Sinds een weekje heb ik een Macbook Pro. Reden om over te stappen op Mac was voor mij dat ik een laptop wou hebben waar o.a. protools goed op zou draaien zodat ik live opnames kan maken. Verder draait ook Smaart erop voor live toepassingen (op momenten dat ik geen opnames aan het maken ben)
Een eerste probleempje wat ik tegen kom: De hardeschijf is niet snel genoeg voor protools en geeft af en toe een foutmelding. Is dit probleem op te lossen met een firewire 800 hd? en zo ja moet ik nog een bepaald merk/type hebben?
Een ander probleempje (of iig iets wat anders gaat dan in Windows XP) ik heb de Producer Factory Pluggin Bundle geinstalleerd maar in Protools zie ik de pluggins nog niet. Moet ik nog iets aktiveren of de pluggins naar een andere map slepen of zo? Van de gebruikaanwijzing van deze bundle word ik iig niet veel wijzer.
Een eerste probleempje wat ik tegen kom: De hardeschijf is niet snel genoeg voor protools en geeft af en toe een foutmelding. Is dit probleem op te lossen met een firewire 800 hd? en zo ja moet ik nog een bepaald merk/type hebben?
Een ander probleempje (of iig iets wat anders gaat dan in Windows XP) ik heb de Producer Factory Pluggin Bundle geinstalleerd maar in Protools zie ik de pluggins nog niet. Moet ik nog iets aktiveren of de pluggins naar een andere map slepen of zo? Van de gebruikaanwijzing van deze bundle word ik iig niet veel wijzer.



Comment