zoekmachine??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

zoekmachine??

Heb ik het voutd of kum je met de zoekmachine alleen maar in de onderwerpen zoeken , en niet in de thread?? En zo nee/ja waarom wel of niet??

gerard

oh lord won't you buy me another mercedes-benz...
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

De zoekmachine zoekt alleen in het onderwerp.
    Vandaar ook het belang van een juiste naamgeving van een onderwerp.

Door de inmense hoeveelheid onderwerpen en het grote aantal bezoekers wordt het forum een beetje traag als er een groot aantal mensen tegelijkertijd een zoekonderwerp ingeven en de zoekmachine gaat spitten door alle bestaan de onderwerpen...

Moderator J&H Licht en Geluid Fora
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Ward
      • Aug 2000
      • 352

is het niet mogelijk om dat extern te laten doen door bv.. google oid?
      óf een bijna realtime kopie database waar in gezocht wordt en niet in gewerkt?

Groet,
      Ward

Intervisual Laser Productions

-=(no link? see profile)=-
      Groet,
      Ward

Comment

• Destiny
        • Jul 2001
        • 899

kost geld he.... extra database. en is ook weer een hoop werk

[gray]_________________________________[/gray]
        Sander (DJ Jip)
        MSN: destinygemert@hotmail.com

Zoek en gij zult vinden... vind gij niet dan is het zoek! - Ik heb nu ook ProDJuser

Comment

• Dré
          • Nov 2001
          • 409

Google is niet echt een optie (Google spidert maximaal maar eens per week). Aparte database is een optie MAAR een dure (en bij SQL server niet echt (echt niet?) nodig).

FullTextCatalog is WEL een optie MAAR die wordt niet door Snitz ondersteund (EN om dat zelf te implementeren is een flinke bak kennis nodig van zowel asp alsook van SQL Server).

Grote nadeel van Snitz is (IMO) de enorme overhead die door de procedures veroorzaakt wordt (de code is, als je er een beetje in duikt, nogal sloppy om eerlijk te zijn). Ook heeft Snitz geen optie voor het aanmaken van een keyword kolom (ook een goede optie om de zoekmethode te versnellen).

Er zijn overigens wel degelijk forum pakketten die WEL geoptimaliseerd zijn voor SQL Server (Snitz is dat NIET; de code is volledig geënt op Access Databases en is hooguit compatible met SQL server) en die dus wel een prima responsetijd halen uit een database met, zeg, meer dan 100MB data. Alleen de prijs...

De minst dure optie zou zijn het aanmaken van een FullTextCatalog (Nedcomp ondersteunt dat voor zover ik weet wel) die dan eens per dag een update krijgt (bijvoorbeeld via een trigger). Ook de keyword column zou een optie zijn (alleen zit je dan het wiel uit te vinden door zelf te programmeren wat FullTextCatalog standaard al ingebouwd heeft).

-- Pardon my French, I'm Dutch --
          -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Er zijn natuurlijk een heleboel oplossingen en zeker ook wensen ten aanzien van het forum, zijn prestaties en mogelijkheden die geboden worden.
            Voorlopig zullen we het moeten doen met de versie die nu actief is.

Moderator J&H Licht en Geluid Fora
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

OK, het ligt dus niet aan mijn machine.

thanx en locken maar weer..

oh lord won't you buy me another mercedes-benz...

Comment

Working...