Open Source community

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Open Source community

Als er toch een aantal liefhebbers zijn: waarom dan geen community opzetten hier op het J&H Forum ?? Er zijn programmeurs, hardware-boyz, operators en beta-testers online, dus we zouden in een nieuw topic of afgeschermd gedeelte kunnen gaan brainstormen over een eigen project toch ?

Roep maar eens

grtz Arvid
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager
  • KoenB
    • Mar 2003
    • 453

Vind dit best wel goed idee, al zou dit inderdaad best gebeuren op een iets afgeschermd gedeelte van het forum.
    Last edited by axs; 17-01-07, 09:25.
    Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Dan bij deze een officieel verzoek aan de admins van dit forum: wat vinden jullie ?
      Arvid Buit

Comment

• BlueConfig
        • Aug 2005
        • 138

Ik ben hier zeker voor te vinden.

het is idd zo dat hier op het forum meer dan genoeg mensen zijn met een degelijke kennis van zaken. Dus wrm niet !
        Greets,
        BLue CoNFiG

Comment

• Funmaker
          • Jun 2006
          • 922

count me in...
          Hold on a second, relax and listen...

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Helder idee, kunnen mensen die dit zien zitten even aangeven wat hun concrete bijdrage aan deze communitie mag zijn?
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Ik wil graag een bijdrage leveren in het ontwerpen van structuur, functies, logica, en allerlei praktijkideeen. Tevens hardware design etc.

grtz Arvid
              Arvid Buit

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Arvid, Helder!

Kunnen anderen ook aangeven wat ze hier van vinden en in welke vorm we een bijdrage van hen mogen verwachten?

Voor een gebruikersgroep is draagvlak nodig...

Comment

• Funmaker
                  • Jun 2006
                  • 922

Helder oei en zo helder ben ik niet
                  ontopic: Wat kan ik bijdragen...
                  -Mijn gezond verstand
                  -mijn kennis in de programateur. Ik doe namelijk momenteel de richting Toegepaste Informatica dus software begint hier wel beter en beter te lukken... Ook de logica/programmastructuren, een basis kennis van hardware, dataorganisatie,...
                  Dit is nog maar mijn eerste jaar dus de komende jaren zal mijn kennis gestaag groeien.

-open source lijkt me leuk want ga misschien proberen voor mijn eindwerk de programmastructuur en de software te schrijven van een lichttafel...
                  ...

Comment

• Koen van der K
                    • Aug 2005
                    • 1146

Even een korte vraag mbt de bedoeling van een "community" :

Wil men op een forum bedoeld om kennis te "verspreiden" nu de kennis gaan afschermen; is 't voor "ons-kent-ons"-verhalen of voor mensen die wellicht menen beter in een "echt professioneel" clubje te vertoeven ?

Wat is het doel en hoe is 't idee dan om met "fysiek gescheiden" collega's een gemeenschappelijk (kostendekkend / commercieel) project te runnen ?

Misschien (hopelijk) dat ik het volledig verkeerd heb maar ik krijg er nav voorgaande posts toch een beetje een vreemde indruk van dit soort "onderscheiden" en afscheidingsclubjes.

Ik meen hier op 't forum genoeg info te vinden en verspreiden die in de praktijk zijn nut bewijst, vandaar deze vragen.

Groeten !
                    Last edited by Koen van der K; 27-01-07, 13:39.
                    Meer is minder, minder is meer

Comment

• Funmaker
                      • Jun 2006
                      • 922

[no offence]
                      mss voel je je afgescheiden omdat je de dingen die er gezegd worden niet snapt?
                      Ik kan heel goed begrijpen dat het elitair zou lijken en dergelijken meer maar voor sommigen is het soms gewoon leuk en mega handig als ze een foutje hebben in bv hun programme code dat iemand anders kan helpen die fout op te lossen...
                      of dat iemand een opensource programma bouwt hier post en dat anderen die software kunnen verbeteren... mijn bedoelin zal het allesinds niet zijn om elitair of tot een beperkt groepje te behoren... Ik zou er enkel terecht willen kunnen met vragen, software verbeteringen en er dus een pak bij kan leren en evt mensen die er niks of weinig van snappen iets nieuws aan te leren
                      groeten

[/no offence]

Comment

• Koen van der K
                        • Aug 2005
                        • 1146

Ha Funmaker,

Is dat dan info die niet op het "open" forum gevraagd / geplaatst kan / mag worden ?

Mensen die specifieke info zoeken en al een tijdje op 't forum ronddwalen weten toch wel wie ze hier voor zouden kunnen aanspreken ?

Ondanks een community best handig zou kunnen zijn voor sommigen zou ik graag willen weten wat voor concreets 't bijdraagt ...

Beginners en mensen die er weinig van snappen iets bijleren is wat dagelijks gebeurt op 't forum.

Groeten !

Comment

• Funmaker
                          • Jun 2006
                          • 922

ik denk dat ik uw probleem zie
                          jij denkt dat een community een gesloten gedeelte is waar enkel mensen met de benodigde kennis opkunnen... maar volgens mijn inschattingsvermogen bedoelen zij met een community gewoon een ander onderdeel zoals daar al zijn als riggin, licht, geluid, overige,....
                          Als het blijkbaar toch een gesloten gedeelte zou zijn voor beperkt select groepje van mensen dan stellen een aantal mensen mij teleur... en wijger ik ook mijn kennis daar te gaan delen!
                          groeten

Comment

• Koen van der K
                            • Aug 2005
                            • 1146

Ja, een "afgesloten" forum, dat is idd waaraan ik eigenlijk dacht, maar zoals je zegt zou dat inderdaad toch wat vreemd en niet helemaal de bedoeling zijn lijkt me.

Maar enfin, samen iets bouwen waaraan iedereen een mening / idee / kennis aan bijdraagt is natuurlijk mooi ... enkel het verschil en het doel is mij nog niet helemaal duidelijk ... we zullen zien !

Groeten !

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5946

Even een reactie vanuit de moderating kant.

De vorm waarin deze gebruikersgroep zich zou kunnen begeven is geen onderwerp van gesprek geweest.
                              Eerst en vooral is er gekeken naar de belangstelling. Verder is er bevraagd welke meerwaarde mensen kunnen leveren, welke expertise ze kunnen inbrengen ten aanzien van dit specifieke onderwerp.

Hoewel er geen voorwaarden aan verbonden zijn, zijn we wel van mening dat een forum onderdeel moet voorzien in een behoefte.

Gelet op de uiterst geringe respons op de geplaatste oproep en de reeds actieve communities die dit onderwerp supporten (noot: wel engelstalig)
                              is het niet wenselijk om dit initiatief op dit moment verder uit te diepen.
                              Last edited by moderator; 27-01-07, 17:15.

Comment

Working...