Opnames met nieuwe mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

De qu's kunnen buiten multitrack toch ook gewoon l/r naar een usb stick schrijven?

Of zit ik er nu naast?

Ofwel usb erin, patchen, rec en klaar, l/r als wav op usb stik???

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Ik ben nu de routing ff kwijt, wat mede komt door mijn onbekendheid
      met de QU software.

In mijn Roland situatie is het zo dat ik mijn digirack via Cat5
      eerst mijn recorder (48 sporen) instuur en opneem en via de
      recorder en vanuit de recorder gaan alle signalen door naar de
      tafel.

De tafel heeft echter ook de mogelijkheid om 2 sporen op USB op
      te nemen, maar ook kan ik via de vele outputs ook deze
      opnemen.

Zonder de QU software te kennen, moet deze toch ook wel
      alle kanalen voor jou kunnen opnemen?

grtz

Nes
      Last edited by NesCio01; 25-02-15, 23:33.
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Tofke78
        • Jan 2005
        • 504

Originally posted by Aart Rietveld
        Naast de USB-driver van de mengtafelfabrikant kun je toe met bv. het gratis audiobewerkingsprogramma Audacity. Ook Reaper kost niet veel.

Met "de split" bedoelt men hoe je de analoge recorder op de mengtafel hebt aangesloten, heb je de main-out gesplit of gebruik je er een aparte uitgang voor? Als je een andere uitgang gebruikt moet je even goed kijken of hier toevallig niet wat processing opzit zoals een highpass-filter.
        ik gebruik de xlr links/rechts uitgangen van deQu en plug deze met VanDamme kabels xlr links/rechts in de Tascam.

Comment

• Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

Originally posted by NesCio01
          Ik ben nu de routing ff kwijt, wat mede komt door mijn onbekendheid
          met de QU software.

In mijn Roland situatie is het zo dat ik mijn digirack via Cat5
          eerst mijn recorder (48 sporen) instuur en opneem en via de
          recorder en vanuit de recorder gaan alle signalen door naar de
          tafel.

De tafel heeft echter ook de mogelijkheid om 2 sporen op USB op
          te nemen, maar ook kan ik via de vele outputs ook deze
          opnemen.

Zonder de QU software te kenne, moet deze toch ook wel
          alle kanalen voor jou kunnen opnemen?

grtz

Nes
          het probleem zit'm niet in de (routing)mogelijkheden, maar in wat er met de klankkleur gebeurt.

Comment

• Tofke78
            • Jan 2005
            • 504

Originally posted by rdreiers
            De qu's kunnen buiten multitrack toch ook gewoon l/r naar een usb stick schrijven?

Of zit ik er nu naast?

Ofwel usb erin, patchen, rec en klaar, l/r als wav op usb stik???
            klopt inderdaad, maar de opname gebeurt dan in een nog hogere kwaliteit (48kHz?) en het toestel waarop nadien de tracks dienen afgespeeld te worden lezen maar tot 44,1kHz. Tenzij je dit kan kiezen op de Qu, maar zover ik weet niet.

Comment

• qvt
              • Oct 2009
              • 721

Om de kwaliteit te beoordelen kunnen de opnames toch wel even op een computer beluisterd worden zeker? Met koptelefoon heb je dan zo door of het klopt of niet.

Of terug afspelen in de mixer.
              There is no substitute for imagination

Comment

• drummerke
                • Oct 2006
                • 432

Verloopt het signaal nu analoog of digitaal? Kan ook ergens fase probleem zijn denk ik.

Comment

• Tofke78
                  • Jan 2005
                  • 504

Originally posted by drummerke
                  Verloopt het signaal nu analoog of digitaal? Kan ook ergens fase probleem zijn denk ik.
                  De opname verloopt analoog, links/rechts uit via xlr op de links/rechts analoge ingangen van de Tascam.

Comment

• drummerke
                    • Oct 2006
                    • 432

Analoog signaal van een digitaal mixer naar digitale recorder is niet optimaal maar zou toch geen sterke klankkleur verandering mogen teweeg brengen.

Vroeger nam ik ook zo op via 8 aux naar pc interface zonder probleem.

Wat ik wel eens zou doen is cd aansluiten op mixer. Opnemen via u recorder en dan speaker aansluiten rechtstreeks op mengtafel en op de recorder. Als er dan klank verschil is dan is de kans groot dat de fout bij je recorder ligt. Anyway analoog signaal via uw digi mixer opnemen en terug afspelen via digi mixer is beetje teveel ad da ad da ad da.

Ik zou de handleiding bestuderen en starten met stereo usb opnames. Heb je ook geen pc voor nodig.

