HD Recorder

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zwieren
    • Oct 2003
    • 2

HD Recorder

ik ben bezig thuis een eigen studio op te zetten.
    nu wil ik een hd recorder kopen maar er zijn zo veel verschillende merken.
    misschien heeft er iemand ervaring mee en kan mij vertellen welke ik het beste kan kopen.
    ik zat te denken aan een prijs tussen de 1500 en 2000 euro.

hopelijk kan iemand mij helpen.

Bernd.
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

De fostex D2424LV is een erg leuke HD recorder. Erg goed klinkende contervers. Meteen een zeer uitgebreide AB.
    Anders is in die prijsklasse de Mackie en Alesis HD24 een leuke machine.
    Maar kwa sound en bedingings gemak zou ik voor de Fostex gaan. Vooral de Mackie wil nog wel eens ingewikkeld zijn.

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

ik heb al veel goede dingen gehoord over de tascam en de mackie HD recorders!

Comment

• giserke
        • Nov 2003
        • 456

tascam zijn de beste, maar kosten rap 3000-4000 euro
        eb als je ze tweedehands vindt voor 1500 zullen ze wel een kleine hardeschijf hebben (wie doet dat anders weg)
        Ik denk dat het best is om twee DA98 of DA88 van tascam te hebben met syncronisator. ik denk dat je deze 2 stuks kunt krijgen voor 2000 euro het paar. dan heb je 16 multitracks

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

citaat:
          tascam zijn de beste, maar kosten rap 3000-4000 euro
          eb als je ze tweedehands vindt voor 1500 zullen ze wel een kleine hardeschijf hebben (wie doet dat anders weg)
          bij die tascams werk je dan ook beter met een removable HD ipv de interne.

citaat:
          Ik denk dat het best is om twee DA98 of DA88 van tascam te hebben met syncronisator. ik denk dat je deze 2 stuks kunt krijgen voor 2000 euro het paar. dan heb je 16 multitracks
          Was er niet gevraagd achter een HD recorder????
          En vergeet er dan niet bij te zeggen van op zoek te gaan naar een DA-98HR ipv de gewone.

Comment

• giserke
            • Nov 2003
            • 456

citaat:Geplaatst door lifesound
            Was er niet gevraagd achter een HD recorder????
            En vergeet er dan niet bij te zeggen van op zoek te gaan naar een DA-98HR ipv de gewone.
            Ik heb het over de DA-88 en 98 omdat ik vrees dat hij met zijn vooropgesteld budget geen deftige harddisk zal kunnen vinden, zeker geen waar je de HD kan vervangen.
            Bij ons in de studio werken we nog niet met een harddiskrecorder omwille van de kostprijs.
            We hebben 4x DA-88 met syncronisator.
            En een harde schijf kan je niet met de klant mee geven. Op CD kan je het ook niet meegeven want dan heb je geen 32bid 48.000hz meer maar 16bits en 44.000hz Het zelfde probleem heb je met DAT.
            Je moet dan eigenlijk je hardeschijf brengen naar een of andere platenboer, (Ik zou da niet al te graag willen met een hardeschijf die rap 800 euro kost)
            Tuurlijk als je klanten hebt die daar efkes 800 euro kunnen leggen voor een hardeschijf heb je natuurlijk geen probleem. (de meeste hebben ze niet liggen, geloof me maar ik weet het uit ervaring)

Geef mij maar de traditionele DV banden dan heef je gewoon een originele kopie mee van 10 euro en ze hebben de beste kwaliteit en een originele band.

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

citaat:
              En een harde schijf kan je niet met de klant mee geven.
              ik schreef dus: removable HD

citaat:
              Op CD kan je het ook niet meegeven want dan heb je geen 32bid 48.000hz meer maar 16bits en 44.000hz Het zelfde probleem heb je met DAT.
              DA-88 en DA-98 zijn ook geen 32 bit. Maar 16 bit.
              Zoals ik dus ook al schreef.
              DAT: Tascam DA-45HR: 24bit/48kHz

Comment

• giserke
                • Nov 2003
                • 456

ik schreef dus: removable HD

DA-88 en DA-98 zijn ook geen 32 bit. Maar 16 bit.
                Zoals ik dus ook al schreef.
                DAT: Tascam DA-45HR: 24bit/48kHz
                Een removeble harddisk?
                1) als je dat wild riskeren kun je hem meegeven met de klant. probleem is, je hebt geen copy, en is zeer duur als je die moet ontdubbelen.
                2) moet je een platenboer hebben die exact het zelfde type van slede HD heeft.

Een DA-88 en DA-98 heeft WEL 24bit-48.000Hz en die DV banden zijn standaard, Iedere platenboer heeft die, en kan je zeer goedkoop een copytje maken voor de klant.

