Dap rm-101

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _GingerNinja
    • May 2011
    • 7

Dap rm-101

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een betaalbare maar kwalitatief goede studio/zangmicrofoon. Ik wil de mic gebruiken voor zang en akoustische instrumenten (waarschijnlijk vooral gitaar). Ik stuitte op de DAP RM-101 en die blijft steeds in mn hoofd hangen. De specs van de mic zijn:

- ribbon microfoon
    - 2" ribbon
    - frequentiebereik: 30Hz - 18kHz
    - opnamepatroon: figure-eight
    - gevoeligheid: 1,8mV/Pa (-55dB)
    - max. SPL: 145dB
    - impedantie: 200 Ohm
    - 3-pin XLR aansluiting
    - geen fantoomvoeding benodigd
    - inclusief beschermende tas en case
    - afmetingen: Ø 68 mm x 185 mm
    - gewicht: 1,23 kg

Nu weet ik dat de meeste mensen niet zoveel met DAP hebben, maar omdat het voor een zeer beginnende home-studio is leek deze me wel iets hebben, heeft iemand misschien ervaringen met deze of soortgelijke mic?

Groeten.
    Duct tape is like the force; It has a dark and a light side and it keeps the universe together
  • stamgast
    • Feb 2010
    • 253

Persoonlijk zou ik doorsparen voor een C414. Ribbonmicrofoons vind ik klankmatig niet heel prettig, maar daar komt een stukje eigen smaak bij kijken.
    Zou je die microfoon kunnen luisteren eerst? Geen geld uitgegeven aan iets wat je niet kent!

Comment

• _GingerNinja
      • May 2011
      • 7

Allereerst bedankt voor de snelle reactie.
      ik zou sowieso eerst de microfoon willen proberen
      maar ik vroeg me af of er mensen waren die ervaring hadden met de kwaliteit
      Van dap mics. Ik ben zelf erg beniewd naar de eigenschappen van een ribbon-mic.

Iig bedabkt voor de info!

Edit: Ook vind ik het nogal een prijsverschil tussen de RM-101 (€120) en de C414 (ruim €900) dit valt momenteel ver buiten mijn budget
      Last edited by _GingerNinja; 01-06-11, 08:39.
      Duct tape is like the force; It has a dark and a light side and it keeps the universe together

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

Ik heb laatst een Dap microfoon gebruikt, alleen door een onhandige gebruiker viel hij uit het statief, hij zwiepte terwijl hij nog aan de kabel hing tegen het statief aan en was toen kapot. Ging hierbij om een replica van de SM58 (die dat wel makkelijk kan hebben).

Ik vermijd highlite spullen het liefst, op een paar kleine uitzonderingen na.

Nu is het goedkoop, maar je zult snel uitgekeken zijn op dit spul. (/veeleisender zijn)

Comment

• stamgast
          • Feb 2010
          • 253

Ik zat nog eens te denken: je kunt ook eens de Neumann TLM-102 proberen. Die is *slechts* €500,- en doet klankmatig niet onder voor de C414 (echter alleen niervormig).
          Alle waar is naar z'n geld[/dooddoener]

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Ik weet niet wat deze kost maar hij is superuniverseel en klinkt in alle toepassingen gewoon goed: EV RE-320
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...