protools/cubase?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

precies matthijs, meteen even raak onderbouwen.... voordat iedereen weer betweterig gaat lopen zeuren,
    en het ergste is nog dat jouw posts worden weggehaald en die zeurdingen laat de moderator staan. maar goed

ken logic zelf niet zo goed maar die freeze functie schijnt te gek te zijn, en als je toch met mac werkt denk ik inderdaad dat logic best of both worlds is....
    Vind zelf cubase ook te gek, vooral ook omdat er zon verscheidenheid aan plugs voor is, midi is ook goed, audio goed genoeg voor dance etc. Heb ook veel bandjes dingen erop gedaan, gaat prima...
    knoppen en waarden :)

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

nou ik draai cubase en protools op pc, overigens wel alleen voor muziek ingericht spijkersnel... je moet eigenlijk ook zeker multi-harddisk werken...
      Maar het is waar dat als je niks van pc weet heb je echt een probleem, maar bij mij draait het als een kanon, alleen je moet je wel erin willen verdiepen als er een probleem is. En je moet vn tevoren goed nadenken over wat je wil, hoe je hem gaat inrichten, welke hardware je kiest is ook extreem belangrijk. cubase.net forum staat een hoop :

http://www.musicxp.net/
      succes!
      knoppen en waarden :)

Comment

• Mastah Fadah
        • Dec 2003
        • 19

citaat:Geplaatst door Mathijs

[off-topic]
        Jij snapt dus duidelijk niet waarom Protools zo goed is. Protools werkt alleen met digidesign hardware. Er zal dus nooit een crack voor komen. Dat kan dus niet!! blijkbaar zal ik mijn setje dus ook gekocht hebben.

Ik gebruik het voor Prive, zou ik al deze plug-ins moeten kopen, dan was ik eerst nog 20 jaar aan het sparen.

Wat denk je van een eigen mening, inspelen op de vraag die er wordt gestelt??

Hij vraagt hier om raad, niet om "zoek het zelf maar uit"
        citaat:Geplaatst door dokter dB

precies matthijs, meteen even raak onderbouwen.... voordat iedereen weer betweterig gaat lopen zeuren,
        en het ergste is nog dat jouw posts worden weggehaald en die zeurdingen laat de moderator staan. maar goed
        Sorry, naar aanleiding hiervan zal ik mijn standpunt toch even uitleggen, dus ff off topic!! [8D]

Ik vind de posts van matthijs juist vaak enorm betweterig en door een aantal dingen die hij zegt vind ik het niet helemaal geloofwaardig.

Hij heeft het over een 'eigen mening' maar alles wat hij zegt is precies de mening van de gemiddelde muziektechnologie/SAE/sound seminar leerling, om maar een voorbeeld te noemen. De ECHTE audio-rotten uit het vak hebben vaak een veel genuanceerdere mening en verbazen je soms met wat ze gebruiken en hoe ze dat doen, puur omdat ze gewoon veel meer gedaan hebben met audio. Alle dingen die matthijs zegt, staan letterlijk in het boekje. No offence, maar het is echt zo.

Niet dat er iets mis is met die kennis uit het boekje (want die is er bij matthijs zeker wel) en al helemaal niet om die te delen op dit forum, maar je moet dan wel uitkijken omdat het in de praktijk gewoon genuanceerder is allemaal vind ik, duw mensen NIET in een hokje.

Ik heb flink wat lopen lezen op dit forum (vooral het studiogedeelte) voordat ik me aan meldde. En als ik dan in posts van matthijs lees dat ie 'ssl gewend is' of het steeds heeft over een urei1179 ipv 1176 of dat bij analoge opnamesystemen vrijwel nooit compressie werd gebruikt, dan zie ik stelligheid terug die ik niet als geloofwaardig kan omschrijven!! Hoeveel jaar heb jij dan wel niet in welke top-studio gewerkt om daar een uitgebreide mening over te hebben vraag ik me dan af??

En je zegt het helemaal goed: Geef mensen RAAD, duw ze niet in maar 1 hoek omdat jou kennis zo ver strekt.

En ik had het trouwens over een crack van pt ALS die er WAS. Daarna ging ik in op de cracks van de PLUGS die jij hebt. Wel goed lezen he [)] [)]

Comment

• pro`d`user
          • Jun 2002
          • 534

Het enige wat ik met die Novation wil is plugins inspelen.
          Met Protools zal je net zo goed wat toetsen willen om wat plugins te laten spelen.
          Waarom is Protools dan minder geschikt? Ik wel namelijk verder geen andere midi-apparaten.
          Het blijft bij een computer met programma en plugins, een keyboard en een controller.