Comment

• Tofke78
                      • Jan 2005
                      • 504

Analoog signaal van een digitaal mixer naar digitale recorder is niet optimaal maar zou toch geen sterke klankkleur verandering mogen teweeg brengen.

Vroeger nam ik ook zo op via 8 aux naar pc interface zonder probleem.

Wat ik wel eens zou doen is cd aansluiten op mixer. Opnemen via u recorder en dan speaker aansluiten rechtstreeks op mengtafel en op de recorder. Als er dan klank verschil is dan is de kans groot dat de fout bij je recorder ligt. Anyway analoog signaal via uw digi mixer opnemen en terug afspelen via digi mixer is beetje teveel ad da ad da ad da.

Ik zou de handleiding bestuderen en starten met stereo usb opnames. Heb je ook geen pc voor nodig.

Teveel ad da is inderdaad niet optimaal.

Aan de recorder zal het zeker niet liggen daar dit dezelfde is als bij de analoge mengtafel waar dit "probleem" zich niet voordeed.

Zodra ik de speciale kabel AES naar spdif heb, ga ik dit eens testen. Zo zal de opname volledig digitaal verlopen. Hoe ik via USB naar deze recorder kan opnemen, weet ik niet.

Comment

• drummerke
                        • Oct 2006
                        • 432

Opnemen rechtstreeks op usb stick of HD schijf.

Waarvoor worden de opnames gebruikt?

Het is wel belangrijk dat je vind waar de fout zit om die in het verleden te voorkomen. Indien het te maken heeft met ondergrondse mixer instellingen die je niet direct kan zien dan blijft het steeds een risico.
                        Een digi mixer bevat zoveel interne tools dat het gevaar reƫel is daar fouten in te maken.

Ik hoop dat je een oplossing vind.

Comment

• Hitvision
                          • Jun 2003
                          • 388

Sorry totaal offtopic maar vond het wel grappig! Tijdreizen is dus toch mogelijk #taalvoutje.

Het is wel belangrijk dat je vind waar de fout zit om die in het verleden te voorkomen.
                          Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• rdreiers
                            • Nov 2009
                            • 407

Volgens mij gaat hier veel naast elkaar.

Laat ik even voor aan beginnen.

Een qu mixer heeft een usb poort bovenop de console zitten (niet die achterop) waar je een usb stick in kunt doen en twee sporen opnemen, bijvoorbeeld het l/r signaal.

Deze opname is in wav formaat, kan dan op de qu of op een laptop, pc worden afgespeeld.

Er wordt idd op 48khz opgenomen, daar dat recorders daar ook mee werken moet dit geen probleem zijn.

Waar mis ik nu iets wat de ts ertoe beweegt om met zijn tascam toch te gaan opnemen?

De opgenomen wav, waarmee wil je deze uiteindelijk gaan afspelen?

Richard

Comment

• Tofke78
                              • Jan 2005
                              • 504

Originally posted by rdreiers
                              Volgens mij gaat hier veel naast elkaar.

Laat ik even voor aan beginnen.

Een qu mixer heeft een usb poort bovenop de console zitten (niet die achterop) waar je een usb stick in kunt doen en twee sporen opnemen, bijvoorbeeld het l/r signaal.

Deze opname is in wav formaat, kan dan op de qu of op een laptop, pc worden afgespeeld.

Er wordt idd op 48khz opgenomen, daar dat recorders daar ook mee werken moet dit geen probleem zijn.

Waar mis ik nu iets wat de ts ertoe beweegt om met zijn tascam toch te gaan opnemen?

De opgenomen wav, waarmee wil je deze uiteindelijk gaan afspelen?

Richard
                              Het opgenomen bestand wordt nadien gebruikt en afgespeeld op een Tyros 4 (welke voorzien is van een interne ssd). De mediaplayer leest waves tot 44.1kHz

Comment

• Tofke78
                                • Jan 2005
                                • 504

Opnemen rechtstreeks op usb stick of HD schijf.

Waarvoor worden de opnames gebruikt?

Het is wel belangrijk dat je vind waar de fout zit om die in het verleden te voorkomen. Indien het te maken heeft met ondergrondse mixer instellingen die je niet direct kan zien dan blijft het steeds een risico.
                                Een digi mixer bevat zoveel interne tools dat het gevaar reƫel is daar fouten in te maken.

Ik hoop dat je een oplossing vind.
                                Als backing track welke afgespeeld wordt op een Tyros 4.

Er zijn echt geen instellingen van toepassingen.

Zodra ik de digi kabel heb, ga ik deze optie uittesten

Comment

Working...