer was ook vaag voor vele mensen.
            En het licht in deze zaal was wel erg goedkoop:

en deze zaal ziet er leuk uit met die led tube wand,maar wat een boel truss voor een paar parren en scan's [V]
            (sommige vonden het net een zonnebank centrum)

dit vinden ze zwaar vet !

Maar hoe goed of slecht sommige het ook vonden, dit maakt het voor de meeste allemaal weer goed

[edit]
            ik vond deze nog, volgens mij is dit toch best een felle straal vol in het publiek [:0]

En dan nog deze, hier vind ik die trussen links niet bepaald netjes getakeld... Het hangt erbij als een golfslag bad....Maar ja, tijd gebrek he, en nogmaals, met zulke lekke ueuhh, lieve meisjes in het wild let niemand daar op[]

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• MT-lighting
              • Jan 2004
              • 24

citaat:Geplaatst door Martin Hoogeind
              Je kunt met de Hog best Live met shapes werken, ik denk alleen dat jullie hier schrijven over de weinig variatie in de shapes met de VL3000's. Ik weet er het preciese niet van maar ik begreep dat deze spots altijd naar een eindpunt toe bewegen en dus afremmen als ze dat punt naderen. Bij een shape waar de eindwaarde steeds wijzigt zullen deze spotjes dus nooit echt lekker bewegen. Ik weet dat de bewegingen die deze spots ook gemaakt hebben allemaal delayloops waren. Live shapes gebruiken en editten met VL3000's is dus erg lastig, maakt niet uit welke tafel je gebruikt! Daarnaast waren deze VL3000's bedoeld voor projectie op het publiek en de beweging was een leuke bijkomstigheid!!!
              Hoi Martin,

Kan het toch niet laten om hier even op te reageren, maar wat je nu verkondigd is dezelfde onzin als cyberhoist met de discussie van het fitlink-gebeuren vergelijken..
              als je het zelf nog een keer terug leest dan kan je vast wel een betere versie verzinnen... check ff wat je allemaal zegt en dat wordt het misschien wat duidelijker.

Groetjes,

Mark..

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

citaat:Geplaatst door rinus bakker

Ik had wel zoiets gehoord, maar niet de link gelegd naar deze party.
                Ik hou ook niet echt bij -wie -wat -waar -wanneer (en -waarom) organiseert.

Maar zo aan alle reacties te horen was het nu wel stampvol...
                dus ze hebben toch zeker de helft van de (geplande..) omzet binnen.
                Daar heeft de organisatie niet op het laatste moment nog iets aan kunnen veranderen.
                Alleen een beetje jammer dat Duncan in diezelfde column ook plaatste dat er dit jaar extra veel aandacht was besteed aan licht/geluid/decor. Okee ik geef toe; het paste allemaal wel bij elkaar; maar dat hoeft qua show nog niks goed te maken.

Ach ja, als we nu voor minder naar de feestjes kunnen; prima!

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

"extra veel aandacht besteed aan" ... kan ook betekenen:
                  nog zorgvuldiger gekeken naar wat er nog meer op bezuinigd kan worden.

Comment

• Bart Goes
                    • Apr 2003
                    • 9

Weet iemand misschien wie deze kroonluchters in de verhuur heeft.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Dat vroeg ik elders ook al, geloof het niet

Comment

• G-LiTe
                        • Apr 2004
                        • 196

Ik hoorde hier iemand, ik geloof martin, zich als operator beklagen, dat het rig pas halverwege de nacht online was en dat als excuus gebruiken voor een flauwe programmatie.
                        Dit is 2004 guys. En dit is een dance-party, geen theater. Kortom het 'positiegevoelige' aspect van je programmatie is slechts 10% van je showdisk. Op dance-evenementen (en ja hoor ik doe er ook GROTE) heb ik slechts een 15 tal posities en een 10 tal bewegingen. De rest zijn allemaal steppers of chases op allerlei parameters en die kan je gerust maken zonder het rig online, kwestie van je groepen updaten, intensity effecten kan je ook maken als je het lichtplan voor je hebt. Of de patch nu klopt of nie, want een gewijzigde patch wijzig je ook weer zelf in de tafel. En als je dan 2 uur krijgt met de hele meuk alive om je groepen aan te passen en even snel wat posities en bewegingen te updaten dan kunnen de deuren open.
                        Dus kortom: allemaal FLAUWELKUL.

