lange digitale live opname

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pino
    • Jul 2002
    • 390

Bedankt voor jullie reacties, maar misschien moet je eerst m'n eerste berichtje nog eens lezen.
    Ik weet het : er zijn verschillende goede professionele oplossingen; maar het probleem is dat ik er niet alleen mee ga werken, en dat mijn medewerkers technisch niet zo onderlegt zijn als ikzelf.
    Persoonlijk zou ik opteren voor een laptop omdat me dat de meeste mogelijkheden zou geven, doch om dat ding aan te sluiten en op te starten is toch wel een degelijke kennis nodig van dat medium (kwestie instellingen enz.) Jullie begrijpen vast dat als je met vrijwilligers werkt ( een confituurbereider en een boekhouder ), met slechts een zéér beperkte kennis van techniek, je moet zorgen dat de apparatuur waarmee je werkt ook zeer eenvoudig is. Met die VHS recorder lukte dat zeer goed.
    Daarom zoek ik een soortgelijk toestel , maar dan zonder band; omdat dit eenzelfde eenvoudige bediening vraagt.
    Vandaar dat ik, indien mogelijk, graag zo'n DVD/HDD recorder zou gaan gebruiken met de bedoeling: opzetten - record drukken - en spelen, zonder dat je daar de rest van het programma nog moet naar omkijken.
    Dat ik daarbij nog steeds in mono moet werken als ik stem en muziek apart wil opnemen , is voor mij geen probleem.
    Een voorbeeld van zo'n toestel kan bv de JVC DR-MH30SE zijn.
    En hiervan had ik graag wat gebruikers ervaringen gehad; zowel video als geluids opnamen zijn voor mij interessant.

Groetjes,
    Pino
    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Oke, iets met een computer is dus niet de wens

Je kunt ook een DAT-recorder (bv. Tascam DA-P1) overwegen met een digitale uitgang. Is niet optimaal voor het overzetten naar de computer maar wel Plug & Pray. Anders kom je toch al snel bij de harddiskrecorders uit zoals de Alesis HD24. De bediening werkt net als bij de ADAT recorder.

Comment

• crazydutchman
        • Oct 2004
        • 8

Beetje late reactie, maar toch.

Hieronder staan goede opties voor lokale radio.

Zat te surfen over Marantz en zag het volgende:
        Een standalone CD-recorder/editor met MP3 mogelijkheid en 2x XLR in.
        Marantz CDR420 Portable MP3/CDR Workstation

En anders de Marantz PMD670

portable recorder voor compact-flashcard zonder bewegende delen (of IBM Microdrive). Met XLR phantoom, USB. WAV, BWF, MP2, MP3.

Vergadering op nemen? Deze recorder is geschikt om tot 12 uur op 1 compact-flashcard van 256MB stop bij een stilte van meer dan 5 seconden en start automatisch weer zonder een letter te missen. De tekst is daarna zeer eenvoudig op de PC uit te werken.

input/output
        • balanced XLR (L/R) microphone in
        • unbalanced line in/out (rca/cinch)
        • unbalanced digital in/out (rca/cinch)
        • remote control input (2.5mm jack)
        • USB

-Number of channels 2 (stereo),1 (mono)
        -Usable media CF memory cards, Microdrives

-Recording and media methods
        .mp2 MPEG1 Layer II compression
        .mp3 MPEG1 Layer III compression
        .mp3 MPEG2 Layer III compression* (*for all half sample rates)
        PCM 16 bit linear PCM

Recording bit rate (selectable)
        MP2 stereo 384, 256, 192, 128, 96, 64 kbps
        MP2 mono 192, 128, 96, 64, 48, 32 kbps
        MP3 stereo 320, 256, 160, 128, 80, 64 kbps
        MP3 mono 160, 128, 80, 64, 40, 32 kbps

Sampling Frequency
        Analog 48, 44.1, 32, 24*, 22.050*, 16* kHz (*except MP2)
        Digital 48, 44.1kHz

Frequency response (PCM 44.1kHz)..20,000 Hz (-0.5dB)
        Signal-to-Noise Ratio LINE86dB / MIC 65dB
        Total Harmonic Distortion at 0 VU (PCM) LINE 0.03% / MIC 0.08%
        Dynamic Range 86 dB

Informatiebron

Comment

• Pino
          • Jul 2002
          • 390

dit moet ik eens verder onderzoeken
          ziet er een leuk toestelletje uit dat voor vanalles kan worden gebruikt

merci en groetels,

pino

Comment

• Pino
            • Jul 2002
            • 390

Kijk: dit is nou precies wat ik zocht:

Iemand hiermee ervaring?

groetels,
            Pino

Comment

• giserke
              • Nov 2003
              • 456

Ik weet niet wat de prijs is van dit toestel, maar vind het wel pover.
              gewoon een labtopje met vb de tascam US122, heb je de perfecte digitale opname/afspeel machine.

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Well, het lijkt me iig wel behoorlijk hufterproof. Is het inmiddels niet meer noodzakelijk 3 sporen op te nemen? Red je die 4 uur wel in een redelijke kwaliteit?
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Pino
                  • Jul 2002
                  • 390

3de spoor zou dienen om: of applaus op te nemen, of in stereo stem en muziek apart te kunnen opnemen. Als ik gewoon in mono blijf spelen, en applaus vooraf opneem en bij de montage dat erbij plak, kom ik met 2 sporen toe.
                  Uiteraard zouden meer sporen meer mogelijkheden bieden.
                  Aan dit toestel zijn enkele hele grote voordelen verbonden:
                  1) zeer eenvoudig in gebruik
                  2) er zitten geen bewegende delen niet meer in
                  3) de compact flash kaart kan onmiddelijk in de computer afgespeeld worden en geëdit worden.

