protools/cubase?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pro`d`user
    • Jun 2002
    • 534

ja ik ben al is langs geweest toen heb ik cubase en logic gezien.
    Nu zaterdag langs voor protools.
    Heeft iemand ervaring met die Tascam Fw 1884 of iemand met een andere
    soortgelijke controller?
    Barry K.
    Wij werken met EV ole ole
    In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

wat een verhitte discussies, bedankt nog voor die link martijn!
      ik ken die tascam niet maar kijk effe op het cubase.net forum zie link bovenstaand?
      waarom begin je niet gewoon met cubase crack? kan je een maandje kijken of dat voor jou goed werkt.... zo te lezen is dat prima voor jou... als je het nix vind kijk je verder... no harm done. Ik zou het overigens wel gewoon kopen daarna, maar ja dat moet iedereen zelf weten....
      Maar het is waar dat audio editing beter is in PT, maar in cubase is hij ook erg goed, maar anders, na een tijdje word je er best snel in in cubase, en als jij echt met al die instrumenten wil werken zeg ik cubase... heb ik ook gedaan en later schaf je en keer protools aan... moet je zeggen dat ik nu nog staads het meest (dance)in cubase doe en de bandjes dingen in PT....
      knoppen en waarden :)

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

Ik ben bang dat die tascam het nieuwste van het nieuwste is. En je dus weinig kans hebt om mensen met ervaring op het ding te vinden.

Ik werk met een tascam USB apparaat van vele prijsklasses goedkoper samen met cubase en ben er al jaren intens gelukkig mee. [:X]

Je kan ook voor een separate controller gaan samen met een firewire AD/DA converter. Voordeel is dan dat je bij upgraden niet alles weg moet smijten.
        met cubase zou dat bv een huston met een motu converter kunnen zijn.
        Je weet dan ook zeker dat je getest spul hebt. Die tascam zou nog wel eens een of twee bugs kunnen hebben gezien de leeftijd...

Ik geloof echt dat je beter eerst eens reason kan aanschaffen als je dance wil maken met midi en synthesizers. Dat is een veel goedkopere en betere start dan zo een enorme setup uit het niets optrekken.
        lekker belangrijk!

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Mag ik nog even toevoegen dat NOG STEEDS in bijna elke professionele studio een atari computertje met cubase/logic staat. En met goede reden.
          lekker belangrijk!

Comment

• Mastah Fadah
            • Dec 2003
            • 19

citaat:Geplaatst door showband

Mag ik nog even toevoegen dat NOG STEEDS in bijna elke professionele studio een atari computertje met cubase/logic staat. En met goede reden.
            [8D] [8D] [8D]

Comment

• MIO
              • Dec 2003
              • 2

Tascam Fw 1884
              Hi pro`d`user; ik begrijp dat je op zoek bent naar een DAW (digital audio workstation) en een vorm van besturing. Een en ander is een beetje aan elkaar gekoppeld. Als je keuze valt op Pro Tools, ben je gebonden aan Digidesign hardware (geluidskaart). Deze zijn er in verschillende uitvoeringen, alleen als geluidskaart, of met voorversterker, en zelfs met control mogelijkheid (Digi 002), deze geeft je bijna alle bedieningscontrols in een soort mixer. Ik gebruik zelf Logic Platinum, met een Logic Control. Hij word voor Emagic gemaakt bij Mackie, en heeft geen audio-kaart aan boord, en is dus alleen besturing van je software. Deze versie van de Control is tegenwoordig verkrijgbaar voor de meeste DAW merken. http://www.mackie.com/products/mackiecontrol/index.html De Tascam is eigenlijk vergelijkbaar met de Digi 002, interface, pre-amp, en control in een. Ik heb hem nog niet aan het werk gezien, maar Tascam kennende, zal het kwalitatief allemaal dik in orde zijn.
              Andere remotes voor het bedienen van DAW's, bijv. de SAC 2.2, wel wat aan de prijs... http://www.radikaltechnologies.com/ Probeer voor jezelf uit te zoeken wat je gaat doen met je systeem; meer midi/audio, meersporen tegelijk opnemen etc. en kies pas dan voor het platform waar je mee wilt gaan werken. Keuze genoeg zou ik zeggen.

Succes

Comment

• van bliebhoven
                • Jan 2004
                • 25

ha ha ha ik heb mijn g4 juist ingeruild voor een pentium 4!
                de reden, veel meer voor te krijgen, en werkt prima, zoniet beter zelfs cubase, reason, rebirth, en 6 verschillende softsynhts waaronder reactor, draait allemaal perfect samen!
                en alles was binnen 1 dag via emule binnen!

Comment

Working...