Ik heb Allard en zijn bende dit jaar zelf meegemaakt op een evenement en heb ze daar tijdens de prog-nacht nog moeten voordoen hoe je bepaalde delay-effecten en sequentieel getimede effecten kunt creeren.(Ben zelfs vergeten ze er een rekening voor te sturen, en Hog training kost toch al snel 250Euro per dag )
                        Er was zelfs 1 operator die bij de organisatie ging klagen dat ie niet goed kon programmeren omdat 1 (Ja idd, 1 hele) spot van de 86 nog niet online was.
                        Asjeblief seg.
                        (heb me even laten gaan)

G-LiTe

Dus van dit excuus verschiet ik ook niet.
                        Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

citaat:Geplaatst door Martin Hoogeind
                          Je kunt met de Hog best Live met shapes werken, ik denk alleen dat jullie hier schrijven over de weinig variatie in de shapes met de VL3000's. Ik weet er het preciese niet van maar ik begreep dat deze spots altijd naar een eindpunt toe bewegen en dus afremmen als ze dat punt naderen. Bij een shape waar de eindwaarde steeds wijzigt zullen deze spotjes dus nooit echt lekker bewegen. Ik weet dat de bewegingen die deze spots ook gemaakt hebben allemaal delayloops waren. Live shapes gebruiken en editten met VL3000's is dus erg lastig, maakt niet uit welke tafel je gebruikt! Daarnaast waren deze VL3000's bedoeld voor projectie op het publiek en de beweging was een leuke bijkomstigheid!!!
                          Dit heeft te maken met je timing control parameter (EVENALS bij de VL1000-2000-reeks) vs je console timing die je meegeeft.
                          Dit kan idd tot erg rare effecten leiden als deze niet correct is, waardoor je eventueel idd een 'vertraging' op het einde van je move krijgt.
                          Maar dat is een 'probleem' wat je dus kan voorkomen...

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

citaat:Geplaatst door axs

Dit heeft te maken met je timing control parameter (EVENALS bij de VL1000-2000-reeks) vs je console timing die je meegeeft.
                            Dit kan idd tot erg rare effecten leiden als deze niet correct is, waardoor je eventueel idd een 'vertraging' op het einde van je move krijgt.
                            Maar dat is een 'probleem' wat je dus kan voorkomen...
                            Leg uit? Wat geef je voor timing mee, en wat stel je precies in op de spot? En hoe voorkomen je dan dat vertragingseffect (en als je het kunt voorkomen, waarom zit die functie er dan uberhaupt op?)

Comment

• axs
                              Moderator
                              • Jun 2002
                              • 2687

citaat:Geplaatst door (iCe)
                              Leg uit? Wat geef je voor timing mee, en wat stel je precies in op de spot? En hoe voorkomen je dan dat vertragingseffect (en als je het kunt voorkomen, waarom zit die functie er dan uberhaupt op?)

Je kan in je timing channel aangeven dat je de tafel perfect wil volgen in zijn DMX-waardes of dat je fixtures asap naar zijn eindpunt gaat (vs je dmx waarden die je uitstuurt)
                              Ik ken nu de waardes niet vanbuiten, maar het is in ieder geval je timing channel op 'proportional' of 'direct' zetten. (0 of 255?) (Het kan zijn dat deze termen verschillen van tafel tot tafel)

Bij gebruik van 'direct' mode of een te korte of te lange timingwaarde kan het dus gebeuren dat je fixtures erg rare bewegingssnelheden halen in vergelijking met wat je wil op je tafel.
                              En dan krijg je idd het verhaal wat Martin aanhaalt.
                              Oplossing is dan 'proportional' of een correcte timing meegeven aan je timing channel in je VL.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Martin Hoogeind
                                • Sep 2003
                                • 60

citaat:Geplaatst door G-LiTe

Ik hoorde hier iemand, ik geloof martin, zich als operator beklagen, dat het rig pas halverwege de nacht online was en dat als excuus gebruiken voor een flauwe programmatie.
                                Dit is 2004 guys. En dit is een dance-party, geen theater. Kortom het 'positiegevoelige' aspect van je programmatie is slechts 10% van je showdisk. Op dance-evenementen (en ja hoor ik doe er ook GROTE) heb ik slechts een 15 tal posities en een 10 tal bewegingen. De rest zijn allemaal steppers of chases op allerlei parameters en die kan je gerust maken zonder het rig online, kwestie van je groepen updaten, intensity effecten kan je ook maken als je het lichtplan voor je hebt. Of de patch nu klopt of nie, want een gewijzigde patch wijzig je ook weer zelf in de tafel. En als je dan 2 uur krijgt met de hele meuk alive om je groepen aan te passen en even snel wat posities en bewegingen te updaten dan kunnen de deuren open.
                                Dus kortom: allemaal FLAUWELKUL.

(heb me even laten gaan)

G-LiTe

Dus van dit excuus verschiet ik ook niet.
                                Dat lichtplan moet je dan wel hebben, en als je het krijgt en je bent bezig en op het moment dat je rig omhoog gaat en er blijken minder spots te hangen dan op je tekening , en die zijn midden in de patch weg, dan heb je een serieus probleem! Als er bijna 100 sixbarren hangen die niet werken, niet gesteld en niet gekleurd zijn en je hebt geen tekening waar dit opstaat, het enige kloppende patchplan is de patch die 's middags in de tafel staat dus je moet om de haveklap delen aanzetten dus je kunt ff niet meer Highliten etc. etc. etc. Ik denk dat je hier hoog van de toren staat te balzen maa niet op de hoogte bent van de situatie.

Comment

Working...