Wat de kwaliteit betreft: in mp3/256 kbs zou ik ruim 4 uur kunnen opnemen op een kaart van een halve gig; vermits ik het in die kwaliteit op de lokale radio wil brengen is dit mijns inziens voldoende.
                  Op een kaart van 1 Gigabyte kan je in Wav iets meer dan een uur opnemen in cd kwaliteit.

Nu de prijs:
                  €995,-.
                  Dit lijkt veel, maar als dit ding ook 10 jaar meegaat zoals mijn VHS recorder die destijds hetzelfde koste, dan ben ik al lang tevreden.

Groetels,
                  Pino

ps: gebruikerservaringen zijn steeds welkom.

... potverdekke Crazydutchman, nu zie k pas dat je al een tijdje geleden het grotere broertje aanprees...

Comment

• giserke
                    • Nov 2003
                    • 456

wat dacht je van de Tascam DA-P1 en de tascam Pocketstudio 5 ?

Comment

• Pino
                      • Jul 2002
                      • 390

ziet er leuk uit, toch enkele opmerkingen:

de bedoeling was om een heel eenvoudig toestel te hebben dat zo'n 4 uur aan 1 stuk kan opnemen op aanvaardbare kwaliteit , liefst op 3 sporen, en liefst zonder bewegende delen.

Met 2 sporen kan ik leven, (dan blijven de bedoelde opnames in mono), maar op een DAT kan je géén 4 uur opnemen aan één stuk, zodat je ook hier nog je aandacht nodig hebt om de cassette te vervangen. Die tijd héb ik niet.
                      Ook de feiten dat die Marantz bijna werkt als een cassetterecorder, en dat er géén bewegende delen inzitten spreken me enorm aan.
                      Hij is 1 unit hoog, en daaruit volgt dan weer dat ik in de unit die dan nog overblijft nog een compressortje kan steken ...

Moest er een soort pocketstudiootje bestaan dat een dergelijk lange opname aankan op compact flash , dan valt dat zeker nog te overwegen. Helaas heb ik dat nog niet gevonden.

Groetels,

Pino

Comment

• giserke
                        • Nov 2003
                        • 456

je kunt een compact flash kaartjesteken zo zwaar je wil dacht ik? bij dê pocketstudio

Maar mag ik vragen, Waarom je 3 sporen nodig hebt, en moet het dienen voor microfonen of gewoon audio apparatuur?

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4516

ik ben aan het kijken naar :

http://www.creative.com/products/pro...ct=10737&nav=1 of een van zijn broertjes van een collegamerk.

Om voortaan bij elk optreden de zaalmix op te nemen en naderhand daar flarden uit te kunnen emailen naar de bandleden om extra aandacht aan te geven bij het repeteren enzo.
                          lekker belangrijk!

Comment

• Pino
                            • Jul 2002
                            • 390

ziet er heel interessant uit,

Hoe is de kwaliteit van de opnames? Voor mij is MD kwaliteit al voldoende.
                            Verloopt de bediening een beetje eenvoudig?

@ giserke: veel toestellen ondersteunen volgens de handleiding geen compact flash kaart van boven een bepaalde capaciteit (vb max 128 MB). Ik weet niet waarom dat zo is; misschien weet jij hier meer over?
                            Bedoeling was in eerste instantie de muziek in stereo op te nemen, en de stem apart in mono; vandaar de 3 sporen.
                            Ik kan er wel mee leven dat alles in mono gebeurt, waardoor ik maar 2 sporen nodig heb en bijgevolg heel wat meer recorders in aanmerking komen.
                            Als iemand toch iets vindt dat 4 sporen tegelijk kan opnemen op compact flash , en dit 4 uur aan 1 stuk; dan hoor ik het graag. Ik denk wel dat dit mogelijk is op een kaartje van 1 gigabyte @ 256 kbs.

Groetels,
                            Pino

Comment

• Pino
                              • Jul 2002
                              • 390

Showband,
                              welke maximale bitrate kun je instellen op dat ding: ik zou toch graag 192 of zelfs liefst 256 kbs halen omdat ik 128 maar net goed genoeg vind. Vooral tijdens gesprekken valt het mij op dat het wat metaal achtig klinkt bij 128 kbs. Voor de rest lijkt het mij een leuk hebbedingetje dat zeker het proberen waard is.
                              Groetels,
                              Pino

Comment

• Pino
                                • Jul 2002
                                • 390

Heb vrijdag eindelijk m'n Muvooke (muvo micro n200 1GB) binnen gekregen.
                                Ik ga het vandaag eens grondig uittesten; de eerste bevindingen zijn positief. De maximale bitrate van 160 kbs lijkt op het eerste gehoor voldoende (koptelefoon sennheiserHD497) en ook de kanaalscheiding is groot genoeg.
                                Verder verslag in de loop van de week

PS: ik heb ook een roadie gekocht (Gill, 3.840 Kg, 51.5 cm). Verbruik: véél pap en pampers. :-)

Comment

Working...