Ons Forum...

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Ons Forum...

Even kort:

Ik vind het Forum de laatste tijd 'n stuk beter draaien en bijgehouden worden! Het hele verhaal van de uitleg waarom iets gesloten of verwijderd wordt en de uitwerking daarvan bevalt me ook goed. Moet wel zeggen dat er 1 of 2 mod's zijn die zich daar (volgens mij) niet altijd aan houden! Maar verder vind ik het goed gaan, net zoals de nieuwe lat out.

Dus: keep up the good work!

(en heeft die hele discussie van even geleden toch z'n positieve uitwerking gehad!)
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

Inderdaad, het is een tijd lang geweest (toen is daar ook een topic over geopend) dat er meer onzin te lezen was dan nuttige reacties/informatie.

Het is prettig dat de mods dit goed onder controlle houden.
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• admin
      Administrator
      • Aug 2000
      • 1009

Dank u! Dat zal het moderator-team goed doen!
      Al Bundy : If you want something fixed right, get an ugly guy to do it.

Comment

• john w
        • Jan 2006
        • 35

Ik moet zeggen, dat dit forum erg goed bezig is!
        Er wordt flink geschreven over diverse disciplines, en veel goede tips gegeven.
        Toch heb ik (helaas moderators!) een negatief punt. Er worden vaak door "amateurs"/"onervaren"(door de site "newbies" genaamd ook ik ben een "newbie") vragen gesteld, die voor de "proffesionals" als niet relevant of interesant worden bestempeld en vrolijk worden verwijderd. Door de heren moderators worden deze "newbies" daar op diverse manieren op gewezen, dat de heren het daar niet mee eens zijn!
        Op manieren van: "bij mij werkt google blijkbaar beter dan bij jou" of "omdat dit onderwerp tot in den treure is behandeld, hebben wij daar de zoekfunktie voor in het leven geroepen", of "wij gaan jou huiswerk niet maken"!
        Als iemand een andwoord geeft op een vraag en het andwoord staat de heren moderators niet aan, wordt het vrolijk afgekraakt of gewoon verwijderd van de site! ("de botex is toch even iets anders dan de lc 1224")

Is het nu een forum( denktank), of een gedachtenuitwisseling van mensen die zich 1 trapje onder *** hebben geschaald?
        Ik heb sterk de indruk dat de moderators denken dat heel Nederland dom is, en dat de moderators altijd gelijk hebben!
        Ik twijfel NIET aan de kennis van de moderators , maar ik vindt wél dat ze ook rekening moeten houden dat niet iedereen ervaring heeft in, of kennis heeft van het werk wat hun doen. Iemand die voor zijn hobby of studie een vraag heeft gaat zoeken op internet, en komt terecht op diverse site's waaronder deze.
        Het is dus niet vreemd dat er af en toe voor jullie "simpele" vragen worden gesteld, maar ik vind wel dat een fatsoenlijke of in ieder geval menselijke en nette reactie ook dán best mogelijk moet zijn! Dus niet meteen verwijderen of in de zeik zetten, maar gewoon eventueel verwijzen naar een ander topic of simpel en netjes een antwoord geven op een vraag.
        Ja, er zijn simpele vragen!
        Ja, er zijn mensen die het niet snappen!
        Ja, er zijn studenten die voor hun huiswerk dingen uit moeten zoeken!
        Ja, er zijn mensen die weinig van techniek weten!
        Maar zijn de moderators geboren met de kennis die ze hebben, of is dat geleerd middels ervaring?
        Hoe kan iemand zonder ervaring kennis vergaren? Juist, door veel op diverse fora te lezen, vragen te stellen (goed beslagen ten ijs komen)en vooral door zelf te doen!
        Ikzelf ben een ervaren paneelbouwer (doe dat al ruim 20 jaar), en over elektriciteit van 1 tot 2500 Ampére maak je mij weinig meer wijs.(maar als er een discussie gaat lopen over 63 Ampere, wordt dat overigens afgekapt en een slotje door ons modje, want dat is te gevaarlijk!) Maar als iemand mij daar iets nuttigs kan vertellen over mijn werk sta ik daar wél voor open!(dat is anders dan de moderators!)

Staan de heren moderators ver boven de gemiddelde hobby techneut, of hebben ze zichzelf zo hoog geplaatst?

Dat zijn van die dingen die ik mezelf afvraag, en waar ik mij af en toe flink aan kan ergeren op dit forum!

Dan nog 1 ding, ik ben een "newbie" wordt deze negatieve reactie nu ook verwijderd, of zijn jullie eerlijk en mag een ander dit ook lezen en eventueel reageren?

