Behringer MX8000

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baseline
    • May 2004
    • 3

    #1

    Behringer MX8000

    Hoi

    Ik ben van plan om een Behringer MX8000 2e hands aan te schaffen
    voor gebruik in mijn home studio. (550,- euro)
    Is dit een aanrader of niet, wat zijn de voor en nadelen ervan?

    Ik zou hier graag wat meningen van anderen over willen hebben.

    [edit]Studiomoderator: hoofdletters verwijdert. Volgende keer wordt de post verwijderd[/edit]
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

    #2
    Ik zou geen 2e hands Behringer tafel kopen, mijn ervaring wijst uit dat ze redelijk snel versleten raken. De kwaliteit is ook niet echt geweldig, maar ik neem aan dat je met budgetten te makken hebt. Mischien dat anderen betere ervaringen hebben.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #3
      Baseline, jaren geleden heb ik er ook eentje gehad [:I]
      Na 3 maanden waren er al problemen met de solo, mute, routingknopjes enz... kraken en piepen [xx(]
      nee, ik zou hem niet aanraden
      Als je een beetje doorspaart zou je misschien kunnen kijken naar een 2 de handse mackie ( stukken beter en een betere EQ )
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • Siem
        • Jul 2003
        • 124

        #4
        Idd, wegblijven van de grotere Behringer tafels, heb er niks dan ellende mee gehad.
        Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

        Comment

        • Baseline
          • May 2004
          • 3

          #5
          Hoezo heb je er alleen maar ellende mee gehad dan??

          Comment

          • Siem
            • Jul 2003
            • 124

            #6
            Net zoals sis: mute- en routing-knoppen die er plotseling geen zin meer in hebben. Verder eq die nergens naar klinkt en zodra meer dan ongeveer 12 microfoonkanalen tegelijk gebruikt worden, gaan de voorversterkers over hun nek (voeding onderbemeten?).
            Heb ook wel met kleinere (tot plm. 16 kanalen) Behringer tafels gewerkt, zelden problemen mee gehad.
            Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

            Comment

            • mbottens
              • Feb 2004
              • 743

              #7
              als je dan toch een goedkope mixer zoekt moet je eens kijken naar de nieuwe Serie SL.....FX van Behringer.

              Groeten Martin
              Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

              Comment

              • jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

                #8
                citaat:Geplaatst door Siem
                Idd, wegblijven van de grotere Behringer tafels, heb er niks dan ellende mee gehad.
                Dat zou ik nu ook weer niet willen beweren. Wij hebben op school een Behringer MX-2442 staan en die doet het nog uitstekend, ondanks dat er al heel veel mee is gewerkt. En nee, hij is niet minder dan een week oud, maar al een paar jaar (tegenwoordig is er een nieuwere versie, wij hebben de oude).

                Comment

                • vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

                  #9
                  Een nieuwe Soundcraft M12 of Yamaha MG24/14 FX kan misschien ook wat zijn. Weet natuurlijk niet wat je nodig hebt/wensen zijn aan inputs en extras. En is € 550,00 je maximum budget of alleen de prijs van die Behringer?

                  Comment

                  • Siem
                    • Jul 2003
                    • 124

                    #10
                    citaat:Geplaatst door jurjen_barel

                    citaat:Geplaatst door Siem
                    Idd, wegblijven van de grotere Behringer tafels, heb er niks dan ellende mee gehad.
                    Dat zou ik nu ook weer niet willen beweren.
                    Ik wel, sterker nog dat doe ik ook.
                    Ik heb niks tegen op Behringer spullen, als het maar datgene doet wat het moet doen. Maar grote (&gt;24 microfoonkanalen) mengtafels bouwen is een vak apart, dat blijkt wel uit het feit dat er fabrikanten zijn die enkel daarmee hun brood verdienen en toch een flink marktaandeel hebben (A&H, Midas, Soundcraft, enz.). Behringer zou zich er dus niet aan moeten wagen...
                    Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

                    Comment

                    • giserke
                      • Nov 2003
                      • 456

                      #11
                      We moeten toch ook niet overdrijven hé, het heeft ook te maken waarvoor je dit toestel gebruikt.
                      Als dat gewoon voor thuis is, of sporadis eens te gebruiken, en alle elementen van die mengtafel werken is dat wel goed genoeg.

                      Het heeft toch geen zin om een mentafel van 2000 ballen te kopen voor sporadis gebruik...

                      Comment

                      • sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

                        #12
                        citaat:Geplaatst door giserke


                        Als dat gewoon voor thuis is, of sporadis eens te gebruiken, en alle elementen van die mengtafel werken is dat wel goed genoeg.
                        dat is het hem nou net, het werkt niet zoals het hoort [V]
                        weinig of niet gebruiken heeft hier toch niks mee te maken !
                        je koopt iets en je wil toch dat het werkt ! ja toch
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                        Comment

                        • mbottens
                          • Feb 2004
                          • 743

                          #13
                          Ik heb die nieuwe SL2442-FX Pro van Behringer besteld, iets van 500 euro voor 24 Kanalen, ik weet dit is off-topic maar zo gauw ik hem heb zal ik hier zeker even reageren, om te kijken of het nog steeds zo is dat Behringer geen 24 kanaals tafels kan maken. Begrijp me niet verkeerd in de studio heb ik ook een 32 kanaals tafel van 4000 euro maar voor 500 euro neem ik de som op de proef, ik ga hem gebruiken voor kleine bandjes die zelf geen apparatuur hebben, een beetje ondersteuning van mijn klanten.

                          Groeten Martin
                          Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

                          Comment

                          • mbottens
                            • Feb 2004
                            • 743

                            #14
                            citaat:Ik heb die nieuwe SL2442-FX Pro van Behringer besteld
                            Het is de SL3242-FX pro geworden en als het goed is komt hij dinsdag binnen en gaat hij de eerste zaterdag hierop dus 5 juni al mee op pad met een klein beginnend bandje (4e optreden volgens mij). Na dat weekend zal ik zekers de resultaten even melden. Ook zal ik nog even een vergelijk doen met mijn studio mengtafel qua EQ´s.

                            Groeten Martin
                            Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

                            Comment

                            • sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

                              #15
                              Ik hoop dat je er succes mee hebt Martin
                              Heb vorig jaar een UB1832FX gekocht, gewoon om eens te proberen !
                              Vind het wel een goede opzet van behringer, handig in gebruik en alles bij de hand
                              maar, maar, maar, na 6 maanden begonnen de problemen :
                              effecten vielen soms weg , de ene keer naar links de andere keer naar rechts [V] verdorie , echt vervelend !!
                              De mute toetsen gaven een klop in mijn boxen, faders deden ook al raar,
                              kortom, kloten
                              Ik dacht dat de SL reeks een opvolger was voor de UB reeks aangezien ze een beetje dezelfde mogeljkheden hebben [?]

                              Hopelijk voor jou heb je al die problemen niet , succes

                              Heb nu terug een Mackie, dat is toch heel andere koek, vooral de EQ dat is een enorm verschil [^]

                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                              Comment

                              Working...