Wat je wel kan doen is de data van een HD overtappen op een DV bandje om het te verspreiden. (Daar zijn wij over aan het nadenken in de firma)

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Al eens gedacht aan EMAGIC platinum
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• lifesound
                    • Apr 2003
                    • 1052

citaat:
                    als je dat wild riskeren kun je hem meegeven met de klant. probleem is, je hebt geen copy, en is zeer duur als je die moet ontdubbelen
                    het is dus niet de bedoeling dat die mens de HD's bij zich houdt. Hij copieert de bestanden (in ons geval) meestal in bvb Pro Tools en bezorgt ons dan de HD's terug.
                    citaat:
                    Een DA-88 en DA-98 heeft WEL 24bit-48.000Hz
                    de DA-98HR wel ja...

Comment

• giserke
                      • Nov 2003
                      • 456

het is dus niet de bedoeling dat die mens de HD's bij zich houdt. Hij copieert de bestanden (in ons geval) meestal in bvb Pro Tools en bezorgt ons dan de HD's terug.
                      Als je klanten hebt die zo slim zijn en dat kunnen om dat te kopiëren, geen probleem. (dus bijna niemand)
                      Als de klant ons vraagt voor een opname willen ze iets dat klaar is en onmiddellijk naar de platenboer kan.

Ik heb geïnformeerd voor en HD recorder van tascam. Wat mij opvalt is dat het gewone IDE schijven zijn in een schof, en als ze uit hun slede gehaald worden ze zeer teer en kwetsbaar zijn. Ik vindt het zeer gevaarlijk om den opname (een origineel document) zomaar met de klant mee te geven. Een DV bandje kan tegen heel wat meer en als er iets mee gebeurt kunnen ze zonder probleem een kopie krijgen bij ons.

Comment

• Mathijs
                        Moderator
                        • Aug 2002
                        • 1353

Bijna alle HD recorders werken gewoon met IDE schijven. Deze kosten geen 800 euro.
                        Ik brand alles altijd gewoon op CD, een DATA cd wel te verstaan. Geen 16bit 44.1khz dus.

Ik denk dat je voor 2000 euro een erg leuke HD recorder kan kopen. Kijk maar naar de Alesis HD24. 2 removable bays voor HD's. Gewoon IDE dus je hoeft geen dure scsi schijven te kopen.

Aan een platenboer geef je gewoon een CD, of een Umatic. Geen HD. dat lijkt me logisch.

Comment

• lifesound
                          • Apr 2003
                          • 1052

citaat:
                          Als je klanten hebt die zo slim zijn en dat kunnen om dat te kopiëren, geen probleem. (dus bijna niemand)
                          sja...klanten hé...

citaat:
                          Als de klant ons vraagt voor een opname willen ze iets dat klaar is en onmiddellijk naar de platenboer kan.
                          de firma waar ik geregeld voor werk doet opnames van concerten. Waarvan dus de multitracks (DTRS of HD) naar een studio gebracht worden om af te mixen. Het enige wat wij doen is een mix maken voor uitzending en referentie voor de groep.

[/quote]
                          Ik heb geïnformeerd voor en HD recorder van tascam. Wat mij opvalt is dat het gewone IDE schijven zijn in een schof, en als ze uit hun slede gehaald worden ze zeer teer en kwetsbaar zijn. Ik vindt het zeer gevaarlijk om den opname (een origineel document) zomaar met de klant mee te geven. Een DV bandje kan tegen heel wat meer en als er iets mee gebeurt kunnen ze zonder probleem een kopie krijgen bij ons.
                          [/quote]
                          bij ons wordt er dus altijd een backup opgenomen op DTRS.
                          Enne ... ik ken wel meer dingen in deze branche die kwetsbaar zijn.

Comment

• giserke
                            • Nov 2003
                            • 456

citaat:Geplaatst door Mathijs

De fostex D2424LV is een erg leuke HD recorder. Erg goed klinkende contervers. Meteen een zeer uitgebreide AB.
                            Anders is in die prijsklasse de Mackie en Alesis HD24 een leuke machine.
                            Maar kwa sound en bedingings gemak zou ik voor de Fostex gaan. Vooral de Mackie wil nog wel eens ingewikkeld zijn.
                            Ik heb mij prive een ALESIS HD24 gekocht met een hardeschijf van 250GB
                            En een analoge mentafel (SPIRIT V7) voor 24 Mic's.
                            Ik heb gans het boeltje uitgetest, FANTASTISCH gewoon!
                            Ik snap niet waarom iedereen meteen (ook wij in de studio) naar die digitale mengtafels grijpt

Comment

• Cyberbob
                              • Feb 2004
                              • 1

Ik gebruik 3 Terratec 88-MT's (3x8=24 kanalen opnemen en afspelen).
                              En ze zijn ook redelijk goedkoop te krijgen, je heb wel een snelle schijf in je PC nodig.

Comment

Working...