microfoon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • degrotepeter
    • Apr 2008
    • 58

microfoon

Heey, ik ben nu wel aardig bezig met homerecording maar ik heb echt een andere microfoon nodig.
    Ik neem vooral acoustische instrumenten en zang op. Denk aan akoustisch gitaar (ook western met stalen snaren dus) en nog wat digitale instrumenten maar die hebben verder niks van doen met de microfoon.

Vooral de western gitaar geeft bij mij problemen ik denk dat het komt door stalen snaren, ik gebruik nou een zangmicrofoon geloof ik.

Er staat op:
    Alecto DYNAMIC MICROPHONE 600 (ohm?) UNI DIRECTIONAL.

Nu heb ik even zitten kijken op het internet en kwam de volgende microfoon tegen:
    Vriese Music Palace - producten » studio en dj » studio microfoons » SE Electronics SE2200A

Ik heb op het internet gelezen dat deze wel goed is voor wat ik doe, en dat de prijs/kwaliteit verhouding ook heel erg goed is.

Denken jullie dat dit een goede optie is of moet ik nog andere microfonen in overweging nemen?

Oja, heb je er perse een voorversterker voor nodig? ik heb wel gewoon een mixer staan met gain om de microfoon er wat meer uit te halen. En phantom power want daar werken die grootmembraams toch op of niet?
    [CENTER]music is my life...
    [/CENTER]
    [CENTER]even after...
    [/CENTER]
  • partydrivein
    • Jul 2008
    • 389

Een microfoon van Alecto? daar heb ik alleen goedkope mixertjes van gezien op de marktplaats.

Als de zaak bij jou in de buurt is kijk dan of je gewoon kunt testen, ik heb geen ervaring met gitaren met stalen snaren (al maakt het naar mijn idee niet veel uit).
    Ik had in het begin geen idee van mic keuze, ik ben toen gewoon naar een muziekwinkel hier in de buurt gegaan, en ben zelf gaan luisteren.

Ik zou ook even met de search functie zoeken, mischien is er wat over te vinden?
    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• degrotepeter
      • Apr 2008
      • 58

Originally posted by partydrivein
      Een microfoon van Alecto? daar heb ik alleen goedkope mixertjes van gezien op de marktplaats.

Als de zaak bij jou in de buurt is kijk dan of je gewoon kunt testen, ik heb geen ervaring met gitaren met stalen snaren (al maakt het naar mijn idee niet veel uit).
      Ik had in het begin geen idee van mic keuze, ik ben toen gewoon naar een muziekwinkel hier in de buurt gegaan, en ben zelf gaan luisteren.

Ik zou ook even met de search functie zoeken, mischien is er wat over te vinden?
      Dat is de microfoon die ik NU heb staan, en niet de microfoon die ik wil kopen. De microfoon die ik nu wil kopen is de SE Electronics SE2200A Vriese Music Palace - producten » studio en dj » studio microfoons » SE Electronics SE2200A

Dus weet iemand of die SE2200A een beetje een geschikte microfoon is voor mijn situatie? die ik dus in de eerste post heb uitgelegd :P
      [/CENTER]
      [CENTER]even after...
      [/CENTER]

Comment

• partydrivein
        • Jul 2008
        • 389

Dat begreep ik wel, maar het gaat erom dat ik denk dat het eerder aan de mic ligt die je nu hebt dan de snaren.

Comment

• degrotepeter
          • Apr 2008
          • 58

Originally posted by partydrivein
          Dat begreep ik wel, maar het gaat erom dat ik denk dat het eerder aan de mic ligt die je nu hebt dan de snaren.
          Tjah het is geen feedback geloof ik?
          Want ook al kom ik gewoon dichtbij met de snaren ook zonder ook maar geluid te maken begint de microfoon al een heel laag geluid te maken.

En ik wil zowiezo wel gewoon een goede microfoon hebben want deze heeft ook veel ruis het is ook oud ding die we nog hadden liggen, niet goedkoop in 1997 volgens mijn vader dus hij zal toen wel niet heel slecht zijn geweest maarjah.

die Se2200A leek me wel handig omdat het meer een beetje een allround mic is, voor instrumenten(Acoustisch) en stem maar dan haal ik er natuurlijk nog wel een popfilter bij (A)
          [/CENTER]
          [CENTER]even after...
          [/CENTER]

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Kijk ook eens naar de Rode NT1(A) wat dit prijssegment betreft. Erg prima mic ook. Let wel op het verschil tussen de oude NT1 en de NT1A etc.
            d&b Audiotechnik

Comment

• partydrivein
              • Jul 2008
              • 389

Wat je dan hoort is simpelweg ruis, ruis is de omgeving die je hoort.
              Aangezien je klankkast van je gitaar niks anders is dan een ouderwetste versterker heb je ook meer last van ruis.

Comment

• degrotepeter
                • Apr 2008
                • 58

Originally posted by MusicSupport
                Kijk ook eens naar de Rode NT1(A) wat dit prijssegment betreft. Erg prima mic ook. Let wel op het verschil tussen de oude NT1 en de NT1A etc.
                Ik heb van heel veel mensen gehoord dat die tc electronics toch een stuk beter is...

Wat je dan hoort is simpelweg ruis, ruis is de omgeving die je hoort.
                Aangezien je klankkast van je gitaar niks anders is dan een ouderwetste versterker heb je ook meer last van ruis.
                Nee het is geen ruis bij ruis hoor je meer pssssssssssj zow iets xD
                Maar als ik echt dichterbij kom hoor je een heel laag gebrom opkomen ookal maak ik totaal geen geluid...
                Maar ik denk dat het beter is dat we het over een geschikte microfoon voor mij kunnen hebben :P want die komt er toch wel aangezien zo'n zangmicrofoon totaal niet geschikt is voor gitaar etc...
                [/CENTER]
                [CENTER]even after...
                [/CENTER]

Comment

• Jacob
                  • Jan 2006
                  • 152

De SE 2200 heb ik ook gekocht. En ik ben er erg blij mee. Inderdaad een mooie allround microfoon. Er zullen ongetwijfeld nog veel mooiere mics te koop zijn.

Als je toevallig in de buurt van Almere woont mag je hem wel een keer uittesten. Als vergelijk hebt ik nog wel wat microfoons liggen die het ook leuk doen.

Succes.

Comment

• degrotepeter
                    • Apr 2008
                    • 58

Originally posted by Jacob
                    De SE 2200 heb ik ook gekocht. En ik ben er erg blij mee. Inderdaad een mooie allround microfoon. Er zullen ongetwijfeld nog veel mooiere mics te koop zijn.

Als je toevallig in de buurt van Almere woont mag je hem wel een keer uittesten. Als vergelijk hebt ik nog wel wat microfoons liggen die het ook leuk doen.

Succes.
                    Hmm almere is een beetje ver weg :P woon namelijk in de achterhoek en dat is toch zo'n 100 kilometer verderop...
                    Maar ik ga denk ik een keer kijken bij vriese in doetinchem. Maar ik wil gewoon een beetje extra informatie van gebruikers want ik heb zelf niet heel veel verstand van microfonen.
                    En ik wou gewoon even kijken of er nog andere opties zijn en wat randinformatie.
                    [/CENTER]
                    [CENTER]even after...
                    [/CENTER]

Comment

Working...