Comment

• admin
          Administrator
          • Aug 2000
          • 1009

Kom op John W! Niet weer oude koeien uit de sloot halen. Een dergelijk frustratie is door anderen al eens eerder aangekaart en beargumenteerd. Ook hier zal de zoekmachine wonderen kunnen doen.

De boodschap is duidelijk, je frustratie ook, ook de (re)actie van de MOD's is echter ook begrijpelijk. Kortom: iets om nooit echt over uigepraat te raken. Niemand heeft gelijk en iedereen heeft gelijk.

Je bent vrij om te gaan en staan daar waar de wilt. Dat geld ook voor je bezoek aan deze forums. Je hoeft niets, je moet niets, je mag..

Ik voel een vacature opkomen in functie van: “Newbie vraag? Ik wijs hem in de goede richting” moderator.
          Al Bundy : If you want something fixed right, get an ugly guy to do it.

Comment

• john w
            • Jan 2006
            • 35

Originally posted by admin
            Kom op John W! Niet weer oude koeien uit de sloot halen. Een dergelijk frustratie is door anderen al eens eerder aangekaart en beargumenteerd. Ook hier zal de zoekmachine wonderen kunnen doen.

De boodschap is duidelijk, je frustratie ook, ook de (re)actie van de MOD's is echter ook begrijpelijk. Kortom: iets om nooit echt over uigepraat te raken. Niemand heeft gelijk en iedereen heeft gelijk.

Je bent vrij om te gaan en staan daar waar de wilt. Dat geld ook voor je bezoek aan deze forums. Je hoeft niets, je moet niets, je mag..

Ik voel een vacature opkomen in functie van: “Newbie vraag? Ik wijs hem in de goede richting” moderator.
            Het gaat mij niet om die oude koeien, maar puur om de instelling van de moderators.
            Mensen komen op een forum als dit terecht, omdat ze een antwoord zoeken op een vraag. dat is niet voor niets, hier zit veel kennis, en het is vaak geweldig om te lezen hoe iemand iets oplost.
            Maar om dan meteen maar een slotje te zetten of te verwijderen vind ik niet netjes!

Ik weet dat hier veel ervaren mensen zitten, maar dat is op hun vakgebied. Diezelfde mensen worden (net zoals de grootste helft van Nederland)ook gewoon getild middels een vette rekening als ze hun auto bij de garage wegzetten, zonder zeker te weten of wat ze betaalen ook werkelijk is gebeurd! Dus zo perfect zijn ze nu ook weer niet!

Ik heb nu wel de indruk dat dit onderwerp niet mag gezien u reactie. U zit duidelijk aan dezelfde bar als u moderators, en die krijgen daarom standaard gelijk?

Voor u is het geen moderator, maar "Jan , vriend".

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by john w

Staan de heren moderators ver boven de gemiddelde hobby techneut, of hebben ze zichzelf zo hoog geplaatst?
              geen van beide denk ik...Ik denk dat het uitleggen van de Wet van Ohm een keer of 10 leuk is, de 12e-20e keer niet zo leuk meer, en de 21e keer denk je toch: hebben we al in ons natuurkundeboek gekeken?

Ik ben nu een dikke 5 jaar member, waarvan een jaar of 2 Mod geweest, en heb dus van de 16.000 topics er een 8000 in de gaten gehouden en gemonitord. Ik heb allerlei disciplines een eigen afdeling zien krijgen, om de leesbaarheid te bevorderen, en de opzoeksnelheid, maar ook het gebruikersgemak. Speciaaltje : de Newbies en startersvragen-afdeling.

Maar als je als chef automonteur voor de derde keer in de week iemand moet uitleggen hoe je een autoband oppompt wordt je daar uiteindelijk wat mistroostig van. En ik denk dat dat dan ook in de reply-tekst wat duidelijk wordt gemaakt. Een belangrijke reden voor mij om uiteindelijk het moderatorschap te beeindigen.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

oh, PS,

mij kennis had ik al voordat het internet in nederland begon, dus ook zonder dit forum is kennis te vergaren. Kennis komt naar je toe, deze zomer, maar ze komt niet zomaar, je moet er wel wat voor doen....

Comment

• john w
                  • Jan 2006
                  • 35

Als je het te lastig vindt om te reageren, dan reageer je toch niet?

Of je geeft gewoon een antwoord waar iemand wat aan heeft. Een leraar legt iedere week hetzelfde uit, hij vindt dat waarschijnlijk niet erg. Een moderator geeft graag zijn kennis door, dat vindt hij niet erg neem ik aan. Als hij dat niet meer graag moet hij zich afvragen of hij nog wel moderator wil zijn.
                  Je hoeft niet te antwoorden, maar het mág.Althans dat is mijn visie.

