mixdown van opname lukt niet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

Ik kan horen dat er nog een hoop techies op dit forum zitten die totaal niets begrepen hebben van de communicatieve en psychologische aspecten van muzikanten.

Dat is dus wel een van de meest onderschatte kanten van je CV als je in deze richting klussen doet. En bepalend voor je succes als technicus.
    lekker belangrijk!

Comment

• T_Sound
      • Sep 2009
      • 267

Verklaar je nader? En ik vindt het een beetje onbegrijpelijk wat je hier wilt zeggen.

Naja misschien ben ik dan wel dom, maar goed ik vraag maar.
      Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Originally posted by daviddewaard
        Mix down maken is gelukt,
        kwam er ook achter dat je real-time moet aanzetten om je automatisering mee te laten gaan.
        anders neemt hij hem op zonder automatisering
        Da's best vaag, ik bounce nooit in real-time en m'n automatisering gaat gewoon mee. Maarja, ik zit hier met SX3 misschien dat daar een verschil zit. Ik ga er wel achter komen als ik die versie probeer.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• T_Sound
          • Sep 2009
          • 267

Inderdaad, ik heb de optie ook nooit gebruikt in SX3, maargoed. Ik begin ook niet aan versie 5 ik gebruik nu Protools.

Ik heb ooit Samplitude gebruikt, maar dat is me nooit helemaal bevallen.

Comment

• Mach Facilities
            • May 2009
            • 109

@showband:

Ik kan me best voorstellen dat het idee gewekt wordt dat er een aantal techs hier op het forum zitten, die de mening en wijsheid in pacht hebben, en daar niet over willen delen, maar, en eerlijk is eerlijk, als we zelf even terugdenken aan onze begintijd, was er helemaal niet zoiets als dit forum, en hebben we zelf ook proefondervindelijk vast moeten stellen hoe iets werkt, sterker nog, hoeveel hebben er niet afgehaakt, naar aanleiding van het feit dat ze er niet uitkwamen, of , en dit snijdt echt WEL hout, niet genoeg doorzettingsvermogen hadden om iets te laten lukken, en bij de pakken neer gingen zitten, toen iets voor de eerste keer niet lukte? Daarmee wil ik zeker niet impliceren dat ik die wijsheid in pacht heb, of dat mijn mening de enige goede is, maar ik kijk dan alleen maar naar de manier waarop ik zelf heb moeten BEULEN om af en toe iets voor elkaar te krijgen wat ik in eerste instantie voor onmogelijk had gehouden, waarna ik , op het moment dat het me WEL lukte, een gevoel van euforie kreeg, waardoor ik NOG meer wilskracht begon te tonen om dingen te laten lukken op de manier die ik wilde...... de vergelijking die ik stelde met het rijbewijs, geeft alleen maar aan , dat als je iets wil kunnen, je er niet alleen een stuk vragen aan vast zit, maar vooral theorie leren, en praktijk meemaken, eventueel onbetaald, je krijgt er namelijk iets onbetaalbaars voor terug, namelijk KENNIS.
            Verder moet het me wel even van het hart, dat ik wel de laatste zou zijn, die iemand niet wil laten delen in eventuele kennis die ik heb, over ervaring nog maar niet te spreken, en het doet me dus ook best goed, om te horen dat iemand niet te eigenwijs is om te vragen, maar, aangezien Cubase ZO transparant is, dat het in feite zichzelf wijst, op enkele kleine dingen na, ZEKER als je de manual bij de hand hebt, het niet lukken van TS eerlijk gezegd een heel klein beetje op ongemotiveerd zijn leek, vandaar mijn antwoord in eerste instantie. Het was dus niet mijn bedoeling om iemand, wie dan ook, tegen de schenen te schoppen, sterker nog, als je een avondje gaat zitten met het manual, leer je zoveel meer over en van Cubase, dat de algehele kennis mbt harddiskrecording, toewijzing van VST channels, en kennis en understanding van termen en hardware haast op geen enkele manier te evenaren is door in een gespreid bedje terecht te komen. Daarbij is het zo dat de eigenlijke vraag van TS overduidelijk niet alleen betrekking heeft op Cubase, maar op diverse recording modules, is dus eerder een algemeen begrip, niet iets heel erg Cubase specifiek.

Dus , resume, ik wou niemand beledigen, of kleineren, maar alleen duidelijk maken dat het manual in deze materie wel HEEL erg belangrijk is, en begrijpelijk is opgesteld, en dat ik het idee kreeg dat juist met de eerste stap zo weinig gedaan is, namelijk het LEZEN VAN HET MANUAL.
            Chris
            Last edited by Mach Facilities; 04-12-09, 13:01.

Comment

• T_Sound
              • Sep 2009
              • 267

Mee eens, en ook wilde ook niemand aanvallen of kleineren.

Maargoed. Het is de TS gelukt, onderandere doordat hij toch maar geprobeerd heeft en de oplossing zelf gedeeltelijk vond.

Tinjo

Comment

• Jan Reuvekamp
                • Sep 2009
                • 5

Beste mensen,
                Daar jullie allemaal met Cubase bezig zijn even een lekenvraag. Ik gebruik Cubase LE4 en ik wil hier een keyboard (PSR730) aanhangen om de begeleidingsstijlen op te kunnen nemen. Die stijlen worden via een aantal midikanalen verzonden. Probleem is nu dat ik in Cubase deze midikanalen niet individueel toe kan wijzen, wat ik ook probeer. Bij midi-input heb ik de keuze uit 3 mogelijkheden: All midi-inputs, not connected en Tascam US-144(mijn interface). Bij de eerste en laatste mogelijkheid neemt Cubase bij alle kanalen die ik selecteer alle midi-input op. Dus je hoort op ieder kanaal de strijkers, de bazers, de piano, enz. Bij not connected wordt er uitteraard niks opgenomen. Wie weet raad?

Comment

Working...