Nog even to Mathijs: bedankt voor die link maar ik ben van plan alles nieuw te kopen.
          Barry K.
          Wij werken met EV ole ole
          In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• Mastah Fadah
            • Dec 2003
            • 19

Maar wat wil je dan nog meer gaan doen met pro tools?
            Ga je audio editen/mixen in een arrangement met 1 of 2 midi-partijen erbij? In dat geval is pro tools wel lekker vind ik, de audio editing vind ik dan ook makkelijker als in bijvoorbeeld logic of cubase. Vooral de kleine details die het leven simpel maken, zoals de TCE trimmer of in de tdm versies de beat detective om maar wat te noemen.

Maar als je flinke midi-edit mogelijkheden wilt hebben zoals een logical editor of uitgebreidere midi quantizing of gewoon simpele opties als 'delete doubles' ofzo is pt wat beperkter. Dan zou ik persoonlijk gaan voor een sequencing pakket. Logic/cubase/digital performer zijn al genoemde voorbeelden

Dus wat is het nou precies wat je allemaal wilt doen en kunnen doen met het systeem dat je wilt aanschaffen?? Als de nadruk ligt op audio, is het logischer om een programma te gaan gebruiken dat daarvoor ontworpen is. En als de nadruk ligt op midi daar een programma op kiezen.

Alhoewel er ook redenen zijn te bedenken om voor een pakket als logic/cubase te gaan ook al ga je meer met audio doen.

Comment

• pro`d`user
              • Jun 2002
              • 534

Voornamelijk het produceren van dance (zeg maar zo'n 60-70% van alles)
              Verder kan het ook muziek worden voor filmpjes etc.
              De plugins en dus wat toetsen.
              Ik begrijp het verschil tussen audio/midi maar als je bijvoorbeeld Atmosphere of Arturia Moog of wat dan ook gebruikt, dan is het toch audio?
              Barry K.

Comment

• Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

citaat:Hij heeft het over een 'eigen mening' maar alles wat hij zegt is precies de mening van de gemiddelde muziektechnologie/SAE/sound seminar leerling
                Ik heb het alleen maar over dingen waar ik ook daadwerkelijk mee werk. Ik zit dus niet zo maar alles uit een boekje over te typen! dat dat even duidelijk is!!

citaat:maar als je bijvoorbeeld Atmosphere of Arturia Moog of wat dan ook gebruikt, dan is het toch audio?
                Wat uit de plug-ins komt is inderdaat audio, maar je stuurt ze nog steeds met midi aan. Je kan dus met je keyboard een midi partij opnemen in een sequencer en hiermee het instrument aansturen. Voordeel hier van is dat je alles nog heel makkelijk kan aanpassen, en het bijna geen HD ruimte in beslag neemt.

Comment

• Mastah Fadah
                  • Dec 2003
                  • 19

Ik heb het alleen maar over dingen waar ik ook daadwerkelijk mee werk. Ik zit dus niet zo maar alles uit een boekje over te typen! dat dat even duidelijk is!!
                  De gemiddelde SAE/Soundseminar/muziektechnologie leerling werkt ook overal zelf mee, dat wil niets zeggen over hoeveel ervaring die hij/zij met de apparatuur heeft en al helemaal niet in een real-life situatie. Ik zie jou mening in ieder boekje terug, of je er nu zelf mee gewerkt hebt of niet.

Als je nog maar een beginner bent die net een paar jaar bezig is, gedraag je dan ook zo en hou je mond over dingen waar je niets over kunt oordelen, help mensen alleen met dingen waar je echt ervaring en verstand van hebt, niet waar je een review over gelezen hebt. Of geef anders gewoon de link naar die review of de bron waar je de info vandaan haalde, waarschijnlijk staat daar de info toch uitgebreider [)]

citaat:Geplaatst door pro`d`user

Verder kan het ook muziek worden voor filmpjes etc.
                  Dat is zo'n beetje wat ik ook doe. Je kunt idd van al die virtual instruments audio maken, maar ik kies er vaak voor om het midi te houden, zeker in een componeer-stadium omdat ik dan nog veel verander.

Uiteindelijk bak ik er een audiofile van waar toonregeling, compressie etc op uit te voeren is. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet veel met virtual synths werk, meer met hardware modules. Maar daarmee werk ik op dezelfde manier trouwens.

Comment

• Mathijs
                    Moderator
                    • Aug 2002
                    • 1353

citaat:mensen alleen met dingen waar je echt ervaring en verstand van hebt, niet waar je een review over gelezen hebt
                    Waar heb jij leren lezen, ik zei: Ik heb het alleen maar over dingen waar ik ook daadwerkelijk mee werk.

Maar goed ik geef het op. Dit slaat nergens op. Gaan weer lekker on-topic verder nu, en ik houd mijn bek wel.

Comment

• Mastah Fadah
                      • Dec 2003
                      • 19

citaat:mensen alleen met dingen waar je echt ervaring en verstand van hebt, niet waar je een review over gelezen hebt
                      Waar heb jij leren lezen, ik zei: Ik heb het alleen maar over dingen waar ik ook daadwerkelijk mee werk.