Maar vragen zijn er om beantwoord te worden.

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Een leraar legt iedere week hetzelfde uit, hij vindt dat waarschijnlijk niet erg.
                    ho ff, dat is zijn werk. Een metselaar legt ook iedere dag stenen op elkaar, een automonteur krijgt ook iedere dag weer dezelfde bougies die vervangen moeten worden. En daarvan betalen ze hun levensonderhoud.
                    Dit forum is nog steeds op basis van vrijwilligers die er vrijwillig een paar uur per week insteken om de zaken te modereren. Saillant detail, volgens mij.

Maar idd, verbeter het forum, en wordt Moderator...

Comment

• john w
                      • Jan 2006
                      • 35

Originally posted by MacGyverSounds
                      ho ff, dat is zijn werk. Een metselaar legt ook iedere dag stenen op elkaar, een automonteur krijgt ook iedere dag weer dezelfde bougies die vervangen moeten worden. En daarvan betalen ze hun levensonderhoud.
                      Dit forum is nog steeds op basis van vrijwilligers die er vrijwillig een paar uur per week insteken om de zaken te modereren. Saillant detail, volgens mij.

Maar idd, verbeter het forum, en wordt Moderator...
                      Nee, moderator zijn maakt je kortzichtig en je gaat ervan naast je schoenen lopen.

Ik houd er maar over op.Het is als water naar de zee dragen, je kan nog zoveel vergelijkingen of voorbeelden op tafel gooien maar dat wordt toch alleen maar verkeerd [FONT='Times New Roman']geinterpreteerd hier.[/FONT]

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                        • Nov 2005
                        • 950

Nee, moderator zijn maakt je kortzichtig en je gaat ervan naast je schoenen lopen.

Ik houd er maar over op.Het is als water naar de zee dragen, je kan nog zoveel vergelijkingen of voorbeelden op tafel gooien maar dat wordt toch alleen maar verkeerd [FONT=Times New Roman]geinterpreteerd hier.[/FONT]
                        Ik vind toch wel dergelijk dat u gelijk heeft! Topic's worden gesloten omdat de MOD's het een onzinnig topic vinden, terwijl andere dat misschien NIET vinden. Bovendien vinden MOD's het erg leuk om berichten te verwijderen die ze niet aanstaan.

Moderatorteam, doe dr wat aan!

Veder draait het forum goed en vooral heel belangrijk BETROUWBAAR
                        MEEO Audio Licht Rigging,
                        Mark van der Werff
                        Groningen

Comment

• Radar
                          Moderator
                          • Jul 2002
                          • 890

Topic founder bedankt voor deze veer.
                          Niet een ieder is het met je eens.
                          Maar een verwijzing naar google is niet voor de kat z'n schaamdelen.
                          Daar staat veel meer info dan ook maar iemand hier kan tikken.
                          Verwijderen van botex uitleg in een lc2412 topic doen we om het forum leesbaar te houden, er zoekt iemand op lc2412 en moet zich dan door bladzijden met botex geleuter heen lezen, ook weer niet de bedoeling van dit forum.
                          Heb je als newbie een vraag, zet 'm dan ook in het juiste forum en schaam je niet om hem in newbies te plaatsen.

Ik ga m'n slippertjes aan trekken en een stukje over water lopen.
                          Ik doe niet aan bijgeloof.
                          Dat brengt ongeluk.

Comment

• deurklink

Kijk nu ook al 2 jaar rond en vind de manier van moderaten ook goed op moment! En zie ook dat zeker 90% van de vragen (pin me niet vast op de laatste 10%) al behandelt zijn. De jeugd van tegenwoordig (waar ik zelf ook bij hoor) is veel en veel sneller van het laten uitzoeken door anderen. En de laatste tijd ben ik meer en meer van het zelf uitproberen! Dat onthoud je namelijk vele male beter! En vind dat de mod"jes" hier een goeie opvoedende taak op zich nemen door dat duidelijk aan te geven! Daar kunnen wat ouders in nederland wat van leren.

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

kijk, daar baal ik dan weer van... wel een muil opzetten, maar niet mee willen werken aan de verbetering van je eigen kritiekpunten...

Grote chinese wijsheid : als je met 1 vinger naar een ander wijst, wijzen de overige vingers naar jezelf. Wie loop er dus nou eigenlijk naast wiens schoenen

Comment

Working...