Maar goed ik geef het op. Dit slaat nergens op. Gaan weer lekker on-topic verder nu, en ik houd mijn bek wel.
                      Ja das het makkelijkst he....dan ben je overal vanaf.
                      Ik heb trouwens leren lezen op de basis school []

Wat ik zeg is dat als je 1 keer met iets gewerkt hebt, je NIET kunt beoordelen hoe het apparaat in een PRAKTIJK situatie te gebruiken is en al helemaal niet kunt adviseren hoe mensen het zouden moeten gebruiken. Waar ben jij bijvoorbeeld 'gewend' geraakt aan een ssl? Dat je daaraan gewend bent zeg je namelijk in je post 'Stad schouwburg Utrecht 07-09' Werk je al een jaar of 5 in een studio waar zo'n ding staat? Ik weet nu al zeker van niet, zonder dat je antwoord geeft.

Wat ik wil zeggen: Jou stellige manier van reageren kan je alleen maken als je er ECHT wat mee van doen hebt gehad. Anders help je mensen niet maar duw je ze in een richting waar ze misschien nieteens zouden moeten zijn. En dat vind ik hoogst vervelend, zeker op een forum waar mensen komen voor advies. Vandaar dat ik hierover doorga.

Ook als dat off topic is.

Comment

• Mathijs
                        Moderator
                        • Aug 2002
                        • 1353

Dat jij vind dat je minimaal 5 jaar nodig hebt om te kunnen zeggen hoe iets werkt moet je zelf weten. Ben ik het niet mee eens. Het ging hier om audo software, en JA hier werk ik al meer dan 5 jaar mee. Dus daar kan ik over mee lullen. Misschien breng ik het anders dan jij, of wie dan ook, maar het is wel duidelijk. Als ik zeg spring in de sloot doe jij dat toch ook niet!

Deze discussie hoort hier niet thuis, dus mocht nog iets kwijt willen, mail me maar.

Comment

• Mastah Fadah
                          • Dec 2003
                          • 19

Dat jij vind dat je minimaal 5 jaar nodig hebt om te kunnen zeggen hoe iets werkt moet je zelf weten. Ben ik het niet mee eens. Het ging hier om audo software, en JA hier werk ik al meer dan 5 jaar mee. Dus daar kan ik over mee lullen. Misschien breng ik het anders dan jij, of wie dan ook, maar het is wel duidelijk. Als ik zeg spring in de sloot doe jij dat toch ook niet!
                          Uiteraard niet! Ik kijk wel uit zeg.....

Wat ik wil zeggen: Software, ok dan. Maar hou je mond over een ssl, een urei1176, analoge opnamesystemen en wat noemde ik nog meer voor voorbeelden waar jij totaal geen feeling mee hebt. Zeg alleen wat JOU ervaring is. Daar is toch een forum voor?

Ik ga nu ook stoppen, mailen lijkt me niet echt nodig want ik denk dat mijn punt duidelijk is. [8D]

(/off topic)

Comment

• pro`d`user
                            • Jun 2002
                            • 534

Ik ga er nog even rustig over nadenken, nog een keer kijken.
                            Bedankt voor de hulp, jammer dat het wat offtopic liep.
                            Als ik nou toch voor bijvoorbeeld Cubase zou gaan is die Tascam Fw 1884
                            een goede koop?
                            Als ik alles besteld heb en binnen heb zullen jullie de foto's wel zien.
                            Barry K.

Comment

• Mathijs
                              Moderator
                              • Aug 2002
                              • 1353

citaat:waar jij totaal geen feeling mee hebt
                              Dat is jouw mening. Mijn bio staat niet op internet. Dus ook jij mag wel opassen met wat je zegt!
                              (omdat ik dus wel degelijk met die apparatuur werk, en niet 1X)

Comment

• Mastah Fadah
                                • Dec 2003
                                • 19

citaat:Geplaatst door pro`d`user

Ik ga er nog even rustig over nadenken, nog een keer kijken.
                                Bedankt voor de hulp, jammer dat het wat offtopic liep.
                                Als ik nou toch voor bijvoorbeeld Cubase zou gaan is die Tascam Fw 1884
                                een goede koop?
                                Als ik alles besteld heb en binnen heb zullen jullie de foto's wel zien.
                                Die tascam heb ik nooit mee gewerkt, cubase lijkt me een ok optie. Ik zou het ff af laten hangen van het idee of je de virtual instruments als audio wilt gaan opnemen en dat editen of juist de midi wilt gaan bewerken.

Knippen en plakken in audio vind ook ik veel makkelijker gaan in protools.

Maar ik zou echt even langs een muziekwinkel gaan en me ff cubase/logic met wat virtual instruments laten zien door een medewerker daar. En hetzelfde met pro tools, of download Pro Tools free van de site van digidesign (www.digidesign.com, dan naar support-downloads).

Als je ziet wat er allemaal kan, is het kiezen weer makkelijker

Comment

Working...